Alle ramen open en deuren op slot?

Vreemd, ik kom net bij mijn wagen en zie dat alle ramen open staan. Ik dacht eerst aan een inbraak maar alles is nog aanwezig (had in de kofferbak ook mijn camera tas met alle toebehoren liggen:smirk:)
Het vreemde is dat de wagen wel op slot stond. Helaas heeft het wel geregend dus de auto is drijfnat binnen.

Kan iemand dit verklaren, of heeft iets dergelijks ook een keer gehad?
Ik wil dit niet nog een keer natuurlijk want straks ben ik wel alles kwijt

EdK

Forumguru
Nope, alleen als je een regensensor hebt dan zal deze bij regen er vor zorgen dat je ramen en eventueel pannodak zal sluiten !

En kun je ook testen met een plantensproeier !

Wel aan de zijkant gaan staan bij sproeien :cool:

Canon-Eye

Forumguru
(niet geheel on topic, maar toch...)
had in de kofferbak ook mijn camera tas met alle toebehoren liggen
Dát doe ik echt alléén als ik zelf in de auto zit of ernaast sta... Want (mede gezien de aard van de uitrusting) is dat risico me veel te groot!

Ja regensensor is ook aanwezig maar dicht zijn de ramen niet gegaan:crazy:
Als ik lang open druk gaat alles open idd maar dan zouden de deuren toch ook niet meer op slot gaan uit zichzelf?

@Noord26 als de regensensor defect is dan kunnen de ramen toch niet vanzelf open gaan als de wagen is afgesloten?

skodaboy

Forumguru
ik heb enkele dagen terug met het zonnige en warme weer ook alle vensters (4) van de 02 geopend van op afstand (de auto stond hier op de oprit)
gewoon ff de openknop op de ab vasthouden en ze gaan open...een 15 min later loop ik na de 02 om te vertrekken,de vensters stonden maar de deuren waren (nog) op slot...:crazy:
soms vergeet ik wel eens m'n venster te sluiten (ik rij altijd met het raam een stukje open) bij uitstappen en dan duw ik ff wat langer op de sluitknop van de ab en hij gaat dan ook dicht...

wat mij ook al is opgevallen als je de 02 opend van op afstand en je opend niet binnen x-aantal seconde de auto gaat hij weer automatisch op slot..:winkie:

Noord26

Forumguru
@ Stef20V: Ik heb niet 'defect' gezegd, maar 'storing' (lees maar eens terug). Bij defect werkt hij idd gewoon niet meer. Maar bij een storing kan het zo zijn dat de werking net andersom op treed. Dus wanneer de sensor regen registreerd, hij alle ramen open doet ipv dicht.

Er zijn meer gevallen bekend van leden op het forum die de auto aantroffen met alle ramen open. Dealers hebben hier geen oplossing voor als alleen de regensensor testen. En dat kun je zelf ook.

EdK

Forumguru
sorry noord maar dat is doordraaien

een storing is een defect !
Alleen wat het defect is dat zul je doormiddel van storingzoeken weten te vinden.

Zeg dan een software bug

Noord26

Forumguru
Of defect nu wel of niet kapot is of een storing, feit blijft dat ik het woord defect niet in de context hebt gebruikt zoals TS aan gaf (onmogelijk open gaan door defect van de sensor).

Software staat weer los van de hardware waar het nu over gaat, maar is idd ook mogelijk.

Doordraaien? Hoe moet ik dat op pakken? Ik ben zelf werktuigbouwkundige en het onderscheid tussen defect (onderdeel werkt niet meer) of storing (onderdeel werkt niet goed/gedeeltelijk) zijn daar dagelijks gebruikte termen. Een machine kan blijven werken met een storing in een onderdeel, maar met een defect onderdeel is dat onmogelijk. Wellicht een verschil in expertise op bepaalde vlakken en het gebruik daarin van termen?

Als de ramen opengaan door 5 sec open te drukken dan sluiten ze niet weer als je eenmaal kort de wagen op slot zet kwam ik net achter
Ik ga er idd maar van uit dat er per ongeluk te lang op de open button is gedrukt. Mocht ik het weer gebeuren terwijl ik niet aan de knoppen heb gezeten dan ga ik wel even bij de dealer langs. (Nu geef ik gewoon een ander de schuld:crazy:)

Chatslet

Forumguru
In ieder geval even een vochtvreter in de auto zetten en een weekje of twee laten staan anders heb je dalijk zure schimmelbekleding! Kunnen gewoon vochtvreders van de bouwmarkt zijn. Het beste zet je de vochtvreter op de bestuurdersstoel, dan vergeet je hem niet te legen als je gaat rijden want er komt een beste laag water in te staan.

EdK

Forumguru
hebben we dan last van een vochtprobleem omdat de raampjes een nacht ( ??? ) hebben opengestaan ?

Chatslet

Forumguru
Inderdaad het gaat lekker tekeer, en als dat vocht te lang in je bekleding zit krijg je gewoon schimmel.

Kensel

Forumguru
Als ik bij mijn OII de ramen open terwijl deuren nog dicht zitten (door de open-knop op de ab ingedrukt te houden) gaan de ramen netjes open, daarna kan ik de deuren wel afsluiten (uiteraard na de interieurbewaking te hebben uigeschakeld, anders blijf je voor ieder spinnetje/vliegje/pluisje naar de auto lopen). De ramen gaan bij mij wel automatisch dicht als het regent (ook al valt er maar een enkel spatje). Zou toch even naar de dealer gaan of ze kunnen uitlezen inderdaad. Klinkt als een storing o.i.d.

Bovenaan Onderaan