Ik begrijp even iets niet helemaal. Is dit rooster nou ter bescherming van je radiateur? Ik zie inderdaad dat de 'pijpen' of leidingen (waar de vloeistoffen doorheen gaan) afgeschermd zijn, maar de lamellen niet. Kan ik hieruit concluderen dat als steenslag daarin inslaat, niet zo erg is / c.q. niet zo snel lekkage veroorzaakt?Vandaag rooster gemonteerd (wel eerst even op maat geknipt) bij Vagtechniek, waar ik toch moest zijn, en die het rooster voor mij hadden besteld.
Foto's: (in een F I)
Overigens was Martin na zijn scepsis vooraf, wel enthousiast toen het rooster op zijn plaats zat, en moesten alle aanwezige monteurs komen kijken.
Dat verklaart een hoop, bedankt voor je opheldering! :aangenaam:Bij mijn weten is een deel van het oppervlak gereserveerd voor de airco, een ander deel is voor de motorkoeling. Dit zou te zien moeten zijn aan de aansluitingen op de radiateur. Overigens was ik in eerste instantie ook wat verrast.
Op ETKA online kan ik bij de Fabia I (bj 2003) zien dat er onderscheid in het onderdeel 'radiateur' wordt gemaakt voor auto's met of zonder: automaat, trekhaak en airco. Ik had dus ook de indruk dat het 1 onderdeel is (eigenlijk: 2 in 1, dan) De afmetingen verschillen onderling.Bij mijn Fabia 1 (motorcode BBY, 55kW 1.4-!6V) lijkt er op het eerste gezicht één radiateur in te zitten, waarbij je niet echt een duidelijke afscheiding ziet tussen verschillende delen.