Airco moet hard werken!

quorumz

Actief lid
en na hoeveel jaar zou daar theoretisch gezien dan kans op zijn? (ik lever na 4 jaar steeds mijn auto in en dan is het nog nooit gebeurd)

Rolle

Senior Member
De mijne heeft het wel en die is nog maar 2 jaar oud.

Hangt volgens mij ook wat af van de overige klimatologische omstandigheden.

De geur is er enkel wanneer je de climatcontrol aan of af zet (dus econ knop induwen) dan ruikt de airco een minuutje wat muf maar daarna is het over tot je de airco weer aan zet (econ-knop uitzeteen) dan duurt het weer een minuutje voor de rare geur uit de auto is.

LenK

Forumguru
Kan me nog van vroeger herinneren, een reclame van een automerk (dacht dat het Nissan was) die adverteerden met mensen die rondjes gingen rijden in hun auto omdat er een heerlijke verkoelende airco in zat.
De Nissan Primera was de 1e auto van een betaalbare prijs die standaard airco had. Trendsetter. Het was 1994, met de facelift toen het werd geintroduceerd.

quorumz

Actief lid
ohww is dat die geur hehe..... das toch gewoon laten bijvullen (i dunno heb er ook geen verstand van)

WebZa

Nieuw lid
Vandaag hebben de ruitenswissers zeer hard moeten werken ipv de airco! Zo'n regenbui! Was mn wagen ineens gewassen! :yeah:

911gt2

Actief lid
Als je de CC (climate control)aanhebt kun je toch moeilijk iedere keer de CC uitzetten voordat je bij de plek van bestemming komt.Ik bedoel mijn CC staat meestal op 20 graden en die staat ALTIJD aan, ik geloof dat CC er niet voor gemaakt is om deze iedere keer uit te zetten want dan zouden we aan een handbediende airco ook genoeg hebben.Nee tegenwoordig moet alles luxe en zo wordt dit ook ontworpen dus CC altijd aan daar is ie voor bedoeld.
Ik heb hetzelfde, ik ga ook echt niet kijken of ik er meer door ga verbruiken... Rijden moet ik toch, of ik nou wil of niet, klanten komen nog steeds niet naar mij toe.

Bovenaan Onderaan