Alu look middenconsole

Vandaag onderweg naar huis viel me op dat de middenconsole van het dashboard toch wel heel donker is. De geïntegreerde radio ziet er wel netjes uit. Maar het blijft toch wel donker.
Wat ik mij afvroeg is of er iemand een andere middenconsole heeft besteld. Of deze heeft laten spuiten in de kleur van de alu look strips in de deuren.

De Octavia RS heeft het ook.
skoda_3.jpg

Op zich moet het wel te spuiten zijn lijkt me. Krassen zullen er niet snel opkomen.

Mijn idee: eerst demonteren :-)
1, goed vetvrij maken
2, goede hecht primer
3, schuren met waterproof
4, stof en vetvrij maken
5, spuiten 2x

Vacaro

Senior Member
Kun je beter setje bestellen via dealer.

Kijk op link of site van Milotec.de

Bijlagen

• 20798-93_640.jpg
    20798-93_640.jpg
    82,8 KB · Weergaven: 118

Tallguy

Forumguru
Ik ben het wel eens met topicstarter,maar om hier nou € 146,70 voor neer te leggen? Nou, nee....het is opplakfolie trouwens..kan je misschien net zo goed idd zelf spuiten :)

Stikkeren heeft niet mijn voorkeur. En ik moet zeggen dat bijna €150 wel erg veel geld is. Daar kan zelf een profi spuiter het paneeltje voor spuiten.

Het gaat eigenlijk met name om het "zwarte vlak" te breken. Mijn dealer heeft volgens mij een RS staan. Ga daar maar eens in werkelijkheid kijken. Zo op de foto in mijn topicstartbericht (scrabble woordje) twijfel ik ook een beetje.

Frankie

Actief lid
Stikkeren heeft niet mijn voorkeur. En ik moet zeggen dat bijna €150 wel erg veel geld is. Daar kan zelf een profi spuiter het paneeltje voor spuiten.

Het gaat eigenlijk met name om het "zwarte vlak" te breken. Mijn dealer heeft volgens mij een RS staan. Ga daar maar eens in werkelijkheid kijken. Zo op de foto in mijn topicstartbericht (scrabble woordje) twijfel ik ook een beetje.

Het frame in mijn auto heb ik in Ivory laten spuiten zodat het bij de rest past. T glanst alleen een beetje teveel en er moet mss nog een matte finish over. Kostte €50, dus dat valt mee.. Ik vond de console in de geheel zwart uitvoering ook altijd al te donker. Idee wat ik altijd had (maar nooit uitgevoerd) voor mijn vorige O2 was om het frame in dezelfde kleur als het plaatwerk te laten spuiten. In mijn geval toen Black Magic. Nog steeds zwart, maar de glans en metallic zouden het geheel wel breken. Lijkt me ook erg chique uitzien en niet te opdringerig...

Het frame in mijn auto heb ik in Ivory laten spuiten zodat het bij de rest past. T glanst alleen een beetje teveel en er moet mss nog een matte finish over. Kostte €50, dus dat valt mee.. Ik vond de console in de geheel zwart uitvoering ook altijd al te donker. Idee wat ik altijd had (maar nooit uitgevoerd) voor mijn vorige O2 was om het frame in dezelfde kleur als het plaatwerk te laten spuiten. In mijn geval toen Black Magic. Nog steeds zwart, maar de glans en metallic zouden het geheel wel breken. Lijkt me ook erg chique uitzien en niet te opdringerig...

Toevallig een foto?
Ivory is de kleur van de strips in de elegance uitvoering. Die kleur is wat donkerder als wat ik heb.
Kleur an de auto is Graphite grey, zou wellicht ook mooi staan. Het is helaas niet even uit te proberen. Zou zonde zijn als het toch absoluut niet mooi is.

Frankie

Actief lid
Toevallig een foto?
Ivory is de kleur van de strips in de elegance uitvoering. Die kleur is wat donkerder als wat ik heb.
Kleur an de auto is Graphite grey, zou wellicht ook mooi staan. Het is helaas niet even uit te proberen. Zou zonde zijn als het toch absoluut niet mooi is.

Nee nee... Ivory is niet de kleur van strips in de elegance. Die zijn inderdaad wel donkerder dan in een Ambiente. Ik bedoel het beige Ivory van de bekleding en deurpanelen. Plat gezegd: geel :-)

Tallguy

Forumguru
Om iedereen even wakker te schudden (voor het geval dat dat nodig mocht zijn :) )

€ 146,70 is dus wel fl 322 ouderwetse guldentjes....voor een stukkie folie...NO WAY!:biggthumpdown:

Tallguy

Forumguru
Ik heb mijn alu interieur decor set besteld voor 55€ op ebay,
hier:
http://cgi.ebay.de/Cockpit-decorset...hZ014QQcategoryZ14767QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Had het in onze golf IV ook, en vindt het wel mooi staan bij het alu van de Ambiente/Scout uitvoering.

is dezelfde kwaliteit van Milotec, maar 1/3 van de prijs!
Ziet er wel aardig uit, het alu of het carbon. En ook beter betaalbaar.

Zou echter wel graag een foto willen zien van iemand die het zelf heeft gedaan ipv de foto's op de ebay site. Dus als je een foto zou willen plaatsen...graag! :)

Plakken lijkt mij ook echt niks. Je krijgt het nooit echt super strak lijkt me. Bij mijn zwager naast zit een bestikkeringsbedrijf. Die gebruiken stikkers die je met water opbrengt en ook weer gedeeltelijk kan loshalen om de luchtbellen en vouwen eruit te halen.

Gewoon laten spuiten daar ben ik wel over uit. En bovendien vind ik het erg prijzig.

Frankie had het idee om de middenconslole in de kleur van de auto te spuiten. Dat zou ook nog wel eens mooi kunnen zijn aangezien de kleur van mijn auto Graphite grey is.
Voor een zilveren exemplaar kan ik in de RS gaan kijken die bij de dealer staat en voor de graphite grey ga ik eens wat photoshoppen.

LenK

Forumguru
En dat plakspul laat vroeg of laat toch los, vooral op een gobogen oppervlak.
En plakken van een stripje gaat nog wel maar zo'n heel geval rond radio of ventilatieroosters. Doe je best zou ik zeggen, veel mazzel.

Matra_Murena

Actief lid
Ik zou het middenconsole óf laten spuiten, óf laten befoliën met folietechniek. Kan in allerlei soorten, alu, carbon, uni-kleur.. En dat ziet er dan goed uit en komt er nooit meer af!

RS-ke

Lid
Amei das wel nog steeds 2218.69 BEF

wat doe je tegenwoordig nog met € 55, nou ja, ik vind het dus een koopje.

spuiten kost je minstens evenveel, is niet meer verwijderbaar, en hiermee heb je ook de ventilatieroosters, 4 deurgrepen, asbak en kastje bovenop de cockpit in hetzelfde design, allemaal voor 2218.69 BEF.

Bovenaan Onderaan