Ali ledlampen

MarcoO2

Forumguru
Huh? Ik weet niet water in jouw hoofd omgaat Peter, maar een weergave van het lichtbeeld op de juiste manier is toch juist wat je wilt zien? Dan weten ook anderen hoe dit eruit ziet en of ze dergelijke lampen kunnen overwegen. Precies het doel van een forum, zou ik zeggen. Want er is genoeg vraag naar dergelijke alternatieven.

Niet overal iets achter zoeken hoor...

Slider

Forumguru
Hier heb ik dan een foto hoe het er in het echt uit ziet. Zoals je ziet en zoals ik het zie geen strooi licht
Ik zie juist wel strooilicht.
Er is een duidelijk afscheidingslijn, zeker. Maar daar boven die lijn is de garagedeur en muren ook verlicht, wordt ietsjes donkerder naar mate je hoger kijkt.

Dus iets verlicht die deur en muur boven de afscheidingslijn. In een oudere thread wilde je leds in je mistlampen, zitten die er in en staan die ook aan in deze test wellicht?
Of zijn het echt alleen je dimlichten die aan staan op de foto? Of wellicht verlichting van de straat of tuin lantaarns van de oprit?
Dat kan het beeld ook verstoren en dan is het niet de projectors fout.

Dus wellicht komt het door de omgeving, maar je zou dit moeten zien:
ejcKeh7yxtqCyYaE7tXhRTjOh6lDJJa8SlEa7l9__sqblHCDxRIY7SQsVDo2elsZU7vvx2Nlz6EHt5jn8-1jb4Mp3S7VuGwY

De lijn is zeker te zien op de foto, dus dat is top. Maar er boven zou echt geen licht mogen zijn van de koplampen uit bij projector koplampen.
Bij reflector lampen kan het nooit zo mooi als bij projector lampen.

Tees

Donateur
@Peter-036 het werkt twee kanten op in dit geval: TS kan zelf wel tevreden zijn, maar als hij anderen verblindt, is dat niet heel aardig, om niet te zeggen gevaarlijk. En als er toch teveel strooilicht uitkomt, dan staat hij straks bij de APK met een afkeurpunt (en wij niet). We zijn hier op t forum om elkaar te helpen, en velen van ons (ook ik) twijfelen over het strooilicht, ook na de laatste foto.

Pindasaus

Forumguru
Er is een duidelijk afscheidingslijn, zeker. Maar daar boven die lijn is de garagedeur en muren ook verlicht, wordt ietsjes donkerder naar mate je hoger kijkt.
Als je wilt bepalen of de hoeveelheid licht boven de lijn acceptabel is, zou je het volgende kunnen doen. Je zou -als het donker is- op tien meter afstand voor de auto op de grond kunnen zitten en in de koplampen kijken, met je ogen nét boven de lijn. Dan zie je wat tegenliggers zien. Als dit comfortabel kan, is er niks aan de hand. Waarschijnlijk zal je de auto even op de weg moeten zetten, want een oprit loopt doorgaans schuin af richting de weg.

Keeslburg

Actief lid
Ik woon op een heuveltje. Dus ik moet een rechte plekje zoeken. En er is niemand die seint dat die verblind word. Dus dat zegt ook al iets dat er geen of bijna geen strooilicht is

EdK

Forumguru
En er is niemand die seint dat die verblind word.
Dit mag je niet als waarde gebruiken of het wel goed is !
Bij een APK kom je daar er ook niet mee weg ...
Ikzelf sein ook niet zo snel naar een tegenligger, omdat men vaak niet eens begrijpen waarom ik sein
Maar wil je het zeker weten dan kun je altijd nog naar een garage toe gaan die apparatuur heeft om de lichten af te stellen !

En @Peter-036 je laatste bericht is niet echt MOD waardig !!
En ik zou dat bericht maar even verwijderen als ik jou was........... :pieker:

Slider

Forumguru
Dit mag je niet als waarde gebruiken of het wel goed is !
Bij een APK kom je daar er ook niet mee weg ...
Ikzelf sein ook niet zo snel naar een tegenligger, omdat men vaak niet eens begrijpen waarom ik sein
Precies dat, ik sein ook niet zomaar naar verkeerde lichtvoerders, want je voorganger kan het opmerken als naar hem toe, of de "verkeerde" auto tegemoet komend. Ik denk alleen stumper, fix je lichten gewoon.

Merk dat zelf ook met bv onderling bevriende vrachtwagens op de snelwegen. Rij ik er ergens voor, schrik van hun licht sein, wat doe ik verkeerd?...ow het is voor de stumper aan de overkant. Mafklapper.
Alleen op een lege weg verder, zodat er geen verwarring kan ontstaan voor wie het is, zou ik seinen bij verblindend licht. Maar ja, hoe vaak lukt dat in het drukke verkeer precies op het goede moment van passeren haha.

Bovenaan Onderaan