Afneembare trekhaak

skodaboy

Forumguru
Deze beugel is niet onwettig. Maar op een afneembare trekhaak wel. Dit is mij door de dealer verteld. Vandaar dat er een oog zit achter het stopcontact.

wel ik heb gisterenavond rond 18u nog onder de 02 gekeken of ik die oog kon vinden,maar ik vind hem niet,of wel zie ik niet goed of wel is er geen oog...kan er misschien iemand een foto plaatsen waar dat ding zou zitten??
ik zie ook wel dat je met een 02 van 2009 rijdt,deze heeft die oog dan wel en de "oude" 02 dan niet?

skodaboy

Forumguru
nogmaals : het kabeltje remt de trailer niet, het kabeltje trekt, als het goed gemonteerd is, via een hefboom de handrem van de trailer aan. Het zijn de remmen van de trailer die hem tot stilstand moeten brengen, niet het kabeltje. Dat is tegen dan al lang afgebroken.

juist,in theorie zou het zo moet werken,maar of het in de praktijk ook zo goed werkt,dat is een ander verhaal...
het kabeltje dat de handrem bediend in een noodsituatie kan alleen maar worden strak geworden van het moment de dissel los komt van de trekhaak,en dan maar hopen dat alles goe werkt en tot stilstand komt zonder al te veel brokken onderweg te maken he...:crazy:

Gewoonweg hopen dat het nooit gebeurt. Enne ..... voor je vertrekt altijd dubbelchecken of de trailer wel goed op de trekhaak hangt. Je wordt toch ook verondersteld van na te zien of alle verlichting op de aanhanger werkt. En dan nog. 2 jaar geleden na de middag op vakantie vertrokken en alles werkte. Toen het donker werd bleek ik al een half uur op een pikdonkere franse snelweg te rijden zonder achterlichten op de caravan. Mijn toenmalige Mercedes (die een controlesysteem hiervoor had) vertikte mij van me te verwittigen. Erger nog, bij nazicht bleek dat het hele systeem dat de trailer controleert en van stroom voorziet het voor bekeken hield. Dan maar tot de eerste parking doorgereden en in de caravan gaan slapen. Gevolg was dat we de volgende dag volop in de files zaten die we normaal gezien altijd voor zijn. Hoop dat mijn S2 van betere kwaliteit is :laugh:.

skodaboy

Forumguru
Gewoonweg hopen dat het nooit gebeurt. Enne ..... voor je vertrekt altijd dubbelchecken of de trailer wel goed op de trekhaak hangt. Je wordt toch ook verondersteld van na te zien of alle verlichting op de aanhanger werkt. En dan nog. 2 jaar geleden na de middag op vakantie vertrokken en alles werkte. Toen het donker werd bleek ik al een half uur op een pikdonkere franse snelweg te rijden zonder achterlichten op de caravan. Mijn toenmalige Mercedes (die een controlesysteem hiervoor had) vertikte mij van me te verwittigen. Erger nog, bij nazicht bleek dat het hele systeem dat de trailer controleert en van stroom voorziet het voor bekeken hield. Dan maar tot de eerste parking doorgereden en in de caravan gaan slapen. Gevolg was dat we de volgende dag volop in de files zaten die we normaal gezien altijd voor zijn. Hoop dat mijn S2 van betere kwaliteit is :laugh:.

jaa,dat is waar,altijd checken of alles inorde is en werkt,dat doe ik altijd en automatisch voor ik met de trailer vertrek...natuurlijk kan er onderweg zich altijd een technisch probleem voordoen...maja das iets wat je natuurlijk niet kan voorzien..ik heb tot nu toe nog geen stroom en of verlichtingsproblemen gehad met m'n trailer niet met deze 02 en met m'n 2 vorige 01's ook niet..dus zal het bij de S2 ook wel inorde zijn he..:winkie:

Je wordt toch ook verondersteld van na te zien of alle verlichting op de aanhanger werkt.

Deed ik in het begin ook tot ik door had dat het controlesysteem in de O2 goed werkt. Als het lampje brandt is alles OK. Als er bijv. een lampje van de aanhanger niet werkt brandt het controlelampje ook niet....
Voor mij is dat voldoende.

Yeti Linka

Actief lid
wel ik heb gisterenavond rond 18u nog onder de 02 gekeken of ik die oog kon vinden,maar ik vind hem niet,of wel zie ik niet goed of wel is er geen oog...kan er misschien iemand een foto plaatsen waar dat ding zou zitten??
ik zie ook wel dat je met een 02 van 2009 rijdt,deze heeft die oog dan wel en de "oude" 02 dan niet?
DSCF0003.jpg

DSCF0004.jpg

DSCF0005.jpg

Hierbij wat foto's van mijn beugel. Deze zit bij het stopcontact.

Ik rij inderdaad met een 02 van 2009. 13 maart 2009 om precies te zijn.

skodaboy

Forumguru
Bekijk bijlage 4611

Bekijk bijlage 4612

Bekijk bijlage 4613

Hierbij wat foto's van mijn beugel. Deze zit bij het stopcontact.

Ik rij inderdaad met een 02 van 2009. 13 maart 2009 om precies te zijn.

ik ben net nog even naar m'n 02 gaan kijken,mijn 02 is van 2008 en ik heb dus die oog niet he..ook heb ik gezien dat ook minder ruimte onder/achter de bumper kleiner/smaller is bij de "oude" 02 dan bij de 02 van 2009...
kan er eens iemand die ook een trekhaak op zijn "oude" 02 (combi) heeft eens kijken of daar die bewuste oog wel of niet er op staat? :crazy:
natuurlijk kan die oog ook één van de veranderingen zijn voor de face-lift versie he...:D

Stan

Nieuw lid
Ik heb wel zo'n oog (combi 2007) Is bedoeld om de kabel van de handrem aan te trekken als hij van de kogel raakt. Voor hetzelfde doel is die hulpkoppeling gemonteerd die op het plaatje staat. Tevens erg handig je fietsen, aanhanger e.d. met een hangslot mee vast te zetten. Ik heb een trekhaak van Westfalia en oh ja...dit oog raakt standaard de grond bij een hoge drempel. En nog wat..het verklikkerlichtje lampcontrole in je dashboard gaat branden als er iets mis is met de verlichting, en niet als alles oke is !!!

Bovenaan Onderaan