Amundsen+ ......de weg kwijt? oude bestaande straten niet te vinden

GV60

Nieuw lid
Geacht forum,

Met mijn nieuwe Skoda Fabia Drive met voorgeinstalleerde navigate Amundsen V5 kwamen we al de snel niet op onze bestemming aan en hebben we het Stratenboek uit de achterbak moeten vissen.

Wie heeft dit ook? Mijn vraag is ligt het aan mijn voorgeinstalleerde versie of zit er een algemene fout in.
Wie help mij even door een bestemming in zijn haar systeem in te kloppen en na te gaan of je dat ook hebt.

Wij wilden naar Monster (oude gemeente aan zee in ZH)
Navigatie naar een van de hoofdwegen die bij navraag al tientallen jaren bestaat.
De Molenweg. Ook de Molenstraat (bestaat ook al sinds er molens zijn), Molenslag tonen zich niet. Wel een onbeduidend kleine zeg maar parkeerplaats genaamd Molenerf wel.

Wat zien of krijgen jullie te zien? met intypen voor Monster met Molen....
Ik ben benieuwd en alvast bedankt.

Gerard

EdK

Forumguru
En wat krijg je als je op postcode invoert ?
Soms denk je in een bepaalde gemeente te zitten maar valt de straat onder een ander gemeente.
En hier kom je vrij vlot in algemeen achter door met de postcode en huisnummer te spelen..

Cordoba

Forumguru
Gemeentelijke herindeling levert inderdaad voor allerlei navigatiesystemen nog wel eens vreemde situaties op. Monster is geloof ik (uit het hoofd) een jaar of 10 terug opgegaan in de gemeente Midden-Delfland, maar mijn ervaring is dat (volledige) straatnaam, en woonplaats (dus niet de gemeente) eigenlijk wel de goede locatie geeft. Bij opgeven van alleen een essentieel deel van de straatnaam (in dit geval 'Molen') in combinatie met een plaatsnaam, die als plaatsnaam nog wel bestaat, maar onderdeel is van een grotere gemeente, dan gaat het heel vaak fout en krijg je hele rare suggesties (bij diverse navigatie-systemen).

Edit: ik zie nu dat het de gemeente 'Westland' is geworden.

erik2907

Actief lid
Ik navigeer met Navigon op mijn iPhone. Bij de plaatsnaam Monster heb ik o.a. de keuze uit de volgende straatnamen met 'molen':

Molenbrink
Molendreef
Molenerf
Molenslag
Molenstraat
Molenweg

Bij de plaatsnaam (gemeente) Westland is mijn keuze mogelijkheid:

Molenaarlaan
Molenbrink
Molenbroeklaan
Molendreef
Molenerf
Molenlaan
Molenslag
Molensteen
Molenstraat
Molenweer
Molenweg
Nieuwlandse Molenpad

Navigon 1x betaald, daarna altijd gratis updates. Navigon heeft zelfs Wikipedia integratie!

GV60

Nieuw lid
Zoeken op Westland...levert ook alleen Molenerf op..Thats it ! Wel erg karig als je lijstje van Erik 2907 ziet uit andere systemen.

En de straten liggen middenin Monster, dus kunnen niet verdwenen zijn naar naburige oorden...en die oorden vallen ook nog eens onder de gemeente Westland waar Monster ook deel van uitmaakt.

Ben erg benieuwd wat andere amundsen gebruikers vinden en wat hun versie van de software is .....

Thnx !!

Canon-Eye

Forumguru
Het fijne van m'n ouwe Tomtommetje is nou juist dat hij ook met de nieuwste kaarten (elke 3 maanden beschikbaar) gewoon op plaatsnaam werkt en niet alleen op die na een herindeling creatief geconstrueerde nieuwe gemeentenamen (die er ook in staan trouwens).
Ook oude plaatsnamen die tegenwoordig meer wijken of buurtschappen zijn, zoals Kanis (bij Kamerik) en Kethel bij Schiedam staan gewoon in de lijst.
En zo hoort het natuurlijk ook... :jaja:

• Leuk
Waarderingen: CDK

tist

Actief lid
Als Admundsen eenzelfde soft en kaarten gebruikt dan de Columbus bern je veel beter af met iets anders, en dan bedoel ik Tomtom, is veel, veel beter zelfs met kaarten van een paar jaar terug.

