Afstandsbediening voor bestaande CV Felicia

mab

Lid
Heb nu een week een Felicia ('99) en wil aan de bestaande CV een afstandsbediening toevoegen. Slot links is dus defect, al gelezen dat een klein onderdeel een zwak punt is, en kan noodzaak reparatie op deze manier omzeilen omdat ik AB op CV handig vind.
Kan ik de achterklep ook aansluiten ? Deze moet nu nog steeds met knop naast stoel geopend worden. En waar moet ik rekening mee houden ?
Verder zoek ik nog een handleiding van de auto. Was niet meer aanwezig.

Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
De achterklep zal waarschijnlijk geen motortje hebben. Wil je deze mee laten gaan dan moet je daar eerst een motortje voor versieren. Of er zit wel een motortje in, maar hij werkt niet.
De bestaande cv kan eenvoudig met een universeel setje op ab worden gemaakt. Voorwaarde is wel dat je zelf een beetje handig moet zijn en wat van bedrading moet weten.
Handleiding is vast nog wel ergens te downloaden en anders eens proberen op de onderdelenlijn. Daar heb ik de mijne ook gevonden voor een tientje.

mab

Lid
Bedankt voor de reacties. Boekje net besteld. De Haynes bestel ik later wel eens.

Het autootje valt me niet tegen. Het motortje heeft met z'n 68 pk geen enkele moeite om vooruit te komen. Rijdt nog op de eerste volle tank dus geen idee hoe zuinig ze is. Ligt ook wel prima op de weg alleen wil de achteras wel eens een sprongetje maken. Moet alleen de rail van de bestuurdersstoel nog wat naar achter plaatsen ivm lichaamslengte.

The bone collector

Senior Member
Slot is inderdaad een zwak punt. Het inbouwen van een AB kan wel, ik heb er ook nog aan gedacht toen ik nog een Felicia had, maar je moet inderdaad wel iets van de elektriciteit kennen. Eigenlijk zou je gewoon eens moeten zoeken op het briskoda-forum, daar staat in detail uitgelegd hoe je een AB kan inbouwen. Let overingens wel op dat je nog één werkend slot overhoudt, aangezien die inbouw-AB misschien niet altijd 100% betrouwbaar is.

Achterklep kan je niet zo eenvoudig mee laten openen, die klep/knop in de auto is gewoon met een staalkabeltje verbonden met het slot :)

mab

Lid
Denk dat ik eerst het slot maar in orde maak. Hier in de buurt maar eens de sloperijen afstruinen. Kom niet vaak een Felicia tegen.

mab

Lid
Ben erachter dat het niet het stukje kunststof is maar het slot zelf wat doordraait. Hoe ik de sleutel ook draai, het verticale stangetje met kunststof blijft bewegingloos.
Dus nu maar op zoek naar een ander slot en nog een andere sleutel.

Bovenaan Onderaan