Afscheid Skoda, frisse start met Peugeot

Jan Krukas

Senior Member
Dat wil ik wel uit proberen hoor!ik zeg gewoon dat ik steeds aan een Peugeot moet denken.
En dan maar hopen dat ik meer behandelingen nodig heb,inbreng verslag uit!!

Succes en veel veilige km's toegewenst met je leeuw.
(Gratis forum tipje) neem even kijkje op clubfrance.nl daar kom ik net vandaan en is een zeer gezellig forum.

Canon-Eye

Forumguru
Maar ja Skoda man het word toch nooit zo gezellig als op het Skoda Forum.
Als ik op die Peugeot-pagina even de "laatste berichten" langsloop, dan is het daar aan de data te zien inderdaad nogal een dooie boel.

Conclusie 1: weinig klachten - da's mooi ntuurlijk.
Conclusie 2: ook weinig enthousiasme c.q. weinig positiefs te melden. Da's toch minder...

Laatst bewerkt:

Skoda-MAN

Forumguru
Maar ja Skoda man het word toch nooit zo gezellig als op het Skoda Forum.
Ik heb geen glazen bol en de kunst van koffiedik kijken beheers ik ook niet dus of het nooit zo gezellig zal worden dat zal de tijd leren.

Conclusie 2: ook weinig enthousiasme c.q. weinig positiefs te melden. Da's toch minder...
Er zijn niet heel veel enthousiaste auto liefhebbers die veel willen aanpassen. De meeste vinden de auto prima zoals hij uit de verpakking komt. (ik zelf eigenlijk ook)
Nu zijn er meerdere fora van Peugeot waar bijvoorbeeld de GTI figuren of de oldtimer liefhebbers hun draai vinden.
Je kan zo'n Peugeot wel heel compleet bestellen met extra pakken voor niet te hoge prijzen. :lezen:
Ik heb mijn auto met alle pakketten die ik wilde maar wilde beslist geen panorama dak en keyless entry maar had dat in de actie periode gezamenlijk voor € 200,-- kunnen hebben. panorama dak kan overigens niet open.
Ik heb LED koplampen en alles rondom en binnen standaard LED wat moet je dan nog verbouwen behalve de richtingaanwijzer lampjes.
Waarom die niet in LED zijn weet ik niet. (ik heb ze uit de Skoda gehaald voor inruil en kan ze in de Peugeot zetten maar in de Skoda vond ik het uitstralen minder als van gewone lampen)

Jan Krukas

Senior Member
Skoda man natuurlijk is Peugeot een mooie auto,we zijn ook maar een beetje aan
Het plagen en wensen we je veel geluk en heel veel gezonde KM met deze auto,
Je blijft wel op dit forum heb ik begrepen dus horen we wel hoe het bevalt Gr. Jan.

Havana

Forumguru
Goede keuze.

Ik heb 2 Peugeot's gehad (een 306 en een 307) en aan die auto's samen heb ik minder dan de helft van de onderhoudskosten gehad dan aan mijn huidige Skoda....

spikehome

Forumguru
ik heb in 25 jaar peugeot niet zoveel bij de garage gestaan als de laatste 6 jaar met volkswagen.
gehad 305, 205xs, 2x 205gti 1.9, 405grd, 306xrd, 307xsi, 307sw, 308xr.
en dan een golf 6 en nu een 7.
ook inruil was toen bij peugeot hoger.

ertromp

Forumguru
Tja alles is relatief
Onlangs nog bij mijn broer die een 1.6 THP 508 rijdt
Voile krap aan 3 jaar en ca 60K verder inlaatkanalen dicht en distributieketting opgerekt
Schadepostje van ca 1500 euri
Nu uitvechten wie gaat betalen
Blijkt veel voorkomend te zijn bij de leeuwen met die 1.6 motor

Skoda-MAN

Forumguru
Blijkt veel voorkomend te zijn bij de leeuwen met die 1.6 motor
Dat schijnt inderdaad een drama motor te zijn die samen met BMW is ontwikkeld. De meeste eigenaren die zo'n motor in hun auto hebben willen er graag van af.
Waarschijnlijk hebben VAG en Peugeot die distributiekettingen bij dezelfde fabrikant gekocht, ongeveer het zelfde tijdvlak die problemen.
Inwendige vervuiling is veel langer doorgegaan en mogelijk nu nog wel.

Fabia 123

Forumguru
Ik heb ook Twee Peugeots 106 en een Citroen AX gehad allemaal diesels.
Motorisch prima en stiller dan de prutteldiesels van VAG in die tijd.
Aan de Motoren heb ik minder kosten gehad dan bij de Fabia 1 daarna.
Wel heb ik vaker schakelaars en lampen moeten vervangen.
De vooroordelen over Franse auto's heb ik zo niet ervaren.

Ook bij de laatste nieuwe Fabia heb ik ook naar de 208 gekeken. Mooi vooral van
binnen maar ook minder ruimte achter en minder prettige stoelen.
Dus toch weer een Fabia.

Skoda-MAN

Forumguru
Oh ja, ook hier is de kreet "producteigenschap" al geroepen door Peugeot NL lees ik op het Peugeot forum. Ook voor de regelingen garantie en coulance zijn ze bij Pon in de leer geweest.

Havana

Forumguru
1.6 THP is een beetje de TSI van PSA. En dan te bedenken dat deze motor in samenwerking met BMW is ontwikkeld.

De 1.6 HDI is ook niet probleemloos, maar daar zijn er ook wel erg veel van verkocht. Ding zat ook in enorm veel auto's, onder meer Ford, Volvo, Citroën, Peugeot zelf en zelfs BMW.

Peugeot heeft de laatste jaren een paar enorme fouten gemaakt, vooral op designgebied. De 5008 bijvoorbeeld, wat een gedrocht. Ook de 407 en de 307 zijn blunders van formaat. De automatische versnellingsbak met één koppeling is ook een vreselijk onding, nog erger dan een stadsbus. Gelukkig monteren ze tegenwoordig gewoon weer een volautomaat van Aisin.

Toch blijf ik een zwak houden voor het merk. Als boodschappenautootje zou ik een 205 overwegen. Heerlijke simpele techniek. De GTI was legendarisch!

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan