Amundsen+

vincefra

Actief lid
uti de gelinkde doc. kan ik alleen zien dat de amundsun+ om kan met een bT voorbereiding ... niet dat de BT voorbereiding (e.g. de module voor telefonie, de BT antenne en de microfoon) mee geleverd is ...

Denk dat je een scheiding moet maken tussen de twee ... columbus is ook BT aware, maar de BT voorbereiding is een externe module die gekoppeld wordt aan de amundsun of de columbus ...

adjego

Actief lid
Ik blijf het een redelijke kans vinden dat dit achteraf te activeren is. En zoals ik al aangaf, ben ik bereid om iemand met een Amundsen+ te bekijken wat de mogelijkheden zijn. Dit trukje wordt namelijk ook geflikt bij een Audi A4. Als je bij de Audi A4 het MMI navigatiesysteem besteld, zit daar ook altijd al bluetooth ingebouwd, maar is dit niet geactiveerd. Hier vragen ze dan nog eens een bijdrage van 500 euro voor. Ik heb dit voor een Audi A4 al zeker een keer of 5 met succes geactiveerd.

adjego

Actief lid
Ik heb toch nog een klein onderzoekje gedaan naar het achteraf activeren van de bluetooth voor de RNS-315/Amundsen+.
Er zijn al meerdere mensen die hebben gemeld, dat het gelukt is om achteraf op zo'n systeem de bluetooth te activeren.

Ik heb alleen zelf helaas niet het systeem om het te testen, dus bij deze, iemand die al een Amundsen+ in de auto heeft, wil ik graag voor je kijken of het mogelijk is om Bluetooth te activeren.

Altos

Banned
Ik heb in principe wel interesse in bluetooth in de auto maar wat zijn de consequenties?
Ga je een programmering veranderen?
Ik hoor veel over de Fiscon module...deze zal dan toch nodig zijn begrijp ik?

nivangelus

Nieuw lid
Ik heb ook een skoda fabia cobi greenline businessline waar een amundsen+ in zit zonder bluetooth .....zou graag willen weten of het alleen een configuratie betreft ???

piair1982

Forumguru
Je zegt het goed. De rns315 heeft het wel. Maar de amundsen+ niet.
Ik heb er een ( van mijn zwager) van binnen bekeken en die mist fysiek de module.

Verschil škoda volkswagen......

Bakkertje

Forumguru
De module zit ook niet in alle RNS315's, het verschilt per type toestel en er zijn ook Amundsen+en uitgeleverd met bluetooth module.

rama11

Nieuw lid
Hoi beste techneuten, ik heb een Skoda Fabia Greenline nu 1 jaar oud. BT heeft nooit gewerkt maar mijn vraag is of er al updates zijn voor de Europa kaart van de Amundsen+. Wie kan helpen.
Rama11

Hoi Rama11,

Ik heb net vorige week de beloofde updates ontvangen voor Europa; het betreft versie 0038 van Europa. En ik moet zeggen de kaarten zijn weer redelijk bij. Toen mijn Octavia juli vorig jaar nieuw geleverd werd bevatte de Amundsen+ kaarten van ruim 2 jaar oud, dat was toen de meest recente versie.... De net ontvangen kaarten zijn in ieder geval recenter, maar wijzigingen van minder dan een jaar geleden zijn nog niet opgenomen :(

rama11

Nieuw lid
Hoi,ik ben wel heel geinteresseerd in die updates. Kunt u zeggen hoe dat in zijn werk gaat. Is dat een SD kaartje? En hoe kom ik daaraan? Ik heb nu Euroopa 0031 ;-((
mvg Rama11

Ik heb vrij snel na ontvangst van mijn nieuwe auto een klacht ingediend over het kaartmateriaal; al met al heeft het daarna ruim 3/4 jaar geduurd maar ik heb mede door bemiddeling van mijn dealer kostenloos het nieuwe materiaal ontvangen. De kaarten worden op SD kaart geleverd, deze was overigens niet met een pc oid te lezen (maar ook niet echt geprobeerd). Na installatie is het SD kaartje alleen in combinatie met de betreffende Amundsen te gebruiken. NB het installatieproces duurt ruim een uur.

hemi24

Forumguru
Bij het bekijken van de foto's van de nieuwe Rapid, vroeg ik me af wanneer de "nieuwste" versie van de Amundsen komt...

2013-Skoda-Rapid-77%u002525255B2%25255D.jpg

Het scherm ken ik zo wel van de Columbus, maar op een Amundsen..?!?

Bovenaan Onderaan