Amundsen Navigatie CD's

Werkt het ook om micro-SD (in een adapter) te gebruiken voor de kaarten in Amundsen? Die heb ik namelijk nog liggen!!

dijuk

Nieuw lid
Ik zie in de nieuwe octavia helemaal geen SD sleuf,volgens mij heeft de nieuwe amundsen geen sd kaart meer:(

weet je zeker dat je het Amundsen navigatie systeem gezien hebt? Ergens op dit forum beschrijft iemand het dashboard van de greenline en die schrijft wel over een SD-slot.

dijuk

Nieuw lid
Ik denk het wel anders staat er toch altijd zo`n SD tekendje bij!!:confused:
Net nog even goed in de folder gekeken...

Ik heb een nieuwe octavia met amundsen en die heeft wel degelijk een sd slot.
Of deze met adapter en microSD werkt zou ik niet weten.

Volgens de handleiding zit er een SDHC slot in.
Dat was in eerste instantie in de Columbus niet zo (enkel SD).

De SD en SDHC kaartjes zien er overigens identiek uit. Ze zijn fysiek ook hetzelfde. Alleen intern is de opslagmethode iets anders (vgl FAT en FAT32, kan op fysiek dezelfde harde schijf maar het werkt wel anders).
Het grote vorodeel van SDHC is de hogere capaciteit (High Capacity).
SD --> max 2 GB (theoretisch max 4 gb, maar die kaartjes zin zeldzaam)
SDHC --> max 32 GB
SDXC --> max 2 TB (nieuwe variant, eXtended Capacity)

In een SDHC slot kan je zowel SDHC (duh) als SD kaartjes gebruiken,
in een SD slot kan je alléén SD kaartjes gebruiken.
Of het nu micro, mini, of standaard kaartjes zijn maakt -met toepassing van een adapter- niet uit.

Daarnaast zijn de kan je ook MMC (verouderd formaat) kaartjes in de sloten stoppen.

.

Heeft er al eens ooit iemand geprobeerd om Travelpilot EX of Travelpilot DX kaarten te gebruiken in de Amundsen?

De CD is niet te kopieren, ook een eigen kopie (voor de veiligheid) is ook niet mogelijk.
Enige optie die er is: Navigeren met een SD-kaart. Dit is de optie die ik gekozen heb.

Ik gebruik een SD-kaart van 8GB, daarop staan de kaarten voor Benelux, Duitsland en de Alpenlanden. De CD's heb je niet meer nodig als je eenmaal de kaarten op SD hebt staan.
Voor de veiligheid heb ik wel een backup van mijn SD-kaart gemaakt. Overigens werkt de SD-kaart alleen maar 1 auto.

Ook heb ik nog mijn MP3's op de SD-kaart staan. Tijdens het navigeren (vanaf SD) naar muziek luisteren is geen enkel probleem.

Succes.

Je bedoelt een veiligheidsback-up voor de eigenaar te maken .... een cd copieren is verboden :shocked:
Uiteraard bedoel ik dan voor een eigen backup.
Niet fijn als de cd beschadigd, kwijt raakt of zelfs gestolen word (als zijnde audio cd ofzo)!

@Bas,

Beschik jij nog over de cd's Duitsland en Alpenlanden??
Ik heb sinds kort ook een nieuwe octavia greenline Bus. en ben op zoek naar de kaarten van Duitsland en de Alpenlanden.

Beste Arendjan,

Ik heb helemaal geen CD's, ook nooit gehad en kan je niet verder helpen.

Succes,

Bas

[MODERATORBREAK]Gelieve niet de voorgaande post te quoten. Dit is onnodig quoten en in strijd met de regels.[/MODERATORBREAK]

THQ

Nieuw lid
CD naar SD-kaart

De CD is niet te kopieren, ook een eigen kopie (voor de veiligheid) is ook niet mogelijk.
Enige optie die er is: Navigeren met een SD-kaart. Dit is de optie die ik gekozen heb.

Hoe zet de data van CD naar SD-kaart? Gewoon met verkenner overzetten of via de radio Amundsen. Ik heb gelezen dat dit laatse kon, maar heb het nog niet geprobeerd.

gr. john

Je moet de cd altijd via je EIGEN amundsen kopieren naar het sd kaartje anders werkt het niet.
Dit is een deel van de beveiliging hij kopieert het serie nummer van je navigatiesysteem mee naar het kaartje zodat dit kaartje alleen in je eigen amundsen werkt.

Groetjes Steve

Exciter

Administrator
[moderatorbreak]Beste heren,

dit topic telt tot nu toe 38 berichten. Ik heb er 13x onnodige quote weggehaald. Dat is dus 1/3 aan berichten, welke achteraf door het team worden aangepast.
Sorry, maar ik vind dit echt trieste vorm aan te nemen. Bij aanhouden van dit gedrag wordt de quote functie van het forum verwijderd. Ik en de moderators willen zeer graag ook gewoon meedoen aan het forum. Ik heb al in maanden geen Skoda gerelateerd bericht gepost, omdat ik alleen maar aan het corrigeren ben.
Wees mans genoeg, en RESPECTEER ONZE HUISREGELS!

Bedankt.[/moderatorbreak]

Bovenaan Onderaan