Alweer kromme remschijven

Ad_O2

Lid
Eeehum, als dit waar is...
Hoe zit het dan met automaat rijders?
Die MOETEN hun rem ingetrapt houden anders hobbel je er gewoon vandoor
bye.gif

Dan zou je met een automaat binnen de kortste keren kromme schijven moeten hebben volgens wat boven staat gepost.....

Remco28

Actief lid
Je eerste opmerking vind ik echt een domme opmerking exup,denk even verder na dan je neus lang is.

Wanneer zijn ze er achter gekomen?ik denk erover om mijn auto ook aan te bieden aan pon.

Remco28

Actief lid
Skodahobby,heb je het zwart op wit?zo ja kun je het via een pb doormailen aan me?Kan ik het overleggen aan mijn dealer.

Remco28, Als er vandaag niets was gebeurd dan was ik echt uit mijn dak gegaan. Vanmorgen was ook mijn dealer het zo zat nu de 4e set remschijven moest worden geplaatst dat ze pon hebben opgebeld dat ze mijn auto kwamen brengen en dat pon het maar op moest lossen. Toen kwam eindelijk de aap uit de mouw want daar had pon geen zin in. Toen hebben ze uitgelegt wat het probleem was en dat mijn dealer dit ook wel zelf kon. Dit is allemaal vandaag de 23e dus gebeurd. Ik heb niets zwart op wit en zal dat ook niet krijgen. Wel is de afspraak gemaakt dat dit op 1 maart gaat gebeuren en ik voor de 12e keer een leenauto krijg. Want er was wat mis aan deze auto. Wel zal ik na 1 maart mogelijk de werkplaats order krijgen waarop vermeld staat wat er is vervangen. Dit is steeds zo gegaan.

Ook zal de tikkende aircoklep worden opgelost.

Remco28

Actief lid
Skodahobby,welke dealer is dat?dan kan ik het aan mijn dealer doorgeven dat ze dan kunnen verifieren wat er aan de hand is,want dan mag pon ook mijn auto nakijken.
Ik heb een maand geleden mijn remschijven laten afslijpen,nu beginnen ze weer.Ben nu echt kwaad!!!
Alvast bedankt skodahobby,en laat het even weten als je wat meer weet.
Ook die [piiieeep] airco tikt nog steeds,laat het ook even weten wat het is.
Top man!!

exup

Lid
Nou Remco 28 ik begrijp dat jij op een nog grotere circuit ervaring buigt en bijbehorende achterban als ik, dan buig ik nederig het hoofd voor je..........................

Exup

exup

Lid
Btw indien er geheel niet geremd word gaan de schijven niet krom toch............. (open deur)

Exup

Eigenlijk moet jouw dealer net als de mijne pon onder druk zetten. Het is toch van de gekke dat pon geen info geeft. Maar net wat mijn dealer zegt, als ze dat wel doen krijgen ze claims, ook van de dealers, en daar houdt pon nu eenmaal niet van.

Maar mijn dealer is Hegeman Skoda in Arnhem-Zuid.

Het zijn dus slingerende wielnaven volgens pon en die gaan ze vervangen, en het heeft op zich niets met de remschijven te maken alleen schijnen deze slingerend in te slijpen wat steeds erger wordt, ja en dan vervangen ze de remschijven maar weer.

Wat de airco betreft, wordt vervolgd.

Dutch4x4

Senior Member
En ik kan je ook wel vertellen waarom Pon de dealers tegenwoordig zo min mogelijk info geeft. Inderdaad vanwege die grotere toestroom van claims, maar dat heeft weer als reden dat er sinds de opkomst van internetforums steeds meer klanten bij hun dealer binnenstappen met een volledige diagnose.

En dat zijn dan meestal diagnoses waarvan het herstel flink in de papieren loopt.

Dus als Pon de dealer van de domme houdt, kan die het niet zelfstandig voor je oplossen en kan Pon vervolgens de boot afhouden...

