Afstandsbediening centrale deurvergrendeling

Rosinfield

† In Memoriam
is voor ons niet zo van belang, omdat de achterbak als mobiel hondenhok wordt gebruikt. En een groot deel van de tijd is de auto niet op slot.
Wat me wel is opgevallen, is dat wanneer je stopt en de motor laat lopen, dat dan de achterklep vergrendeld is. Dmv het deurvergrendelings- ontgrendelingsknopje kun je hem dan ontgrendelen.

Witte Yeti

Actief lid
Bedankt voor de tip over het ontgrendelen van de achterklep bij draaiende motor. Het was me al opgevallen dat de achterklep geblokkeerd is als de motor loopt, op zich is dat wel een goede beveiliging.
Ik ben er ook achter gekomen dat je richtingaanwijzer 3x knippert als je de hendel een klein stukje naar L of R drukt en meteen terug laat veren.

EdV

Nieuw lid
Toen ik de auto besteld heb gebruikte ik deze 1x per maand. Nu wordt ie dagelijks gebruikt. In het donker is de afstandsbediening best makkelijk. Geen gezoek meer naar het sleutelgat. De kans op bevroren sloten is nu ook een stuk kleiner. Ik sta ook net aan de andere kant van de auto als ik besef dat de auto-vergrendeling er weer eens op zit. Bij mij komt de AB er spoedig in.

Rosinfield

† In Memoriam
ja, dat klopt van die 3 x knipperen. Maar ik wil het vaak nog iets minder, 1 of 2 x. Dat kan ook, is alleen wat lastiger. Vaak gaat hij dan ook 3 x, maar soms lukt het. Heeft te maken met hoever je de handle beweegt en hoelang je hem vasthoudt, dat is zeker.

Ronnie

Forumguru
Ik ben er ook achter gekomen dat je richtingaanwijzer 3x knippert als je de hendel een klein stukje naar L of R drukt en meteen terug laat veren.
Z.g. "Autobahnblinken" ; is in ieder geval met Vag-com in te stellen, van 1 tot 5 keer knipperen.

EdK

Forumguru
FREDV: in de maxidot van de ambition is dit niet instelbaar , wel zoals Ronnie heeft beschreven

Erkens

Lid
Als de afstandsbediening op de een of andere manier niet werkt, dan heb je je sleutel nog om te openen/sluiten
Dat kan met de afstandsbediening af-fabriek ook hoor, ik heb gewoon een sleutelgat in mijn deur zitten (overigens moet ik wel bekennen dat ik het na een jaar nog altijd niet geprobeerd heb :+ )

Witte Yeti

Actief lid
Dat kan met de afstandsbediening af-fabriek ook hoor, ik heb gewoon een sleutelgat in mijn deur zitten (overigens moet ik wel bekennen dat ik het na een jaar nog altijd niet geprobeerd heb :+ )

Ik zou maar eens kijken of je slot nog goed werkt, verschillende mensen hebben hier problemen mee.

EdV

Nieuw lid
Sinds vandaag dan de BKA600003A in de auto. Ze hadden zich mooi even verkeken op het werk. In totaal 3 uur mee bezig geweest. Was voor hun ook de eerste keer.
Valt me wel op dat de ramen sluiten niet via de afstandsbediening kan (bij vergeten raampjes sluiten). Moet dan toch echt de sleutel gebuiken. Zal dat met de originele AB wel gaan?
Misschien nog wat te neuzen met vag-com. Lijkt me echter meer een draadjes probleem.

snel

Actief lid
Bij orgineel afstand bediening knop sluiten / openen indrukken en ingedrukt houden gaan ramen open of dicht
dit gaat ook met sleutel
misschien werkt boven staande ook op deze afstand bediening zou zeggen probeer en zie

Erkens

Lid
Bij orgineel afstand bediening knop sluiten / openen indrukken en ingedrukt houden gaan ramen open of dicht
dit gaat ook met sleutel
Dat werkt alleen als het ook zo is ingesteld in de boordcomputer (via maxidot en/of vag-com)

Witte Yeti

Actief lid
Sinds vandaag dan de BKA600003A in de auto

Ik heb de BKA600003A nu een week of 3 in gebruik en het bevalt goed. Bij mij gaat het sluiten van de ramen wel door de afstandsbediening ingedrukt te houden, maar het openen lukt niet op die manier.
Openen en sluiten van de ramen lukt wel met de sleutel. Vermoedelijk toch een instelling in de vag-com.
Bij mij zijn ze meer dan 3 uur mee bezig geweest, was ook de eerste keer (S-Point, A'dam)

EdV

Nieuw lid
@Witte Yeti:Goed dat ik dit weet. Kan dus wel met deze AB. Meteen even gegoogled. De afstandsbediening moet ergens aangemeld worden in de comfortmodule en dan kan het openen/sluiten ingeleerd worden.
Nog niet in bezit van vag-com maar zodra die binnen is ga ik ook helemaal los :)

Erkens

Lid
De afstandsbediening moet ergens aangemeld worden in de comfortmodule en dan kan het openen/sluiten ingeleerd worden.
Nog niet in bezit van vag-com maar zodra die binnen is ga ik ook helemaal los :)
Dit had je dealer al direct moeten doen lijkt me, wellicht zijn ze dat vergeten?

Wees er voorzichtig mee, anders gaan de ramen en/of deuren in ieder geval niet (meer) los.......

Even een flauwe, kan het niet laten. Ik weet wat je bedoelt als mede Overijsselaar, maar als de deuren los zitten moet je een schroevendraaier gebruiken;).

Gompie

Lid
Ik ben wel benieuwd hoelang de dealer met de montage bezig is geweest. Bij mij zijn ze nog coulance geweest met het in berekening brengen van de arbeidstijd, omdat dit de eerste keer was.

'Coulance': Met andere woorden, voor iets waarvan ze zélf nog moeten uitzoeken hoe het moet had jij dus extra moeten betalen als je niet uitkijkt. Voor het inbouwen van dit of iets anders zou naar mijn idee gewoon een standaardbedrag moeten staan. Dan kom je nooit voor de rare verrassing dat omdat ze het nog nooit hebben gedaan de tijd 2x zo lang duurt en dus 2x zo veel kost.

EdV

Nieuw lid
Hmm, nu 3 weken de afstandsbediening BKA600003A in de auto maar helaas gaat het openen van de deuren niet zoals het moet. De helft van de keren knipperen de lampjes een keer en dat is het. Het slot vindt het wel best en blijft in ruste. Eerst de auto weer op slot doen en nog een keer openen en dan kan ik zowaar het karretje in. Een eigen willetje. Zit ik echter niet op te wachten. Natuurlijk kennen ze bij Skoda het euvel nog niet. Het ontvangertje zit achter het voorraam, half achter de zwarte rand. Ik weet niet of dat de beste plek is. Iemand op het forum die het fenomeen kent?

Witte Yeti

Actief lid
Hmm, nu 3 weken de afstandsbediening BKA600003A ....... [/SIZE]

Hoi EdV, bij mij gaat openen en sluiten zonder problemen. Het zendertje zit van binnenuit gezien aan de linkeronderkant bij het voorraam. Als je opent of sluit met de sleutel is de afstandsbediening even van slag, maar daarna werkt alles weer naar wens, behalve het openen van de ramen. Sluiten lukt wel. Misschien kan je dealer contact opnemen met S-Point Amsterdam.

Bovenaan Onderaan