Eltjo
Forumguru
Bedankt voor de reacties mannen.
Het systeem was dicht en wat betreft STEK en registratie... ik zit in PL...
We hebben een 3de airco specialist geraadpleegd omdat de 2e niet meer kon repareren voor zijn vakantie.
Daar staat de auto nu waar in 3-4 uur het regelklep/ventiel wordt vervangen. Dat is 90% de oorzaak zei hij nadat hij mij aanhoorde (ik heb AC normaal uit staan, tenzij het warm of erg vochtig is).
Deze klep zit bij de compressor, die van onderaf uitgebouwd wordt.
Het vervangen van andere onderdelen vond hij niet nodig. Ook niet de condensor (waarvoor de bumper verwijderd dient te worden), die bij 260dkm door mij voorzien is van race gaas en natuurlijk al vele platte lamellen had/heeft.
Zelf heb de hele auto vanochtend nog uitgelezen met VCDS; enige fout in de HVAC was 600 km geleden een lage druk - logisch als het systeem leeg was tijdens werkzaamheden.
We gaan het straks zien of het bij de geschatte kosten van €85 incl. arbeid blijft. Gas extra hoeft niet, dat was n.l. al aangevuld en kan er uit en er weer terug in.
Het systeem was dicht en wat betreft STEK en registratie... ik zit in PL...
We hebben een 3de airco specialist geraadpleegd omdat de 2e niet meer kon repareren voor zijn vakantie.
Daar staat de auto nu waar in 3-4 uur het regelklep/ventiel wordt vervangen. Dat is 90% de oorzaak zei hij nadat hij mij aanhoorde (ik heb AC normaal uit staan, tenzij het warm of erg vochtig is).
Deze klep zit bij de compressor, die van onderaf uitgebouwd wordt.
Het vervangen van andere onderdelen vond hij niet nodig. Ook niet de condensor (waarvoor de bumper verwijderd dient te worden), die bij 260dkm door mij voorzien is van race gaas en natuurlijk al vele platte lamellen had/heeft.
Zelf heb de hele auto vanochtend nog uitgelezen met VCDS; enige fout in de HVAC was 600 km geleden een lage druk - logisch als het systeem leeg was tijdens werkzaamheden.
We gaan het straks zien of het bij de geschatte kosten van €85 incl. arbeid blijft. Gas extra hoeft niet, dat was n.l. al aangevuld en kan er uit en er weer terug in.
Laatst bewerkt: