Alarmverlichting tijdens snel remmen

Ronnie

Forumguru
Ik denk ook wanneer je zo hard moet remmen dat het ABS ingrijpt je wel met andere dingen bezig bent dan opletten of je alarmlichten gaan knipperen!
Het is bij VW (dus ook Skoda) ingevoerd in 2006, modeljaar 2007 dus.

Ik heb gisteren de proef op de som genomen en op een landweggetje met 100 een noodstop tot stilstand gedaan. Helaas....geen alarmlichten. Kan dit in de computer uitstaan of zou dit gewoon standaard moeten werken ? Kan me niet voorstellen dat het systeem niet afgaat als je gaat van 100 naar 0 met alleen de voet op de rem en het pedaal op de grond.

Wie oh wie weet waar ik dat in VCDS of computersysteem vd dealer kan terugvinden ?

hemi24

Forumguru
Zou moeten werken i.c.m. noodrem-assistent, waarvoor je het pedaal aardig bruut en snel moet intrappen.

Hmm, misschien nog maar een keertje proberen. Dacht toch echt dat ik het hard genoeg had gedaan. Ik ga het in de gaten houden.

Ja, die byte had ik ook net gezien. Maar vraag me af of dat dezelfde byte 17 is.
Volgens mij is er toch echt niets fout ingevoerd.

coolrunnings

Actief lid
Ik heb dit laatst ook eens bij de dealer nagevraagd of die alarmlichten automatisch aan moeten springen bij een noodstop. Reactie waren hele grote ogen.
Later eens het boekje erbij gepakt, blijkt dat als je een noodstop maakt beginnend bij een hogere snelheid dan 60 km/h tot onder de 10 km/h de remlichten knipperen en als de snelheid onder de 10 km/h is gedaald, dat dan pas de alarmlichten aan gaan.
Ik heb het 3 maal achter elkaar getest, de eerste keer gingen inderdaad de alarmlichten toen ik stilstond (of de remlichten geknipperd hebben, geen idee), de 2 keer daar direct na geen alarmlichten.

hemi24

Forumguru
Pagina? Kan het in de online Engelse versie niet terugvinden...

Edit: Correctie, heb het gevonden en weer wat bijgeleerd:

The brake light flashes automatically in case of an emergency braking at speeds
greater than 60 km/h or with the intervention of the ABS, which lasts longer than 1.5
seconds. After the speed was reduced below 10 km/h or the vehicle was stopped,
the brake light stops flashing and the hazard warning light system switches on. The
hazard warning light system is switched off automatically after accelerating or
driving off again.

Tijd voor een meeting om dit te verifiëren? ;)

Ik was altijd van mening dat alleen de alarmlichten aan gaan bij een dergelijke noodstop, maar blijkbaar gaat het in twee fasen.

Bovenaan Onderaan