Das pech, luchtdruk weg!
Gisteren avond onderweg naar huis kreeg ik de melding dat rechtsvoor de luchtdruk van mijn band lager is en of ik hem wilde controleren. Meteen via het menu naar de actieve bandencontrole gekeken en zag elke 10 sec 0.1 bar wegglippen van rechtsvoor. "Hmm, ja dat is niet goed nee. Dies lek!"
Dan de keus, zet ik hem meteen stil op kruispunt A4/A5 of rij ik rustig door tot de tankstation bij het brugrestaurant op de A4? Ach, ik heb run flat banden en hij is toch al lek als een mandje, dan maar rustig doorrijden.
Zo gezegd zo gedaan, rustig doorgereden en eenmaal aangekomen meteen de ANWB gebeld. Betaal er toch voor
Ik heb van de beste man een reservewiel gekregen maar deze past ivm remklauw alleen achter, dus even gewisseld en ik kon weer op pad.
Toevallig had ik 2 banden liggen om te wisselen omdat het profiel niet ideaal was voor de winter, dus ik zal asap naar de garage gaan om de banden te wisselen.
Nooit fijn, met pech langs de weg staan. Wel ideaal dat ik een runflat band heb waarbij ik rustig kon doorrijden tot ik droog en veilig stond.