Al een een oplossing voor tikken airco?

doerak

Nieuw lid
Ik heb ook een tikkende airco. Het geluid komt rechts uit het dashboard. Het zou een klepje zijn. Komt vaker voor, kan geen kwaad. (werd mij verteld) Als er een stukje is gereden wordt het tikken steeds minder.

ericb

Actief lid
Ik kreeg dezelfde reactie bij de dealer. Het zal wel geen kwaad kunnen maar ik vind het redelijk iritant. Ik heb al een flink aantal auto's met airco gehad maar nog nooit een met dit soort bijgeluiden. Overigens valt mij op dat het aantal bijgeluiden aan het toenemen is, airco, krakende assen, deuren waar de speakers voor sterke resonatiegeluiden zorgen. Ik weet wel dat ik voor deze dingen weer naar de dealer kan maar dat kost wel steeds veel tijd en zaken worden niet altijd afdoende opgelost. Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar bij mijn toyota's kwamen dit soort bijgeluiden eigenlijk nooit voor.

Bij mij is de software geupdate en er moest ook iets mechanisch gebeuren. Ik heb hem nu 2 weken niet meer gehoord. Ben wel 1.5 jaar aan het lijntje gehouden maar met de informatie uit dit forum dat er een softwareupdate was gaf mijn dealer toe dat dit een bekend probleem was en heeft het nu op kosten van PON (jaja) in orde gemaakt.

Lars

Lid
Hier even een berichtje van een (nu nog)Golf rijder, binnenkort
Octavia 1.9 BE combi (dan zal ik mij ook netjes voorstellen)

ook met mijn Golf heb ik al vrij snel last gehad van herrie uit
het dashboardkastje en er is ook een tijd terug het één en ander
vervangen maar het blijft toch terugkomen.

Tijd terug op een forum de combinatie tegen gekomen om zelf de kleppen
van de airco te resetten door middel van het tegelijk inhouden van econ en
knop linksonder (pijl naar hoofdje), je hoort dan de kleppen heen en weer gaan en
het geluid was daarna ook weg.

SmurfForLife

Actief lid
Ook mijn heilige koe heeft hier last van. Ik heb me naast een aantal kleine puntjes (op te lossen bij de eerste beurt) bij neergelegd en verder te genieten van mijn verder fantastische auto.

en joepie, ik heb het sinds gisteren ook (na 10K km).
Klinkt net alsof iemand in mijn dashboard zit en klopt om eruit te willen.
Schrok me rot de eerste keer :D

Lars

Lid
Airco kleppen zelf resetten al geprobeerd?
econ en knopje linksonder tegelijkertijd inhouden (pijltje naar hoofdje)

soort controle alt delete voor V.A.G. airco's

LenK

Forumguru
Heb ook een paar keer gereset. Elke keer komt het tikken weer terug, maar wel iets anders dan voor het resetten. Blijft vreemd fenomeen. Niet teveel op letten en stationair muziekje hard genoeg aan en je hoort het niet.

Bovenaan Onderaan