Amundsen, Greenline en lichtsensor

TL@

Forumguru
De meeste auto's hebben een beklemmings beveiliging. Mocht er een hand of hoofd tussen komen dan stop het raam met dicht gaan en zakt een stuk je naar beneden.

Maar dat toch nog steeds enorm veel zeer zene, heb er een keer met mijn hoofd tussen gezeten toen mijn dochter van 3 er mee aan het spelen was :icon_smile_dead:

Als het enkel je hand is, dan gaat het wel maar je nek is toch gevoeliger zene.

ddejonge

Actief lid
Kun je bij de connector zien in welke pin hij aangesloten zit. Dit is natuurlijk wel belangrijk. Ik denk wel dat dezelfde kleuren gebruikt zijn, aangezien ook de schakelaars en dergelijke intern identiek zijn.

Ik heb even gekeken; de paarse kabel is aangesloten op positie '2' (Zie foto). Net als op de foto die jij had bijgesloten, als dat de juiste positie is en de juiste kleur, dan moet het lukken.
De dealer had de software al aangepast, deze is dus al geactiveerd.
Nu alleen nog even een schakelaar regelen...

Bijlagen

• IMG665 - Copy.JPG
    IMG665 - Copy.JPG
    33,4 KB · Weergaven: 48

adjego

Actief lid
Kijk die foto is het inderdaad goed te zien. Graag hoor ik of het testen met de schakelaar van de auto van je vader lukt...;)

Grts,

Ad

cvegreen

Forumguru
Maar dat toch nog steeds enorm veel zeer zene, heb er een keer met mijn hoofd tussen gezeten toen mijn dochter van 3 er mee aan het spelen was :icon_smile_dead:

Als het enkel je hand is, dan gaat het wel maar je nek is toch gevoeliger zene.

Dat doet inderdaad nog heel veel pijn , zelfs u hand is er ff niet zo goed van vind ik . Hoe het is om met je hoofd er tussen te zitten weet ik niet , mijn kids moeten uit mijn buurt blijven als ik aan de auto bezig ben.

ddejonge

Actief lid
De schakelaar van een 2011 Seat Altea is niet gelijk aan die van een Octavia...helaas.

Test met de schakelaar van mijn vader is niet gelukt, ik moet even langs de dealer (of iemand in de buurt van Amsterdam moet me willen helpen?).

adjego

Actief lid
He das jammer. Paste de connector niet?? Of werkte de schakelaar niet in jou auto?? Want de pinout is wel hetzelfde. Lijkt me raar als ze die zouden wijzigen per merk binnen VAG.

ddejonge

Actief lid
'visueel' niet gelijk, geen gelukkige woordkeuze in mijn eerdere post.

Aangezien ik de schakelaar niet makkelijk kon verwijderen (en ik mijn vader niet onnodig wilde stressen), ben ik niet doorgegaan.

adjego

Actief lid
Heb net ook even bij mijn eigen auto gekeken, en de connector zit bij de Seat nog in een extra kapje. Op dat kapje staat een Audi/VW logo, dus dit wordt ook in de Skoda/Seat gebruikt. Ik denk dus toch dat dit gewoon moet passen, maar idd bij stress van Pa zou ik er ook niet aan beginnen. Als je een keer in de buurt van Veldhoven bent, wil ik graag voor je kijken.

BarryXX

Actief lid
Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk om die functie nog aan te kunnen zetten??? Is het al iemand gelukt??

adjego

Actief lid
Ik ga dit topic eens een schop geven.

Ik heb vandaag Nick01 op bezoek gehad met zijn Octavia II Greenline. Hier is dus geen lichtschakelaar aanwezig met de "Auto"-stand.
Ik heb bij deze auto 2 draadjes omgewisseld om er voor te zorgen dat de "Stadslicht"-licht, de "AUTO"-stand is geworden. Hierdoor was het meteen mogelijk om Coming/leaving home te activeren, en heb verder nog Needle Sweep/Staging geactiveerd.

Weer een tevreden klant...:D

M

melkerbout

Goedemorgen Ajego,

kan je wat meer vertellen over hoe je dat precies hebt gedaan? Ik zou dat ook wel graag willen zodat het allemaal automatisch gaat.

adjego

Actief lid
[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @<gebruikersnaam>. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]

De bedrading ligt er allemaal, en het enige wat ik heb gedaan, is 2 draadjes verwisselen, en vervolgens de auto coderen, zodat hij weet dat de lichtsensor gebruikt moet worden. Ik kan het voor je aanpassen als je wilt, ik woon in Veldhoven.

M

melkerbout

zou helemaal super zijn als de dat voor me wilt aanpassen, alleen woon ik bij Leiden in de buurt dus best wel een eindje rijden. Dan moeten we dat even een keertje plannen. Eigelijk zonde, zit er een lichtsensor in en wordt ie gewoon niet gebruikt!

MarijntjeTDI

Actief lid
@adjego: als je er dan een andere lichtsensor (met auto-functie) inzet werkt het dan gewoon wel? of zijn er dan draden achter de schakelaar te weinig?

adjego

Actief lid
@adjego: als je er dan een andere lichtsensor (met auto-functie) inzet werkt het dan gewoon wel? of zijn er dan draden achter de schakelaar te weinig?

Andere schakelaar bedoel je...;) Draden liggen er al, je moet alleen nog tegen de Boordnetmodule melden dat er een lichtsensor is, en comming en leaving home activeren.

MarijntjeTDI

Actief lid
Voor de geintreseerden; heb nog een schakelaar met auto functie liggen, moet wel het knop gedeelte een beetje gespoten worden, hoef er dan ook niet de hoofdprijs voor he...

adjego

Actief lid
Die dingen kosten rond de 60 Euro nieuw. Maar denk dat een oud model schakelaar niet echt mooi staat in een nieuw model Octavia of wel??

Bovenaan Onderaan