Ik heb naast mijn Superb ook een VW e-Up! waarbij je met VW Connect ook allerlei diensten zou moeten kunnen gebruiken. Zoals laden van de auto met een timer, laadvermogen instellen, klimatiseren en controle of de auto afgesloten is en of de lichten uitgeschakeld zijn. Hoeveel capaciteit er nog in de accu's zit en wat het verbruik geweest is, waar de auto geparkeerd staat en zo. Dat heeft vanaf dat ik hem nieuw gekocht heb ruim een half jaar niet gewerkt, ik kon zelfs geen account aanmaken en de auto daarmee koppelen. De dealer waar ik hem gekocht heb heeft me een half jaar aan het lijntje gehouden. Uiteindelijk heb ik zelf een second opinion aangevraagd bij een andere VW dealer en die heeft mijn klachten wel serieus genomen. Na veel communicatie met o.a. Pon en Volkswagen in Wolfsburg, 3 keer de auto achterlaten voor meerdere dagen en een leenauto mee heeft de dealer het spul aan de praat gekregen. In pakweg 3/4 van de inlogpogingen met mijn computer of app of mijn telefoon krijg ik verbinding en kan ik starttijden van het laden van de accu's etc. programmeren. Maar vaak kan ik niet inloggen, ook als de auto gewoon in de open lucht geparkeerd staat en dus goed signaal zou moeten kunnen ontvangen. Die app kan echt stukken beter, zeker als je ook nog eens per jaar abonnementsgeld moet betalen voor deze dienst. Overigens is mij verteld dat er een vaste sim card gemonteerd is op een printplaat in een unit die onder de bijrijdersstoel gemonteerd is. Als je het tapijt daar los haalt kan je de unit daar inderdaad zien zitten. Zelf een eigen sim card inprikken in een sim slot is er bij mijn e-Up! dus niet bij.