Alle GO- grades op een rijtje

Noord26

Forumguru
Respect voor alle aanpassingen die je doet. Maar had je niet beter een iets duurdere versie kunnen nemen? Bij eventuele verkoop of inruil blijft het een instapmodel natuurlijk. Niet om je te ontmoedigen, maar je bent nu gewoon een hoop geld kwijt, terwijl een iets duurder model wellicht vrijwel alle gewenste opties ook had tegen een gunstiger totaalprijsje?

Inge

Lid
Als je mijn voorstellen had gelezen dan zou je hebben kunnen weten dat ik een andere auto moest kopen omdat de andere door een vrachtauto van de weg is gereden. Ik was dus nog niet toe aan een nieuwe auto en met sparen dus ook nog niet zover. Dit was toen de meest luxe auto die ik me kon veroorloven en het is ook geen instapmodel.
Verder heb ik uitgerekend wat de upgrades me gekost hebben en als ik dat via pakketten moest doen dan was ik geloof het of niet duurder uit geweest.

Verder ben ik niet zo van de inruil mbt een auto - anders had ik de aanpassingen zeer waarschijnlijk niet gedaan maar ben iemand van het afrijden van een auto. Dus de komende 10 a 15 jaar hoop ik hierin rond te mogen rijden.

De extra's zullen bij een eventuele inruil (want zeg nooit nooit) altijd een hogere prijs voor de auto opbrengen dan zonder daar alle aanpassingen origineel zijn.

tikumo

Lid
inge, dat dashboard kastje, past dat zomaar in de citigo, of moet je dan echt wel wat meer aanpassen?
zie er nog een staan, en vind dat wel een gemis bij mijn citigo (een arctic zonder kastje..)

Inge

Lid
Dan moet je hele onderdash inclusief middenconsole vervangen. En dan moet er aan de kastjes kant dingen afgezaagd worden ivm het mooi laten aansluiten. Het is dus helaas iets meer dan alleen het kastje erin plaatsen (past niet op het oude onderdash) vandaar dat ik alles aan de onderkant heb vervangen.

Mocht je het willen (laten) doen houd dan bij BM onderdelen in de gaten of ze een volledig dash hebben want dat is stukken voordeliger dan de garage het alten bestellen.

Hier vond ik dat ook een gemis - net als jij een artic zonder kastje. Ik weet nog van 1 ander persoon dat die het onder dash heeft vervangen want die liep hier ook tegenaan.

Inge

Lid
Ik kan niet meer vinden waar ik het besteld heb maar vermoed als je googled op hoedenplankstof je de nodige hits krijgt.

hojo

Lid
Hoi Inge.
Met name de hoedenplankstof in je achterbak vind ik erg mooi geworden. En ook ik vraag me dus af waar je dat vandaan hebt En heb je het zelf gedaan of laten doen. En dan de ultieme vraag. Wat kostte dat alles?
Gr. Hojo.

hojo

Lid
Hoi Inge.
Ik wil toch nog even wat dieper op de zaak in gaan als je het goed vind. Je hebt zelf een stuk gedaan. Is de stof soepel en ook in de glooiingen te vormen toen je het zelf deed?
En heb ik het goed begrepen dat je de moeilijke stukken hebt laten doen in Amersfoort? En zo ja, wil je zeggen wat je daarvoor betaald hebt.
Ik vind het er erg gaaf uit zien en mogelijk wil ik dit wel zelf gaan proberen. (of laten doen).
Gr. Hojo.

Inge

Lid
Ik heb inderdaad de zijstukken laten doen. Dwz de opzet was alles maar het midden stuk was met wrap gedaan en dat bevel me niet dus vandaar dat verwijderd en zelf aan de slag gegaan.

Het midden stuk heb ik in delen gedaan omdat ik het tot op de bodem door wilde laten lopen. En is als je goed meet prima te doen. Het is wat geduld en knutselen maar dan krijg je een mooi resultaat. Het stuk waar het slot van de achterklep invalt gewoon loshalen (inbus) en de stof kleiner knippen dan het metalen slot plaatje en daarna weer terug plaatsen. Dan blijft het het mooiste zitten.

Wel ervoor zorgen dat je de zaak goed ontvet - heb hier dacht ik Eraser voor gebruikt.

Kosten laten doen rond de 100,--

Matzz4

Nieuw lid
Hoi @Inge

Doen alle knopjes op het nieuwe stuurwiel het?
Ik hoor dit graag, misschien dat ik daar ook een stuur koop.

BVD!!
Mathieu

Laatst bewerkt door een moderator:

turboturbo

Forumguru
Mooie Up!grades :)

Dat Philips lampje in de kofferbak vind ik wel een goed idee om over te nemen! De kofferbak verlichting bij mijn Fabia is zo onbetrouwbaar en op deze manier goedkoop en simpel opgelost :thumbsup:

Ted

Forumguru
Super Inge!

Altijd fijn te zien als iemand zelf zijn auto geheel naar zijn eigen idee verbetert. En jouw idee om er lang in te rijden is ook altijd mijn insteek., daarbij zijn zulke ingrepen echt de moeite waard. Ik heb het indertijd met mijn Fabia ook gedaan en in mei wordt hij 12 jaar met 340 dkm op de teller! Ach dan zijn zulke ingrepen het dubbel en dwars waard vooral dat fijne gevoel wat je elke dag ervaart!!

Bovenaan Onderaan