All weather tyres onder de O 2 ?

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ougie</font><hr />

Ik denk dat ik eerst maar eens begin met Bridgestone Potenza's

[/ QUOTE ]

Er zijn nog heel wat soorten Potenza's...

Maar die van JC en mij - RE050A - moet je hebben.
grin.gif

ougie

Forumguru
Ik zag dat de Potenza(RE050A) en de Turanza(ER300) als beste uit de ANWB test zijn gekomen. Bij enig nazoeken http://www.autobandentest.com/pkw_sommerreifen/bridgestone/index.html en de meningen van JC en Dutch ga ik waarschijnlijk voor de Potenza(RE050A)ik ben nogal een doorrijder en kan wel wat plakkerigheid gebruiken. Effe kijken waar ik de beste deal kan maken.
aangenaam.gif
Hoewel de Toyo Proxes T1-R er op bovenstaande site ook erg goed uit komt, alleen Toyo ken ik totaal niet.

Dutch4x4

Senior Member
Hoezo 'beste'? Beste in wat?

Turanza en Potenza zijn echt twee totaal verschillende banden.

De eerste is een comfortabele toerband (die veel herrie schijnt te maken onder een O2, tenminste, daar hoor ik nogal veel O2-rijders over klagen in pakweg een draadje of 20
grin.gif
).

De tweede is een sportband, zeker de RE050A (let op die A). Veel plakkeriger, maar gaat daardoor ook minder lang mee. Duurder ook. En natuurlijk een stuk minder comfortabel door de hardere wang.

Dus 't is maar wat je wilt.

En o, Bridgestone is sponsor van het ANWB-testcentrum in Lelystad. En de band onder de Passats en Golfs daar? Juist, de Turanza ER300...

Dutch4x4

Senior Member
Een mooie tussenvorm is trouwens de Potenza RE720. Net iets minder sportief, maar daardoor ook wel iets comfortabeler en slijtvaster.

Maar volgens mij maken ze die niet meer. Weet ook niet precies welke RE daarvan de opvolger is.

MMM

Lid
Binnenkort (... nog 10K) gaan dan eindelijk die standaard Goodyears er af en komen er Pirelli's P6 onder. Ik houd jullie op de hoogte.

ougie

Forumguru
Sinds afgelopen donderdag verlost van de Goodyear ntc5 sloffen. Nu heb ik er Toyo Proxes T1-R banden onder, de Bridgestone Potenza re-050 waren per 4 bijna 100 euro duurder en volgens diverse reviews en testsite's kwamen de Toyo's er net ietsje beter uit. Een collega van mij had zelfs meer vertrouwen in Toyo banden dan in zijn vrouw. Ik rij al een kleine 30 jaar auto en heb regematig bandenwissels meegemaakt, maar dit keer was het wel erg extreem. Ik hoor nu het motertje weer als een naaimachine zijn werk doen, het windgeruis zachtjes langs de ramen gaan en de radio kan werkelijk 5 niveau's naar beneden. Natuurlijk wordt er tegenwoordig alles gedaan om banden stiller te maken, en dat zijn de Toyo's ook. Maar de herrie die de Goodyear's maakte was achteraf niet normaal. Ondanks dat er nog 5 mm profiel op zat,,,,,weg met die dingen. Ik heb zelfs nog gedacht dat er het e.e.a. aan de wiellagers mankeerde, maar de dealer gaf aan dat het aan de banden lag en bood aan ze te vervangen. Dat doe je natuurlijk niet bij een dealer, dan betaal je het dubbele. Op internet wat rondkijken en reviews lezen loont echt de moeite. Ik rij nu weer heerlijk, strak en toch comfortabel in mij O2tje over de Nederlandse snelwegen. Bijna romantisch zo'n einde.

Bovenaan Onderaan