Hoi allemaal,
Ik heb net mijn nieuwe Octavia opgehaald. Met een woord geweldig.:489:
Mijn korte ervaring met de Amundsen is dat het een geweldig apparaat is.
Touchscreen is voldoende groot en ik was eerst bang dat het te klein zou uitvallen.
Scherm reageert heel goed op mijn vingers. Waar ik wel moet wennen is de kleuren van de kaarten, want deze is totaal anders als bij de TomTom.
Routeweg is bijvoorbeeld in het licht blauw terwijl bij de TT in het rood is.
Heb wel het idee dat satelieten sneller gevonden worden, maar berekening van route is iets langzamer. Mijn HTC gebruikte ik soms een paar dagen niet en dan was apparaat heel lang bezig met zoeken naar satelieten.
Navi werkt direct vanaf CD, maar kan ook vanaf een SD kaart. Dit heeft een voor en een nadeel, want zo kun je geen normale cd beluisteren of er kunnen krassen op CD komen. Voordeel is wel dat SD sleuf vrij is voor een geheugen kaart waar MP3 op kan.
Ik heb waarschijnelijk de nieuwste Navigatie CD gekregen, want ik woon in een vrij nieuwe wijk en alle straten in deze wijk zijn gewoon te vinden.
Postcode en flitspalen zit er helaas niet op. Ook kan je file lijst bekijken en deze wordt ook up to date gehouden. Navi route wordt op display of in maxidot aangegeven.
Geluid en ontvangst is perfect, heb bv. geen geknetter of ruis en ik was verbaasd hoe hard het geluid gezet kon worden. Ik heb alleen maar speakers voorin, ondanks dat nog een pracht geluid. Mensen met voor en achter speakers hebben denk ik de pefecte sound system. Tijdens het rijden valt muziek even weg door navi commentaar en dat vind ik wel irritant. Ik vermoed dat het weg te stellen is.
Voorin zit verder een kleine gat om een externe audio bron aan te sluiten. (Ipod)
Moet nog heel veel spelen met navi, maar ik vind kwa prijs het echt wel waard.
Ik hoop verder dat deze navi minder gestolen wordt als de Columbus.