alarm signaal gordel

driver02

Nieuw lid
Sinds twee dagen mijn Octavia be, bevalt echt super!
Aan 1 ding kan ik me wel storen en dat is het alarm signaal dat begint te loeien als je je gordel niet vast doet.

Iemand enig idee of dit uit te schakelen is ??
worshippy.gif

LenK

Forumguru
Ik heb daarvoor een sleutel. Zit rechts achter het stuur. Als ik die sleutel naar links draai dan gaat dat geluid uit
yeah.gif

VEEJAY

Forumguru
"buckle up, its the law"

Er was ooit eens een lang draadje hierover geweest, met veel verschillende meningen en dus zonder consensus toen beeindigd.

Rallye

Forumguru
Ik vind zoiets ook waanzinnig irritant. Als ik mijn gordel niet om doe is daar een reden voor (ik verplaats mijn auto maar twee meter). Zo'n signaal is voor mensen die geen benul hebben ... en de NCAP geeft er nog punten voor ook. Dus de vraag staat: kan het signaal uit?

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rallye</font><hr />

Ik vind zoiets ook waanzinnig irritant. Als ik mijn gordel niet om doe is daar een reden voor (ik verplaats mijn auto maar twee meter). Zo'n signaal is voor mensen die geen benul hebben ... en de NCAP geeft er nog punten voor ook. Dus de vraag staat: kan het signaal uit?

[/ QUOTE ]

Als je je auto maar 2 meter verplaatst hoef je ook niet lang onder het gepiep te lijden !! Onder een bepaalde snelheid doet ie sowieso niets...

zullo59

Nieuw lid
Onder de 15 km per uur hoor ik niets! En verder gewoon die gordel om doen!! Kan helemaal geen kwaad!

Dit kan de dealer doen, moet je een formulier tekenen.
regels.gif
(wat daar in staat kan je wel raden)

In het andere draadje stond ook; dat je het draadje onder je stoel los kon maken.
Ik heb ook eens gezien dat een monteur een losse gesp had.

Vergeet dan niet je gordel om te doen.
confused.gif

Onder 15 km/h piept ‘íe ook, doet ‘íe al als je het contact aanzet.

Ik vind dat gepiep fantastisch, of toch de waarschuwing die ervan uit komt. Ik ben dus een fervent voorstander van de gordel: ik heb er al twee keer ingehangen bij een ongeval en de dokter zag onmiddellijk dat ik mijn gordel aan had. Mijn gezicht was namelijk niet kapot van door de voorruit te vliegen. Ik heb ook eens in zo'n rolauto van de pliesie mogen zitten. Dan weet je echt wel wat een gordel doet hoor. En geef toe als je het gewend bent merk je toch niet meer dat je hem aan hebt. Integendeel, als ik nu even rijd zonder gordel wordt ik wat onwennig in de wagen. En bij ons in België is het al €100 denk ik als ze je pakken zonder gordel.

Tegen die tijd ben je al redelijk gek geworden van de piep.
shocked.gif
Maar als je het uit wilt zetten is het mogelijk om dit via de dealer te doen of inderdaad door het kabeltje los te maken onder de stoel.

Jpoers

Lid
die kabel onder de stoel is toch ook voor de activering van de airbag, en bepaling van gewicht ed. ???

of heb ik het nu helemaal mis ?

Gewoon aantrekken die gordel, heb een keer iemand gezien die de gordel niet aan had, maar wel een voorruit in het gezicht had zitten.
Zag er smakelijk uit zullen we maar zeggen. Veel vers vlees.
1439.gif

Ik ben blij dat de piep er in zit, en moet ie uit dan gordeltje aan.
xyxthumbs.gif

Skody

Actief lid
Klopt inderdaad dat het signaal door de dealer uitgezet kan worden. Je moet dan een formulier ondertekenen dat dit op eigen verzoek is gebeurd (mmmm.. voer voor de leasemaatschappij als er iets gebeurt ?). Het signaal is tegenwoordig verplicht gesteld vanuit de EU i.v.m. je eigen veiligheid. Je ondertekent dus een formulier waarin je de aansprakelijkheid richting de fabrikant / dealer wegneemt.

purk

Senior Member
waarom doe je dan niet gewoon de gordel van de bijrijders kant er niet als je de gordel toch niet gebruikt.

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: purk</font><hr />

waarom doe je dan niet gewoon de gordel van de bijrijders kant er niet als je de gordel toch niet gebruikt.

[/ QUOTE ]

Dat doe ik bij onze Citroen C1 ook wel eens.
(Maar gordel gewoon omdoen is het beste natuurlijk!!!)

Bovenaan Onderaan