"Airbag fault"

Erikje

Actief lid
\"Airbag fault\"

Vanmiddag kreeg ik deze foutmelding op mijn maxidot. Heeft iemand dit al vaker gehad, ik kom het namelijk niet tegen op het forum?

VEEJAY

Forumguru
Re: \"Airbag fault\"

bij mijn toledo regelmatig gehad, werd opgelost door airbag unit in de stuur te vervangen. Bij de O2 nog niet gehad/van gehoord.

Matra_Murena

Actief lid

Toevallig niet net bezig geweest met carkit of iets dergelijks installeren??

wink.gif

Erikje

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />

[/ QUOTE ]
nou, 2 dagen er voor is de carkit/radio etc.opnieuw geinstalleerd. Zou er een verband kunnen zijn en zo ja, welk?

Mistraller

Senior Member

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erikje</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />

[/ QUOTE ]
nou, 2 dagen er voor is de carkit/radio etc.opnieuw geinstalleerd. Zou er een verband kunnen zijn en zo ja, welk?

[/ QUOTE ]

Het grote boze "Trek-nooit-de-airbag-schakelaar-stekker-los-als-het-contact-aanstaat" probleem dus.

Geef de inbouwer op z'n donder, en laat even de foutmelding resetten bij de dealer.

Lees ook even dit topic en anders dit topic

hoeft niet stekker te zijn. Kwam de melding spontaan?
Ik heb een aantal maanden bij de dealer wekelijks gelopen met de Airbag Fault melding. Die kwam iedere keer spontaan tijdens het rijden of het starten van de auto.

Blijkt de airbag stekker te zijn onder de bestuurdersstoel. Ze hebben de stekker vast gesoldeerd, is enige oplossing, maar wel een effectieve!

Erikje

Actief lid

vandaag bij de dealer geweest: volgens de computer ligt het aan het ontbreken van de zijairbag: klopt, ik heb een nieuwe maatstoel zonder zijairbag. Wat raar is dat er in 5 maanden geen foutmelding is geweest en nu dus wel. Ik heb inderdaad het vermoeden dat het bij de inbouwer toch mis is gegaan. OPlossing is nu het lostrekken van de weerstand die op de uiteinde van de kabel is gezet. jammer is wel dat bij het starten nu 6maal het airbaglampje gaat branden... grrr.

Matra_Murena

Actief lid

Waarschijnlijk is het dan dus de stekker die achter het handschoenenvakje zit die los geweest is en/of niet goed teruggezet. Even laten resetten moet genoeg zijn en anders de stekker (laten) controleren.

Solderen is trouwens een rigoreuze oplossing, stekker in elkaar steken en een dotje siliconenkit erop werkt ook prima en is goed los te krijgen later indien gewenst.

Sinds vorige week bleef het lampje van de airbag branden. Ik ben gisteren langs gegaan bij de dealer en bij het uitlezen van de Comp bleek dat er een error geweest is in het stekkertje onder de passagierszetel. Even controleren en resetten, klaar. Als het nog eens voorkomt moeten wij de wagen binnen doen en worden alle airbags vervangen. Bij zo'n error worden alle airbags uitgeschakeld dus ze gaan niet zomaar ploffen op de autobaan of zo.

Probleem kort na aflevering auto gehad. Bij mij is de airbag regelunit uiteindelijk vervangen, omdat deze aan bleef geven dat er een fout in de gordelspanner van de rechter-achter gordel(!) niet goed was. Dit gaf dus een "Airbag Fault"

Dolf

Actief lid
Heb ik ook gehad,naar de dealer gegaan en bleek om de rechter passagier airbag te gaan, ook vertelde ze mij daar dat er een modificatie van pon voor was.

Modificatie uitgevoerd...........probleem opgelost :)

LeJo

Lid
Sinds vorige week bleef het lampje van de airbag branden. Ik ben gisteren langs gegaan bij de dealer en bij het uitlezen van de Comp bleek dat er een error geweest is in het stekkertje onder de passagierszetel. Even controleren en resetten, klaar. Als het nog eens voorkomt moeten wij de wagen binnen doen en worden alle airbags vervangen. Bij zo'n error worden alle airbags uitgeschakeld dus ze gaan niet zomaar ploffen op de autobaan of zo.

Units niet laten vervangen... gaat toch terugkomen. Stekkertje laten verwijderden en laten vastsolderen... Of zoals eerder aangegeven, maar weet niet of het hiermee opgelost gaat zijn, op de stekker een tikkeltje silicone aanbrengen. Zodat deze niet meer kan bewegen t.o.v. elkaar...
Als je de Units laat vervangen gaat dit enige tijd goed gaan maar na x aantal dagen,weken, jaren gaat dit terugkomen. De dealer moet normaal gezien op de hoogte zijn van dit "probleem"

Wiljam

Nieuw lid
Ook airbag lampje

Heb ik ook gehad,naar de dealer gegaan en bleek om de rechter passagier airbag te gaan, ook vertelde ze mij daar dat er een modificatie van pon voor was.

Modificatie uitgevoerd...........probleem opgelost :)

Bij bleef het airbag lampje ook branden. De 1e keer is de computer uitgelezen, maar het probleem kwam na een tijdje terug, bleek aan de zijairbag in de bijrijdersstoel te liggen. Uiteindelijk is er een ondereel in de stoel vervangen.

zombie

Lid
heb sinds vorige week ook de melding "Airbag Fault" op de maxidot en het controlelampje blijkt branden.
De auto is uitgelezen in de garage en volgende week wordt een stekker vervangen onder de zetel van de passagier.
Blijkbaar is dit inderdaad toch wel een gekend euveltje.

fabuleus

Nieuw lid
Ik heb dan wel geen Octavia, maar een Fabia.
Bij mij blijft het Airbag-lampje branden tijdens het rijden na het inbouwen van een radio. Is dit ook enkel een kwestie van resetten?
Is er niet een manier om zelf alles op "0" te zetten? Accu loskoppelen o.i.d.?

Gieliovd

Forumguru
Wie heeft de radio ingebouwd?

Wel jaar is de Fabia van? Is het CAN-BUS?

Wat als je de radio loskoppelt?

Ik hou niet van zulke meldingen, o nee!

fabuleus

Nieuw lid
Wie heeft de radio ingebouwd?

Wel jaar is de Fabia van? Is het CAN-BUS?

Wat als je de radio loskoppelt?

Ik hou niet van zulke meldingen, o nee!

Zo, vanmiddag even naar de dealer geweest en gevraagd deze te resetten en het probleem was opgelost! Geen brandend lampje meer.

Bovenaan Onderaan