Aftermarket inbouwen alarmsysteem SCM klasse 3 (Tips/Trics/Advies)

Planqgas

Actief lid
Bij het verzekeren van mijn "nieuwe" Enyaq, blijkt de verzekering een SCM klasse 3 (met hellingshoekdetectie) autoalarm te vereisen. Natuurlijk heb ik gekeken naar alternatieve verzekeringen die dit niet verplichten, maar doordat er nog een auto en een motor op de verzekering staan kan ik nergens tegen een fatsoenlijke prijs verzekerd zijn. Het prijsverschil wordt dus veel te groot om over te stappen.

Ik heb al eens rondgestruind door het forum en op internet naar het AfterMarket installeren van een alarm.
Er komen steeds 2 systemen naar voren: DEFA DVS90 en COBRA 4627.
De meeste ervaringen die ik kan vinden stammen vooral uit een ver verleden (tot 2019). Het lijkt nu minder "hot" te zijn?

Vraag/Advies:
Ik wilde weten wie er de laatste tijd een SCM 3 alarm heeft laten installeren, welk systeem het dan is geworden en waarom juist deze keuze gemaakt is.
Ook zou ik willen weten of er grote verschillen zijn tussen deze 2 systemen qua werking, betrouwbaarheid en storingsgevoeligheid.
Daarnaast raak ik helemaal in de war of het nu wel of niet op je sleutel ingelezen kan worden of dat er nog steeds een aparte handeling, handzender of tag nodig is om het alarm uit te schakelen. Verschillende sites spreken zich hierover namelijk tegen.

Ik heb reeds (over ruim een maand) een afspraak gepland bij de grootste inbouwer van NL. Zij bieden overigens ook nog een eigen systeem aan. Deze is ook SCM gekeurd.
Vooralsnog heb ik toch gekozen voor de DEFA DVS90, maar tips, trics en adviezen zijn welkom. Tijd zat om dit nog te herzien.

eriktv

Forumguru
Ik heb nu m’n tweede auto met DEFA klasse 3-alarm en ben tevreden. Nooit valse meldingen o.i.d. Alleen na zeven jaar ongeveer begaf in beide auto’s de hulpaccu het: https://www.skodaforum.nl/forum/i/d...g-noodstroomaccu-vervangen.23936/#post-445027

Bij m’n O1RS zat hij er al in bij aankoop, bij m’n huidige S2 heb ik zelf een DVS90 laten inbouwen in 2016. Ook omdat het moest voor de verzekering. Vergeet niet de x-jaarlijkse keuring als hij er eenmaal in zit!

JJ te G

Donateur
De meerprijs van Skoda “af fabriek” was 250 euro. (SCM klasse 3)
Wat kost het bij de dealer? Of zien ze dat niet zitten?

Planqgas

Actief lid
Ik heb nu m’n tweede auto met DEFA klasse 3-alarm en ben tevreden. Nooit valse meldingen o.i.d. Alleen na zeven jaar ongeveer begaf in beide auto’s de hulpaccu het: https://www.skodaforum.nl/forum/i/d...g-noodstroomaccu-vervangen.23936/#post-445027

Bij m’n O1RS zat hij er al in bij aankoop, bij m’n huidige S2 heb ik zelf een DVS90 laten inbouwen in 2016. Ook omdat het moest voor de verzekering. Vergeet niet de x-jaarlijkse keuring als hij er eenmaal in zit!
Dank. Ik had het gelezen inderdaad. Wel een beetje vreemd verhaal, niet? Mijn O3 had volgens mij ook een DEFA af fabriek. Nooit problemen mee gehad.

Die keuring is een goede tip. Had ik niet aan gedacht.

Planqgas

Actief lid
De meerprijs van Skoda “af fabriek” was 250 euro. (SCM klasse 3)
Wat kost het bij de dealer? Of zien ze dat niet zitten?
Fors aan de prijs dus. Nu hetzelfde systeem voor € 800 minder bij een andere partij. Stelletje boeven! Ze mogen echt wel aan mij verdienen. Het blijft immers een commerciële partij, maar dit verschil is mij domweg teveel

Bijlagen

• Screenshot_20240604_222006_Chrome.jpg
    Screenshot_20240604_222006_Chrome.jpg
    798,4 KB · Weergaven: 13

Planqgas

Actief lid
En een andere verzekeraar zoeken?
Dan stijgen de kosten met een paar honderd euro per jaar. Dat komt voornamelijk door de motor. Kan vaak niet meeverzekerd worden of anders tegen hoge kosten. Of er kunnen geen 3 voertuigen op 1 verzekering.

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Bij KNMV verzekerd met 6 wielenplan van hun ?
Maar zo ja kun je niet apart nog een verzekering afsluiten bij ze en omdat je er al één (twee) hebt lopen een korting krijgen voor nummer 3 ?

Bovenaan Onderaan