Akoestisch signaal tijdens rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Skoda Octavia 1.6 TDi (2017). Nu viel mij op dat tijdens het rijden ineens een akoestisch signaal klinkt. Het is niet die van gevaar voor gladheid. Op het maxidot komt ook geen melding en als ik naar de status van de auto krijg staat daar ook niets. Kan het iets te maken hebben met DriveGreen?

Met vriendelijke groet,

Rene

hemi24

Forumguru
Geen melding van de Lane-Assist, dat je het stuurwiel weer moet overnemen?

(weet niet of je deze optie überhaupt op je wagen aanwezig is...)

DriveGreen geeft geen meldingen toch?

EdK

Forumguru
Gebruik je AD BLUE ??
Is het die melding niet toevallig dan ?
Of brandstof pijl te laag ?
Of bandenspanning te laag van bv 1 wiel tov ingestelde ?

Hoi,

Lane-Assist zit er niet op. Volgens de app is AD Blue level goed. Er komt geen melding op het scherm te staan, dus weet het niet echt zo. Als ik de status bekijk zijn er geen meldingen. Het is ook maar 1 x 1 signaal en dan is het weer een tijdje stil.

EdK

Forumguru
Op het maxidot komt ook geen melding
Kijk je ook in je media unit onder status van de wagen ?
Heb ook wel gehad dat in maxidot geen melding was maar dat het uiteindelijk wel in status van media unit stond wat er aan hand was.

En is niet toevallig de ping die je krijgt dat je weer een servicebeurt nodig hebt ?
Ja ik weet dat je hem net bij de dealer hebt weggehaald , maar als die hem niet heeft gereset dan krijg je die melding evengoed.

Hoi EdK,

Er staat onder de status van de media unit van de wagen niks. Dat is juist ook het rare. Volgens mij is service beurt geen probleem, maar zal er zo ff naar kijken. Het rare is gewoon dat het 1 ping is en dan een tijdje niets. Had verwacht als het een melding is dat het dan vaker te horen was.

Is niet per ongeluk een maximumsnelheid ingesteld ? Dat is bedoeld voor bv winterbanden met een lagere snelheidsindex, zie boekje hoe je dat precies instelt

• Leuk
Waarderingen: EdK
Dan mag ik toch aannemen dat als ik bv 110 rij en hij staat ingesteld op 100 constant iets hoor. Heb in duitsland al wel harder gereden en toen niets. Kan het komen door de app? Heb het idee dat na het installeren van de app MySkoda dat het gekomen is.

EdK

Forumguru
Het rare is gewoon dat het 1 ping is
Tsja dat was bij sean connery in the hunt for the red october ook Just one PING

Maar het blijft vreemd inderdaad.
Maar als je zegt dat het is gekomen na install van de app..... zou ik zeggen haal dat appie er heelllllllllll gauw af !!
Want die doet meer niet dan wel wat hij moet doen !! Is een heel topic over (soap)

Hoi,

heb zonet een paar dingen uitgesloten.
- maximale snelheid is het niet.
- bandenspanning is het niet.
- App is het niet.
- AD BLUE is het niet.

Het is niet snelheid afhankelijk. Reed 50 km/u en toen kwam de onbekende ping weer. Buitentemp was op dat moment 9 graden. Het klinkt volgens de vrouw wel als de ping die ook bij buitentemp lager dan 4 graden komt. Heb fabrieksinstelling gedaan maar ook geen effect. Service staat op 30000 km of xxx dagen. Kreeg het ook pas na een paar dagen. Kan me niet herinneren dat ik het direct had.

Snap er niks van maar wel irri........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan