Afscheid

JJB

Lid
Is het verstandig om naar een occasion te kijken vanaf bijvoorbeeld 2014 oid?

Modeljaar 2015 is in juni 2014 in productie gegaan, toen heeft de sedan de soepeler achtervering van de Spaceback gekregen en ook wat aanpassingen in het interieur, o.a. elektrische raambediening achterdeuren vanaf bestuurdersstoel te bedienen en wat decoratieve paneeltjes op het dashboard.
 

sitechris

Donateur
De dealer in Nijmegen? Hegeman! Je bent niet de eerste die daar ontevreden wegloopt. Echt onbegrijpelijk dat die dealer nog klanten heeft.
 

Brightstar1981

Forumguru
De dealer in Nijmegen? Hegeman! Je bent niet de eerste die daar ontevreden wegloopt. Echt onbegrijpelijk dat die dealer nog klanten heeft.
Naar mijn mening écht erg dat klanten overstappen naar een ander merk door een dealer.
Ik zou Skoda nogal mailen daaromtrent.
Ik heb altijd Seat gereden.. elke keer of ik maar 1 voet binnen stapte bij mijn dealer kreeg ik een e-mail van Seat hoe mijn ervaring met mijn dealer was.
Nu rij ik sinds januari 2016 Skoda en hetzelfde verhaal..
Mijn mening is Skoda nog strenger dan bij Seat hoe ik mijn dealer ervaar...
 
Dit is mijn laatste reactie! Heb vandaag een andere auto opgehaald van ander VAG-merk. Een wereld ging voor ons open. Wij kregen het gevoel een klant te zijn! Ik heb ooit geklaagd bij een Skoda-dealer in Nijmegen over mijn Rapid: rammeltjes, stoelen, vocht, aanlopen wielen bij drempels, update navigatie (€ 200,-) uiteindelijk werd mij, door de verkoopleider zelf, en dat is niet gelogen gezegd: had je misschien toch maar een Octavia moeten kopen! De verkoper was in geen velde of wegen te zien. Dit is gewoon treurig. Je krijgt bij een bezoek bij de Skodadealer ook van Pon een 'tevredenheidsformulier' toegestuurd. Hou je niet in! Binnen 2 dagen belt een dealer uit Nijmegen terug om toch nog eens naar het probleem te kijken, op aandrang van de importeur. Hoe denk je dat je dan daar wordt ontvangen? Natuurlijk, iedereen maakt een wel overwogenstap om een auto te kopen van je zuurverdiende spaarcentjes, maar doe het aub bij een andere dealer. En mocht je een Rapid willen inruilen: ga voor het hoogste bod! Ze worden zo weinig verkocht dat de tweedehandsmarkt ook niet interessant is. Helaas maar waar. Een goede tweedehandse auto met weinig kilometers is een voordeligere optie.
 

Cordoba

Forumguru
@5e skoda Uit je laatste reactie krijg ik heel sterk de indruk dat jouw probleem in de dealer zit, en niet in het merk. De tijd dat een dealerschap garant stond voor vakkennis en goede service is echt voorbij. (maar er zijn nog steeds dealers waar je dat wel vindt) Ik hoop dat je nu bij je 'nieuwe' Vagmerk wel een een goede ervaring krijgt.
 

RefleCs

Forumguru
De ervaringen die ik met Hegeman lees heb ik met de Hyundai dealer hier in Amersfoort.

Zo ook met de oude Citroën dealer. Dat was zelfs nog een slag erger.

Voor mij mag het niet uitmaken of je nou met een auto van welke leeftijd dan ook bij de dealer komt. Het komt er in het kort op neer dat ik als klant gehoord wil worden en dat er wat gebeurt met de zaken die ik aangeef. Bij Hyundai hoop ik tot inlevering van de auto niet meer te komen. Ik ben er 4x geweest voor diverse zaken maar ook aangegeven dat er wat lampen niet werken en of ze die willen vervangen. Tot 4x toe niet gebeurd.

Had ik dit bij de Skoda dealer gedaan dan had ik het niet eens aan hoeven geven. Pon Dealer Hoogland (voorheen Kreijne) heeft goede en attente monteurs in dienst en ze voeren standaard controles uit of er bijvoorbeeld verlichting defect is. En zo hoort het in mijn beleving.
 

turboturbo

Forumguru
Je had die Rapid lekker particulier moeten proberen te verkopen.....
En dan extra korting pakken op je nieuw aan te schaffen auto (want geen in te ruilen 'wrak', 'probleem' of 'incourante auto')
 
Kan mij absoluut niet vinden in het verhaal van "Lid", hierboven staand. Heb inmiddels mijn 12e Skoda.
Heb 4 maanden geleden mijn 2e "nieuwe" Skoda Rapid Spaceback gekocht. In de opmerking als lekken, vocht, hoog verbruik ed. kan ik mij absoluut niet vinden vind het absoluut een perfecte auto die zeker waar geeft voor zijn geld.
Toen ik mijn Raceblue Rapid Spaceback ging inruilen op mijn "Nieuwe" witte Spaceback hebben we van Century Autogroep te Groningen een uitstekende inruilprijs gekregen. Ervaar de Rapid als een probleemloze wagen, beter gezegd een dijk van een wagen. Denk dat de "deskundigheid" van het personeel van je dealer zeker deel uit maakt hoe de auto is afgeleverd/functioneert. Bij elke auto is wel iets het is en blijft techniek.
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Je in te ruilen auto als 'onverkoopbaar' laten bestempelen en allerlei gezeur aan laten praten: slechte dealer.