Ja, bij importeurs zijn ze héél blij met internetforums.
grin.gif

Remco28

Actief lid
Exup:ze moeten mij niet gaan vertellen hoe ik moet remmen,ik heb 2 slipcurssen gehad,racecursus en ik ben vrachtwagenchauffeur,dus ik weet heuswel of het aan de schijf ligt of aan mijn rijstijl.

Dank je wel Skodahobby,ik ga ze maandag inlichten en ik hoop dat ze dan iets hebben om pon onder druk te zetten.
Ik weet het haast zeker dat ik hetzelfde euvel heb als jij,gezien het aantal remschijven in korte tijd die ik heb versleten..
Het begint bij mij heel erg lichtjes,dan denk je ik voel toch wat in mijn stuur?
Na een week 2 wordt het langzaam erger,en snel trilt heel je stuur bij het remmen.

ad5000

Actief lid
Het verhaal van de 'slingerende' wielnaaf klinkt aannemelijk. Als de basis al niet in balans is, zal alles wat daaraan is opgehangen ook niet in balans zijn. Kom ik meteen met mijn volgende vraag: Hebben jullie (die met de kromme schijven) geen last van trillingen in het stuur?
Als de naaf nl. slingert zou namelijk ook het wiel moeten slingeren.

Ik rij zelf al een tijdje automaat en ja de remmen worden veel meer aangesproken dan met een schakelwagen, met name in de file (sorry mensen achter me die continu in mijn remlichten kijken). Ik heb nog nooit last gehad van kromme schijven. Je zou overigens wel zeggen dat die kromme schijven beter afgedraaid kunnen worden dan vervangen. Als ze eenmaal 'gezet' zijn vervormen ze niet snel nog een keer. Dit zou met geventileerde schijven wel eens een probleem kunnen zijn.

Trillen van het stuur komt gek genoeg niet bij iedereen voor. Ik lees het wel vaak in de forums. Bij mij begint het na 2000 km met onregelmatig remmen, dus hij remt tijdens een omwenteling van het wiel wat harder en wat zachter, dit wordt steeds erger maar ik laat het nooit zover komen want dan sta ik alweer bij de dealer en zetten ze er nieuwe op, uiteraard nadat ze geconstateerd hebben dat de schijven krom zijn. Als je dan door blijft rijden gaat zelfs de hele auto trillen weet ik nog van de eerste keer dat mij dit overkwam. Maar dat is afhankelijk van je snelheid. Bij lage snelheid remt hij schommelend, en bij hoge snelheid is het een ernstige trilling, maar gek genoeg merk ik het bij mij nauwelijks aan het stuur.

En Remco28, heel veel succes maandag bij je dealer. En nooit kwaad worden, hou de eer aan jezelf, hou het redelijk, hou je aan de feiten, laat rustig de bewijzen zien, dan bereik je het meest. Succes.

Remco28

Actief lid
Nee hoor skodahobby,op mijn dealer ben ik zeker niet kwaad,maar alleen op pon.
Mijn dealer doet echt veel hun best(daarom ook een topdealer),maar hun staan natuurlijk ook met hun rug tegen de muur.
Maar pon moet de klanten maar eens serieus gaan nemen.
Ik ken zeker al 20 mensen die in een vagauto rijden,en als ik wil kan ik mijn ervaring met pon met hun delen en weet ik zeker dat ze geen vagauto meer nemen.(ken ze heel goed,dus vandaar).

Remco28

Actief lid
Ik heb mijn dealer(die begrijpt het tenmiste)op de hoogte gesteld.
Als ik weer last van kromtrekkende schijven krijg,dan gaan ze proberen stappen te ondernemen.
Het blijft raar dat pon geen mailing uit laat gaan van dit probleem.
Dealer is perfect,alleen pon nog,dan kan het misschien toch nog goedkomen.

Bovenaan Onderaan