Alle ramen open en deuren op slot?

Ik zal ook nog wel even testen met de ramen open en dan wat water over de regen sensor. Het is allemaal wel vreemd hoor want ik heb namelijk ook een alarm met interieur sensor en die is ook niet afgegaan. Ik weet echt niet of hij de hele nacht open heeft gestaan of alleen de morgen.
En btw voor diegenen die denken dat mijn wagen blank stond door mijn opmerking drijfnat dat was natuurlijk wat gechargeerd want alleen de wangen van de stoelen, deurpanelen, matten en de vakjes van de stoelen waren (drijf)nat. De wagen heb ik gewoon een behoorlijke tijd open gehouden in het zonnetje en alles zal wel verdampt zijn want ik heb geen beslagen ramen en elektrisch doen de ramen het ook nog.:xyxthumbs:

Ja die kringen zijn bijna onvermijdelijk lijkt wel:crazy:
Zelf als ik de stoelen clean met speciale reiniger lukt het me niet om kringen te voorkomen.
Ik zit nog steeds een beetje in dubio om aftermarket leer er in te zetten.
De bekleding is ivory en dat samen met kleine kinderen, blauwe spijkerbroeken enz. is geen goede combi..., tips iemand?

Canon-Eye

Forumguru
geen goede combi
Ik had in m'n eerste Fabia destijds ook heel lichtbeige bekleding (weet de naam van de kleur niet meer).
Dat was godsonmogelijk schoon te houden. Heb van narigheid een setje zwarte bekledinghoezen aangeschaft (Lidl-aanbiedinkje). Ook niet mooi, maar in elk geval niet zo'n smerig gezicht.

De moraal was: voortaan zwarte bekleding...

Even ter info:
Zodra ik de deuren met de afstandbediening in de sleutel van het slot haal maar geen deur echt open doen gaan ze vanzelf weer op slot. Ik zal nog even testen wat er gebeurd met de ramen als het niet regent.
Verder gaan de ramen dicht als het gaat regenen. Hiervoor moet je wel 'rain closing' op 'aan' hebben staan; je kunt dit nl via de MFI instellingen in- of uitschakelen. Bij mij staat dit uit omdat de ramen vaak een stukje moeten open blijven als de honden in de auto blijven.

skodaboy

Forumguru
vandaag tijdens de wasbeurt van de 02,de 'rain closing' uit getest...
de ramen een stukje open gezet en de auto op slot gedaan..vervolgens een natte spons genomen en deze uitgeknepen op de regensonsor..géén reactie ramen bleven gewoon open...:smiley29:
dan maar even de tuinslang genomen met de plantensproeier er op,het duurde een aantal x-seconden,maar toen sloten de ramen zich wel,dus hier werkt het wel,heb dit 'pas' ontdekt na 4.5 jaar..:crazy:

Zojuist even getest: De ramen blijven open (helaas) als je de deuren van het slot haalt door op de afstandbediening de 'open' knop lang ingedrukt te houden. De deuren gaan wel na ongeveer 30 sec. op slot en, in mijn geval, gaat het alarm ook aan.
Zodra er regen op de regensensor komt (spiegel voorruit) gaan de ramen dicht mits 'rain closing' op 'aan' staat.

Ik heb ook getest en er gebeurde niks toen ik water op de regensensor liet druppelen. Idd rain closing stond niet aangevinkt, verklaart een hoop.
Nu staat hij wel aan en alles werk zoals het zou moeten werken.

motomarz

Senior Member
Zojuist even getest: De ramen blijven open (helaas) als je de deuren van het slot haalt door op de afstandbediening de 'open' knop lang ingedrukt te houden. De deuren gaan wel na ongeveer 30 sec. op slot en, in mijn geval, gaat het alarm ook aan.
Zodra er regen op de regensensor komt (spiegel voorruit) gaan de ramen dicht mits 'rain closing' op 'aan' staat.

De ramen gaan niet dicht als je de 'open' knop ingedrukt houdt.
Ze gaan dan juist open als ze dicht zijn.
Ze horen dicht te gaan als je de 'sluit' knop lang ingedrukt houdt bij het sluiten van de deuren.

Vandaag hier de rain closing ook uitgeprobeerd (leuk werkje voor zoonlief met de plantenspuit :) )
Het werkt, maar het duurde wel een hele poos voordat ze daadwerkelijk dicht gingen.

Ander vraagje: De afstelling van de ruitensproeiers; kun je het spuitmondje alleen vertikaal bijstellen?

Bovenaan Onderaan