Een beetje verkoper legt dit 'probleem' niet bij de klant neer, maar ziet het als een uitdaging. Niet dat ik er verstand van heb, hoor....
 

Odin

Senior Member
Even los van het dealer verhaal en of die netjes werken of niet, verbaas ik me over bepaalde opmerking over de Skoda zelf. Lijkt mij deels ook een scheef verwachtingspatroon. Hoewel sterk verbeterd, blijft het wel het instapmerk van VAG. De afwerking en materialen van het interieur zijn weldegelijk anders dan bij Audi. Daar is de prijs dan ook naar.
Wat betreft benzine verbruik. Het is toch algemeen bekend, mag ik hopen, dat de tsi/tfsi of wat ze ook op de kleine turbo blokjes plakken, gunstige theoretische verbruikscijfers halen voor de bijtelling en de belasting, maar de praktijk is anders. Is ook niet vreemd, want dit formaat auto komt bij veel andere merken met een 1.8 of 2l blok. Stop je 4 astmatische kabouters met een longinhoud van 1.2l onder de motorkap, dan gaan ze gieren en piepen als je ze een beetje opjaagt en dat blijven ze dan ook doen. Dan lusten ze wel een slokje. Heb je potige kabouters of meer kabouters die vrolijk trappelen onder de motorkap dan lusten ze iets meer om op gang te komen, maar als ze eenmaal in beweging zijn kost het ze nauwelijks moeite en nemen ze slechts af en toe een slokje.
De moraal, kies de juiste kabouters om te trappelen onder de motorkap. Kies je potige en jolige kabouters dan heb je een hoop lol. Ga je voor astmatische kabouters vanwege kosten, belasting, bijtelling of omdat je niet zo'n haast hebt, klaag dan niet over de dorst en het astmatische gehijg.
 

turboturbo

Forumguru
Er zijn overigens zat 1.2tsi rijders in de klasse Fabia / Rapid (B segment) die 1:17 gemiddeld rijden hoor. Nou dat reed ik ook met mijn 65PK atmosferische 1.2mpi in m'n Fabia.

Voor wat je er aan PK en koppel (resp. 85 en 105 pk's) voor terug krijgt, vind ik dat geen slecht resultaat.

Met 130 km/u op de gps kan het zeker wel zijn dat het verbruik oploopt natuurlijk, maar een atmosferische 2.0 liter loopt dan ook geen 1:15 meer volgens mij...
 

Odin

Senior Member
@Odin, is de Rapid Spaceback wel met 1.4tsi geleverd? Ik kan er geen occasion mee vinden...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Škoda_Rapid_(2012)#Engines

1.4 tsi en 1.6 dieseltjes. Dus ze zijn er wel met meer dan de 1.2l blokjes. Maargoed, ik ben nou eenmaal niet zo'n fan van de downsizing en kleine turbo blokjes. Kleinste wat ik gehad heb is een 1.4 geweest in een 206, dat heb ik 3 maanden volgehouden. Daarna 2l 4cyl 626 gehad en nu verwend met 2 dikke V6 blokken.
Ieder zijn ding, in stadsauto's, voor korte ritjes ok. Maar alles groter dan een Polo moet je gewoon geen 1.2 in leggen naar mijn smaak.
 
E

Ex-lid 2926

Als je zoals topicstarter je spaargeld steekt in een nieuwe auto en die auto vertoont diverse gebreken, dan is dat niet bevorderlijk voor het vertrouwen in die auto en ontstaat er gerede twijfel of je het zuurverdiende spaargeld wel goed besteed hebt. Als de dealer waarnaar je dat geld overgemaakt hebt ook niet z'n best doet om de gebreken te verhelpen, dan loopt het vertrouwen in de auto en het merk een flinke deuk op. En natuurlijk kan je een andere dealer opzoeken, maar de eerste schade is al veroorzaakt. Als je dan besluit om maar afscheid van de auto te nemen en de inruilprijs flink tegenvalt en je opmerkingen aan moet horen dat je een incourant en kwalitatief minderwaardig product in wil ruilen, dan kan ik mij goed voorstellen dat je het helemaal gehad hebt met het merk. Het valt mij dan ook erg mee dat hij toch weer een auto van een ander merk van het VAG concern gekocht heeft.
 
Bovenaan Onderaan