Afscheid Skoda, frisse start met Peugeot

jonbongoofy

Forumguru
Na 120.000 probleemloze kilometers op het hier zo geliefde LPG :deuk: begon het toch weer te kriebelen en ging ik op zoek naar een opvolger. Ik had zelf mijn zinnen gezet op een Jaguar XJ met LWB voorzien van een dieselmotor. Helaas heeft mijn vrouw ook een stem en sprak haar veto uit. Uiteindelijk bleven er 3 auto's over. Mercedes E 220cdi stationwagen uit 2012, Volvo S80 d4 uit 2012 en een RXH uit 2013. Ik ben eerst gaan rijden in de auto met alle mogelijke opties om daarna in een redelijk kale (op leer,navi xenon na) Mercedes te stappen. De keuze was toen eigenlijk al gemaakt. Heb hem inmiddels ook gespot bij een handelaar in Drenthe.

De Skoda heeft over de hele periode dat wij hem hadden ons € 0,121 per kilometer gekost (afschrijving niet meegenomen) Moet zeggen dat onze nieuwe auto qua geluid niets onder doet voor de Superb. Alleen voor de kinderen is het even slikken nu ze minder beenruimte hebben op de achterbank. En de eerste keer tanken deed ook pijn :nailbiting: Blijf dit forum echter graag bezoeken. Ben er inmiddels achter dat Peugeot rijders minder actief zijn op het internet ;) (althans in merk specifieke fora) WP_20170128_12_20_17_Rich.jpg

Laatst bewerkt:

kansberg

Forumguru
Heel veel plezier met je 508 RXH! Toch jammer dat de dames in het algemeen (hier ook) niet zo van Jaguar gecharmeerd zijn, dat is ook mijn favoriet als het schip met gouden appels voorbij komt varen. Dit is absoluut de mooiste van de 3 overgebleven auto's en ze rijden erg fijn weet ik uit eigen ervaring.

Canon-Eye

Forumguru
0,121 ct per kilometer
Cent? Of Euro?
Als het echt 0,121 (euro)cent per km is, dan ben ik wel erg nieuwsgierig naar het verbruik. Dat moet dan wel pakweg 1 op 300 zijn, bij zeer beperkte kosten voor onderhoud, reparatie en banden.

Alleen al die brandstof: als ik naar mijn vrekkendieseltje kijk, zit ik bij rond de 1:20 en 1,20 euro/liter al op 6 cent per km...
Dus: waar had de komma wel moeten staan? ;)

Canon-Eye

Forumguru
Dan ben jij geknipt om controleur te worden bij onze overheid! :D
Bij die afdeling zoeken ze toch juist jongere ambtenaren vanwege de digitalisering?
De gemiddelde leeftijd van belastingambtenaren is al 10 jaar hoger dan bij de rest van de overheid, ik zou dat alleen maar nóg erger maken! :deuk:

Bael

Forumguru
Succes met je opvolger, en die forums bestaan hoor ik ben ook nog lid geweest toen ik nog met mij 206 reed, ben nog naar enkele events van hun geweest. Pugdrivers heet het forum ;)

EdK

Forumguru
Ben er inmiddels achter dat Peugeot rijders minder actief zijn op het internet ;) (althans in merk specifieke fora)
TSja logisch, jullie blijven als P rijders allemaal hier hangen......
Als je allen nou daar het forum opduikt word het daar reuze P gezellig.....:wavecry::pardon:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Skoda-MAN

Forumguru
@jonbongoofy Heel veel plezier en veilige km's met de Peugeot. Het is een genot om naar te kijken en in te rijden.
Ook ik mocht van de meeste Skoda forum leden hier lid blijven. Je hebt gelijk dat Peugeot forum enigzins tam is.
Ergens wel begrijpelijk er zijn weinig klachten en de auto's zijn al heel comfortabel en compleet. :D

(hel breekt nu los)

Bovenaan Onderaan