Sinds afgelopen donderdag verlost van de Goodyear ntc5 sloffen. Nu heb ik er Toyo Proxes T1-R banden onder, de Bridgestone Potenza re-050 waren per 4 bijna 100 euro duurder en volgens diverse reviews en testsite's kwamen de Toyo's er net ietsje beter uit. Een collega van mij had zelfs meer vertrouwen in Toyo banden dan in zijn vrouw. Ik rij al een kleine 30 jaar auto en heb regematig bandenwissels meegemaakt, maar dit keer was het wel erg extreem. Ik hoor nu het motertje weer als een naaimachine zijn werk doen, het windgeruis zachtjes langs de ramen gaan en de radio kan werkelijk 5 niveau's naar beneden. Natuurlijk wordt er tegenwoordig alles gedaan om banden stiller te maken, en dat zijn de Toyo's ook. Maar de herrie die de Goodyear's maakte was achteraf niet normaal. Ondanks dat er nog 5 mm profiel op zat,,,,,weg met die dingen. Ik heb zelfs nog gedacht dat er het e.e.a. aan de wiellagers mankeerde, maar de dealer gaf aan dat het aan de banden lag en bood aan ze te vervangen. Dat doe je natuurlijk niet bij een dealer, dan betaal je het dubbele. Op internet wat rondkijken en reviews lezen loont echt de moeite. Ik rij nu weer heerlijk, strak en toch comfortabel in mij O2tje over de Nederlandse snelwegen. Bijna romantisch zo'n einde.