octavia-gek
Actief lid
+ een DSG 6 die sterker is dan een DSG 7
Die multilink achteras was de reden voor mij om te twijfelen tussen een 1.8B en de 2.0D.Daarvoor moet je andere zaken ook aanpassen, alhoewel beide wel een Multilink achteras hebben in tegenstelling tot de lichtere motoren en de diesels.
Duh... maar dan moet je natuurlijk wel ook een simpele simpele chiptuning doen op de RS om het weer gelijk te houden. Moet wel een eerlijke verlijking maken vind ik.Met een simpele stage 1 tuning haal je dezelfde cijfers uit een 1.8
Ik geloof je, maar waar haal je die info vandaan? Ik vergeleek het met voorgaand schema.de 1.6 en 2.0 TDI hebben dezelfde schijven van 288 MM
Nee, mijn punt was dat je met een simpele tuning op een 1.8 tsi, dus geen hardware aanpassingen, hetzelfde vermogen en koppel kunt hebben, maar dat de remmen dan niet zijn aangepast, zoals bij een RS. Dat een RS altijd sneller is als je eenzelfde behandeling toepast op beiden, dat is evident. Motorinhoud is en blijft groter.Duh... maar dan moet je natuurlijk wel ook een simpele simpele chiptuning doen op de RS om het weer gelijk te houden. Moet wel een eerlijke verlijking maken vind ik.
Maar de 2.0tfsi voelt toch echt wel sterker aan als een 1.8 tsi. En ik heb ze allebei gehad dus kan het uit ervaring meedelen.
Dat de DSG7 een droge koppeling heeft is de reden dat het aantal Nm beperkt is, maar hoe kom je er bij dat de 7 een overdrive is? (Ik zeg niet dat het niet zo is) ik zou anders de prestaties t.o.v. de RS, die veel meer vermogen, koppel en motorinhoud heeft, niet weten te verklaren. Plus het feit dat ik weet dat de prestaties na stage 1 tuning beter zijn dan bij de RS.@B.Stuurder, de DSG7 uit de 1.8 heeft een droge koppeling en kan veel minder Nm aan als de DSG6 uit de 2.0 RS, daar komt bij dat de 7e gang min of meer een overdrive is, dus die betere prestaties daar geloof ik niet zo in
Daarom was het "hangbuikzwijntje" ook zo in trek bij autoliefhebbers; de bijna 50:50 gewichtsverdeling, achterwielaandrijving en als er een flinke motor voorin lag was het helemaal feest. Vooral de 3 liter zes-in-lijn was een groot feest om in te rijden. Ik heb zelf een 2 liter gehad, iets minder vermogen maar de fijnste auto tot nu toe geweest.Ik ben ook erg benieuwd straks, omdat de haai een 2 x betere gewicht-pk verhouding heeft als mijn huidige voiture. Dat ga ik vast merken
Ja, de top ligt ook niet ver uit elkaar, alhoewel er heel veel meer kracht nodig is voor een beetje meer topsnelheid. Maar de 0-100 tijd komt die dan niet door de andere overbrenging, denk ik dan.Het ging hier over andere maat velgen zie ik
Maar jij bedoelt met prestaties een 0-100 sprint waarschijnlijk.
Verschoot mij ook een bult toen ik overlaatst mijn reservewiel(dan nog zo een "thuiskommer"wieltje) uit de koffer haalde: 17"De dealer zei vandaag ook dat het bij een RS zeker niet ging lukken ivm de remklauw.
Verder moest ik het gewoon proberen.