Alsof er een knikker ligt te rollen :(

JvK276

Lid
Ik heb dit ook een keer gehad. Bleek de homokyneet koppeling te zijn die versleten was. Als dit het probleem is blijft de" knikker" rollen als je in een rondje gaat rijden:D

Cordoba

Forumguru
Ik heb het ook bij hard optrekken (nauwelijks mogelijk dus probleem valt mee) of bruusk remmen.
Er ligt iets in de ruimte van het portier dat dan af en toe naar voren en weer terug rolt.

Dat zijn de af-fabriek meegeleverde reserve-onderdelen, die liggen in de deur.:D

Overigens als het op een plaats ligt waar je er niet bijkomt zoals het voorbeeld van Antera in de kokerbalk, kun je ook overwegen of het mogelijk is om een laagje tectyl ofzo in de kokerbalk te spuiten: met wat geluk blijft de 'knikker' dan plakken en wordt het rustig.

Ja dit heb ik dus ook in mijn O2!

Bij mij zit het evident in de kofferklep, daar ik het ook wel eens hoor als ik de klep open en sluit. Niet altijd. Soms ligt "het" ergens klem/stil en dan is het een tijdje stil. Ik ben zo a-technisch als de neten, dus heb nooit geprobeerd wat los te peuteren. Weet ook niet of dat gemakkelijk is. Iemand een geruststellende tip hieromtrent?

Het is duidelijk dat het echt van rechts naar links rolt. Maar alles werkt goed en zit vast zover ik kan beoordelen, behalve dat rammeltje dan natuurlijk.

De Stip

Forumguru
Grrrrr! Dat rammelen gaat nu echt irriteren. Eerst al die knikker en nu kraakt het bij de A-stijl aan de rechterzijde van de auto. Jammer :(

Joske

Forumguru
de bekleding al eens los gehad? Had iets soortgelijks en dat bleek de velcro-bevestiging te zijn, er zitten (in mijn geval) gordijnairbags onder. Maar weet niet of dit bij jouw O2 ook het geval is? :)

hemi24

Forumguru
Ook de opberglade onder de bijrijdersstoel leeggehaald? Of inderdaad de paraplubak bij de afdekhoes in de kofferbak...

De Stip

Forumguru
Het lijkt wel onder de hemelbekleding vandaan te komen. En die is ooit vervangen na lekkage van het open dak...

Bovenaan Onderaan