Al een een oplossing voor tikken airco?

Remco28

Actief lid
Weten jullie of er al een oplossing is voor dat irritante getik van de kachel/airco?
Je hoort het al als ik enkel mijn contact al aanzet,net een kookwekker,begint er een beetje gestoord van te worden.
smiley29.gif

bert2

Lid
Dat zijn de kleppen voor de diverse uitstroomopeningen in de auto. Bij het aanzetten van het contact stelt de airco
alles geheel automatisch in en bij. Het probleem in dit geval is dat de airco constant blijft instellen en dat hoor je. Is iets software-matigs. Even langs de dealer voor een update.

SkodaMan

Actief lid
Bij mijn O2 is hiervoor een stappen(servo)motor vervangen onder het dashboard. Sindsdien heb ik geen geklop of getik meer gehoord.

VEEJAY

Forumguru
Al een hele tijd geen last meer van gehad, van de zomer volgens mij voor het laatst. Ben er niet mee naar de dealert geweest.

Is dit ook al een mankement, kan er ook nog wel bij. Alleen mijn dealer wist er weer een leuk antwoord op, ja dat doet mijn eigen auto ook dus is het normaal, ja, ja.

Frankie

Actief lid
Een echt "zucht" onderwerp naar mijn mening. Volgens mij kun je 5 mogelijke antwoorden horen als je dit probleem meldt:

1 - "wij horen niets"
2 - "ja, wij horen t ook, is normaal hoor"
3 - "software update zal t oplossen"
4 - "regelunit defect, uitwisselen lost t op" NIET DUS
5 - "stappenmotor defect"

Bij mij was #4 de optie en heeft niets geholpen. Grote kans dat je er aan moet wennen...

Gelukkig kun je met info van t forum "terugslaan"
smile.gif

Jazeker, de mijne is model 2007 en die heeft het ook.
Ik heb er alleen last van bij het starten en verder gelukkig niet.
Waarschijnlijk staat de radio zo hard dat ik het dan niet hoor
680.gif

Trol

Lid
Ik heb denk ik zo achter het instrumentenpaneel eens ff zo heel zacht een paar tikjes gehoord toen ik contact afzette (sleutel er nog op). Maar nu hoor ik niets meer.

Wel hoor ik als ik de achterruitwisser opzet zo een klik van een relais.. vreemd dat je dat zo "hard" (relatief) hoort.

Remco28

Actief lid
Skoda(en misschien ook vw)kan beter nog een aanvullende cursus nemen met:hoe maak ik een auto zonder scheef stuur en zonder tikkende kookwekker.

Dey

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Remco28</font><hr />

Skoda(en misschien ook vw)kan beter nog een aanvullende cursus nemen met:hoe maak ik een auto zonder scheef stuur en zonder tikkende kookwekker.

[/ QUOTE ]

Dat scheve stuur ja, rare actie van Skoda... Het is een heerlijk stuur, maar omdat hij iets scheef staat heb je er niet zoveel aan. Ach, hij stuur gelukkig wel.

Trol

Lid
scheef stuur? Eens op letten want is mij nog niks opgevallen.
Word er hier dan weer gesproken over milimeters?

Remco28

Actief lid
Wat een flauwekul,mijn stuur staat gewoon scheef klaar!!!.
Maar nu on topic:voor mij nog geen oplossing helaas.

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: fleezo</font><hr />

er is een software update voor, wat het probleem moet oplossen. beetje goede dealer weet dit wel

[/ QUOTE ]

Ik vind dit soort antwoorden altijd zo, hmmm... ik weet niet... Heb je die info uit eerste hand ? M.a.w. had je zelf het probleem en is het met een software update opgelost ?
Weet je, bij mij hebben ze de climatronic knoppenwinkel uitgewisseld (ERRUG duur onderdeel), bij anderen hebben ze de stappenmotor gewisseld (ook niet goedkoop denk ik). Kan me dus haast niet vorstellen dat e.e.a. alleen door een software update verholpen kan worden.

LenK

Forumguru
Inderdaad, lijkt me wel dat PON een knowledge database heeft die dealers voor een probleemoplossing kunnen raadplegen.
En voor ze tot een dure garantiereparatie overgaan moeten ze toch toestemming aan PIN, sorry PON vragen?

Maar het kan natuurlijk zo zijn dat een software update pas onlangs als oplossing gekomen is.

bij mij is ook de software onlangs geupdate, maar geen oplossing.
hij blijft tikken dus snel maar weer terug voor een nieuwe oplossing.

Bovenaan Onderaan