Afwijking snelheidsmeter YETI.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, die opmerkingen herken ik! Je rijdt te hard, 120!!!, etc. En dan kun je duizend x uitleggen dat er een afwijking naar boven op zit en dat je anders toch allang al eens een boete zou hebben gekregen. Grappig wel, dat dat blijkbaar meer voorkomt.

Erkens

Lid
Ehm, je kan vanaf de passagierstoel vrij moeilijk de wijzerplaat zien, dus hoe weet "rechts" dan dat je te hard gaat?

Rosinfield

† In Memoriam
O, dan buigen ze zich helemaal in een kromming om het te zien. In mijn Yaris Verso zit zo'n "tunnel" met snelheid, toeren, etc. en zelfs dat lukt! Ja hoor, doen ook geen enkele poging om onopvallend mee te kijken!

Erkens

Lid
Ben ik blij dat ik geen "aanhang" heb :tongue:

En de eerste die met mij mee rijdt die commentaar heeft gaat er bij de eerst volgende parkeermogelijkheid gewoon uit :Y)

corsaar

Senior Member
Best wel gezellig hoor aanhang, als ik bij een van mijn zoons
in de auto zit kijk ik altijd mee op de km teller en is nodig ook.
Want als ze in mijn auto rijden krijg ik de bonnen.
Maar voortaan mogen ze 7 km sneller dan de maxium toegestane snelheid.
Alhouwel ik er zelf wel eens meer boven zit, maar dan rij ik voor eigen rekening.

CaseyBasey

Actief lid
Bij mij is het wel eens omgekeerd. Rij ik rustig kachelend, volgens de regels van het nieuwe auto rijden, dat ik me wel eens zorgen maak of mijn aanhang mij niet te sloom vindt rijden en vraag dan of ik misschien wat harder zou moeten gaan. Maar altijd is het antwoord: je rijdt precies goed!

Kijk, dat is nog eens een passagier!

Trucker

Actief lid
@CaseyBasey Ze kent je al jaren waarschijnlijk dus wet ze ook hoe ze je moet aanpakken.

@Corsaar mijn {schoon]
vader keek ook altijd mee en had altijd opmerkingen over de snelheid , heeft dat met leeftijd te maken?

Rosinfield

† In Memoriam
Nou, wij toch ook meer dan 35 jaar. Gelukkig heb je dan ook langzamerhand beiden geleerd bepaalde zaken van elkaar te accepteren of je er in ieder geval niet al te druk om te maken ("laat maar lullen"-principe).

cvegreen

Forumguru
Ik laat mijn aanhang rijden als we samen op weg zijn . Dan krijg je die opmerkingen ook niet . Ik reed volgens haar zeggen (het nieuwe rijden) gelijk een oud ventje . Ik vind dat ik goed rij , maar ja wie ben ik he. Dus als we samen op weg zijn rijdt mijn vrouw , dan is het altijd goed (volgens haar althans ) . Ik heb het er niet moeilijk mee , diegene die het stuur in handen heeft bepaald hoe die rijdt en ik moei mij daar niet mee . Mijn vrouw vind het nodig mij steeds bij te moeten sturen , van je rijdt te veel links of rechts of je rijdt te snel/te traag , of weet ik wat nog allemaal . Als zij rijdt zeg ik niets over haar rijstijl , alhoewel dat ik mij ook soms af vraag waarom ze dit zo doet en niet anders , maar ja iedereen is anders he en rijdt daardoor ook anders .

Rosinfield

† In Memoriam
Die van mij rijdt niet, hoewel ze al lang haar rijbewijs heeft. Wel meerdere malen pogingen gedaan, maar toen weer gestopt, mede door ongeduld/irritatie van mijn kant. Met de Yeti wil ze vanwege de DSG wel weer beginnen. Heb me dan voorgenomen heel geduldig en rustig te blijven.

CaseyBasey

Actief lid
En die van mij heeft ook haar rijbewijs lang geleden gehaald, maar rijdt alleen als het hoogst noodzakelijk is. Heeft te weinig km gemaakt en zou eigenlijk weer 's een paar lessen moeten nemen en ik zou haar dan moeten "dwingen" vaker te rijden (hoewel ik zeker weet dan met het zweet in m'n handen te zitten!)

Rosinfield

† In Memoriam
CaseyBasey: Ook wat dit betreft dus weer alter ego's. Ik hoop dat het dit x goed gaat, al heb ik zo mijn twijfels of al of niet automaat nu zo doorslaggevend is. Gaat naar mijn idee meer om wel of geen feeling ervoor hebben. Ik zal echter mijn best doen me in te houden!
Trouwens, is wel off topic hier, maar zo kan ik het je toch laten weten, bedankt voor de lees-tips. Roddy Doyle kan me zeer bekoren (vrouw die tegen deur opliep).

corsaar

Senior Member
Ja dit topic gaat over de afwijking van de snelheidsmeter
maar Casey Basey en Rosenfield hebben over de afwijking
van hun partners. Ik weet zeker dat bijde partners niet meelezen
anders hadden ze het lef niet.
Het woord afwijking wel in de juiste context plaatsen.

Trucker

Actief lid
@Rosinfield en @CaseyBasey Ik denk juist dat jullie partners weer moeten
gaan rijden met de Yeti dsg ,automaat daar wen je sneller aan dan schakelen
en zeker de dsg dat gaat zo soepel.De yeti staat lekker hoog op zijn wielen
en heeft voldoende glas ,dus je hebt overzicht.IK zeg gewoon doen.

CaseyBasey

Actief lid
Corsaar: ik lig in een deuk!

Trucker: m'n laatste auto's hadden ook automaat en heb het daar wel 's mee geprobeerd, maar het bleef een ongemakkelijke combinatie auto-vriendin.

Rosinfield: jij slaat ook spijkers met koppen. Is inderdaad een goed boek van Doyle. Mooi vond ik ook de "Barrytown Trilogy" en "Paddy Clarke Ha Ha Ha".

Rosinfield

† In Memoriam
Trucker: Deel CaseyBasey's mening w.b. moeilijke combinatie, maar ik ga het nu maar gewoon laten gebeuren en hopelijk ziet ze nu wel snel het licht met de Yeti DSG.

Casey Basey: Ga ze allemaal nog lezen, heb er ook nog 1 over Louis Armstrong en het vervolg op de Commitments en van O'Connor Redemption Falls, dus ik kan vooruit in de vakantie!

CaseyBasey

Actief lid
Rosinfield: die over Louis Armstrong vond ik wat minder, Redemption Falls moeilijk maar erg intrigerend. Zou ik misschien nog 's opnieuw moeten lezen.

Over afwijkingen snelheidsmeter heb ik verder geen opvattingen...

Bovenaan Onderaan