Afscheid

Ik had eerst als formnaam de5e, maar inloggegevens etc kwijt, daarom even een nieuw account aangemaakt voor eenmalig gebruik. Ik heb mijn Rapid (2 jaar oud) uiteindelijk verkocht. Overal waar ik kwam was er pas na 2-3 dagen een inruilprijs. Hij gaat de handel in! Reden: incourant, te weinig verkocht, kwaliteit, in verhouding te duur voor wat je krijgt, Skoda etc. etc. Vanaf het begin bij aanschaf kwam ik erachter dat de combinatie: particulier, dealer in Nijmegen en Rapid niet ideaal was. Positief Rapid: verbruik 1.2 tsi = 1 op 17 bij een rustige rijstijl. Niet echt geschikt voor de snelweg dus . Dan ging het gemakkelijk naar 1 op 13.
Verder: rammels, kraakjes, slechte kwaliteit stoelen (tov de auto waar ik proefrit in gemaakt had), vochtproblemen, lichtopbrengst minder, capaciteit airco/verwarming net voldoende. M.a.w. alles een beetje budget. Wij hebben ons verlies maar genomen, want anders wordt het een bodemloze put. Afschrijving in 24 maanden: € 7500,- Ingeruild bij VAG-dealer. Hopelijk gaan jullie meer plezier en emotie bij de Rapid krijgen. De 6e Skoda zal er dus beslist niet meer komen en wens de Skodadealers met de houding naar 'particulieren' veel succes voor de toekomst.

RefleCs

Forumguru
Inderdaad en persoonlijk vind ik het ook erg kort door de bocht om op basis van 1 auto die tegenvalt direct een merk te laten vallen. Als het nou bij alle 5 kommer en kwel zou zijn geweest dan kan ik mij daar wat bij voorstellen maar dat kan ik mij niet voorstellen anders was de topicstarter niet tot 5 gekomen lijkt mij.

Erik K.

Nieuw lid
Zijn er misschien ook tevreden O3 1.4 TFSI rijders? Die van mij wordt over een paar weken geleverd?

• Leuk
Waarderingen: Ed13
Jammer dat je Rapid niet je maatje is geworden,Heb eigenlijk het zelfde mijn Rapid is van 2013 heb ook last van piepen en kraken heb er mee leren leven,(heb de sport stoelen die bevallen goed)maar voor de rest is het een fijne auto. Die redelijk zuinig is en altijd start.Heb hiervoor een Fabia 2 gehad was ook een fijne auto ,wel de egr kapot gegaan net buiten de garantie ,maar is goed opgelost door de dealer .Helaas is mijn dealer geen skoda dealer meer (fiat/seat) dus weet nog niet wat ik ga doen.Wil hem inruilen als hij 3 jaar word in november liefst een nieuw model fabia als ik hem via mijn dealer kan bestellen anders een seat.Denk ook dat het veel aan je dealer lig hoe ze de problemen oplossen.heb een en ander gehad aan de Skoda maar is altijd goed opgelost en dat is ook heel veel waard

@StefanN ,Je hoef je niet druk te maken ,De Rapid is inmiddels verder uitgewerkt en toen ik de mijne kreeg geleverd was net de combi uit.de Rapid die tegenwoordig word gebouwd zijn alle kinderen ziektes er uit en is gewoon een prima auto !!

@StefanN wij rijden sinds augustus in een rapid spaceback 1.2 DSG. En ik kan je zeggen dat wij ZEER tevreden en blij zijn met onze skoda. Dus geen zorgen geniet nog ff van het wachten, maar geniet straks nog meer van het rijden in een geweldige skoda rapid. GEFELICITEERD

@StefanN ,Je hoef je niet druk te maken ,De Rapid is inmiddels verder uitgewerkt en toen ik de mijne kreeg geleverd was net de combi uit.de Rapid die tegenwoordig word gebouwd zijn alle kinderen ziektes er uit en is gewoon een prima auto !!

@Rich rapid, je schrijft dat de kinderziektes er wel uit zijn en dat inmiddels de rapids verder zijn uitgewerkt. Kunnen we daar een jaartal aan hangen? Hebben mensen hier meer slechte ervaring met Rapids tot een bepaald bouwjaar?

Is het verstandig om naar een occasion te kijken vanaf bijvoorbeeld 2014 oid?

StefanN

Forumguru
Bij mijn weten is de rapid er pas vanaf 2013 ....de vernieuwingen pas vanaf 2015.....
Correct me if i'm wrong

Model 2016 is in juni 2015 in productie gegaan. Met redelijk veel aanpassingen in motor en de computer/ Navigatie.
Heb de modellen niet echt met elkaar vergeleken, wij wilde een automaat en die konden we voor een kleine meer prijs op model 2016 krijgen.

@Rich rapid bij jouw voormalige Skoda dealer (nu Seat/FIAT; ik vermoed 0165) kun je elke nieuwe Skoda bestellen die je wilt. Dit is geen enkel probleem. Het kan zelfs een stuk voordeliger zijn...

De kwaliteit die je gewend bent maar dan supervoordelig... (Telfort):maakmegek::maakmegek::maakmegek:

Bovenaan Onderaan