DimiTator

Actief lid
Als Admundsen eenzelfde soft en kaarten gebruikt dan de Columbus bern je veel beter af met iets anders, en dan bedoel ik Tomtom, is veel, veel beter zelfs met kaarten van een paar jaar terug.
Yep! Skoda navigatie kan nog net rieken aan TomTom.

GV60

Nieuw lid
Dank tot zover...maar is er nu geen enkele skodagebruiker die een navigatiesysteem erbij gekocht heeft?? Hebben alle dealers geadviseerd dit niet te aan te schaffen? Wat netjes !

Ik hoop dat iemand even kan kijken wat hij/zij ziet om te achterhalen of de installatie bij mij door skoda wel goed gegaan is.
De genoemde ontbrekende straten lijken namelijk wel in de database te zitten, alleen worden ze niet getoond met zoeken, dan krijg je je gevoel is dat alleen bij mij of bij iedereen? Vandaar mijn verzoekje.

Wederom, alvast bedankt

EdK

Forumguru
Maar nogmaals wat gebeurd er als je op postcode een route gaat instellen, kom je dan wel in de straat die je niet kunt selecteren uit ?
Daar de postcode met een huisnummer in principe een uniek nummer is en je maar op 1 plek kan brengen.

Als dat niet het geval is dan zou ik zeker reclameren bij de dealer hierover, een straat die net een jaar bestaat en niet in de map staat kan ik nog van zeggen alah, maar een straat die al een eeuw oud is daar mag je van verwachten dat hij in de database staat.

En kan het alleen nog zo zijn dat hij onder een andere gemeente staat.

Met Garmin gehad dat ik naar Wales in UK moest en als land Engeland had ingevoerd en de straat totaal niet kon vinden en iemand ter plekke heb gebeld voor de GPS coördinaten zodat ik er toch aankwam.
Uiteindeijk bleek dat garmin dus als land Wales geselecteerd wilde hebben ipv Engeland

DimiTator

Actief lid
Dank tot zover...maar is er nu geen enkele skodagebruiker die een navigatiesysteem erbij gekocht heeft?? Hebben alle dealers geadviseerd dit niet te aan te schaffen? Wat netjes !

Ik hoop dat iemand even kan kijken wat hij/zij ziet om te achterhalen of de installatie bij mij door skoda wel goed gegaan is.
De genoemde ontbrekende straten lijken namelijk wel in de database te zitten, alleen worden ze niet getoond met zoeken, dan krijg je je gevoel is dat alleen bij mij of bij iedereen? Vandaar mijn verzoekje.

Wederom, alvast bedankt

Je hebt niet goed gelezen :cry: Ik heb een Amundsen+ en die heeft ook het probleem dat hij een hoop straten en plaatsen niet kent. Daarom heb ik hem amper een week gebruikt en heb terug een TomTom aan de voorruit gekleefd. Vandaar mijn eerdere post: de volgende Skoda wordt zonder radio geleverd. Dan laat ik elders wel een radio met TomTom inbouwen.

GV60

Nieuw lid
navigatie via postcode gaat niet echt met dit ding..althans na de 4 cijfers geeft het aan dwingend Westland en dan kun je vervolgens Molen intypen en dan komt ie met Molenerf.... had gehoopt (bedoel je dat ook EdK?) dat je volle postcode kan intypen en dat dan de straat wel of niet getoond wordt.....

Cordoba

Forumguru
Na de 4 cijfers van de postcode kun je geen letters meer invoeren (of eerst een spatie en dan de letters)?

EdK

Forumguru
Ja ik ga uit van meerdere navigatie die ik heb gebruikt en dan kon ik de cijfers en daar na de letters invoeren.
Dan kwam hij in algemeen met de straat en plaats en hoefde ik alleen nog het huisnummer in te voeren en kon ik de rit beginnen.
Maar zoals nog niet gezegd ik heb geen columbus of admundsun en er ook nog nooit mee kunnen spelen dus ik redeneer daardoor vanuit de systemen waar ik wel ervaring mee heb

Bovenaan Onderaan