"Airbag fault"

Vacaro

Senior Member
Gisteren na de nachtshift start ik mijn O2 en krijg ik ook melding "Airbag fault". Naar garage gebeld of ik zo nog mocht blijven rondrijden of dat ik direct moest binnen komen.
Is niet erg vermits systeem zich zelf uitschakeld, airbags zullen niet onnodig opblazen,maar ook ni als nodig is.Ga straks na mijn nachtshift toch maar eens eerst die stekkertjes onder de stoelen na kijken, voordat ik naar de garage ga.

Moet de unit dan nog gereset worden of als het die schakelaar is of verdwijnt die melding als probleem opgelost is??

Timing was wel heel slecht vermits ik s'avonds een kandidaat koper voor mijn O2 op bezoek kreeg. Als die kandidaatkoper terugbelt dat hij mijn O2 koopt, rijdt ik binnen twee weken in een Santa Fe 2.2CRDI 4x4 Exe rond.

Vacaro

Senior Member
Langst garage geweest, was stekker van zijairbag, onder bestuurdersstoel. Is dus eerst uitgelezen, dan stekker vastgezet en dan gereset. Prijs €44. Heb wel een gratis koffie,een sms toen auto klaar was en een vriendelijke babbel van de receptioniste erbij gehad, en die zit daar ook ni gratis hé. Toen zij aan de auto bezig waren werd ik opgehaald met een Porsche Carrera om een afspraak af te werken.

Afzetters!!!
Bij mij was het de stekker onder de passagiersstoel. Vast gezet, gereset voor €0. 'Als er nog iets is spring je maar binnen' zei hij nog. Ik heb wel geen koffie gehad, maar voor €44 kan je al eens naar de koffieshop hé :1761:

EdK

Forumguru
Wordt liever met een Lada opgehaald en dat het gratis is dan dat ik met een porsche opgehaald word en een niet te drinken bak koffie krijg en een receptioniste waar ik alleen maar naar mag kijken en dan ook nog 44 eurie moet betalen !!

Heb je wel een gespecificeerde rekening gevraagd ??
Doe ik altijd , kun je namelijk nog ff lekker afdingen op onzinnige toeslagen !

Vacaro

Senior Member
Ok mss wel veel voor wat er gedaan is, maar die Porsche had niets met de garage te maken. Had gewoon nog een afspraak, en die persoon(een kennis) heeft mij aan garage opgepikt en nadien daar afgezet. Dat was echt geen service van de garage.

JayDie

Lid
Bij mij sprong het airbag lampje aan en "Fault: Airbag" op het display bij het starten van de auto de dag nadat deze in de garage was geweest voor onderhoud / APK / vervangen selector handle.

Uit laten lezen, bleek passagiers airbag te zijn en iets met de gordel spanner. Ik zou een afspraak moeten maken om het verder uit te zoeken.

Ik heb gevraagd of de bestuurdersairbags het gewoon zouden doen: Ja. Kan ik er 'veilig' mee doorrijden: Ja.

Ik begrijp uit de vorige berichten dat ik eens naar de stekker moet kijken onder de stoel? Daarna storig resetten?

Joske

Forumguru
Bij mij sprong het airbag lampje aan en "Fault: Airbag" op het display bij het starten van de auto de dag nadat deze in de garage was geweest voor onderhoud / APK / vervangen selector handle.
dan lijkt het mij dat ze de accu afgekoppeld hebben gehad en in tussentijd de auto op contact hebben gezet..

of

idd, bij werkzaamheden is er mss een connector losgekomen onder je zetel, check dat mss eerst. Maar alleszins sowieso iets om de garage op te lossen, aangezien dit de dag na de "beurt" is gebeurd. Trouwens, als je airbag fout geeft dan werkt het systeem NIET volgens mij!

Bovenaan Onderaan