Ander merk radio

Beste Skoda-RoomsteR leden,

Mijn eerste post op dit Forum. Woon in de hoofdstad, werk in t Gooi en rijd ook nog wel eens op 2 wielen rond (Pan1300).

Ben sinds eind 2014 - na jaren een Toyota Yaris Verso van binnen te hebben bekeken - een zeer tevreden eigenaar van een antracietgrijze RR 1.4 uit 2009 met een ingebouwde Skoda-radio. Deze radio functioneert op zich goed, maar ben op zoek naar een exemplaar met USB en Bluetooth en wil niet een heel groot kapitaal besteden. Zo zag ik bv de Kenwood DPX306BT Dubbel Din autoradio:
1361430_BB_00_FB.EPS_400.jpg

Weet iemand hier of dat (of iets soortgelijks) past en of ik daar evt hulpstukken bij nodig heb?

Grts, Frank

peperskoda

Forumguru
Met het juiste inbouwframe zal het best passen, de ruimte is er. Ook al bij Zenec gekeken? Die hebben ze pasklaar, overigens geen idee wat Zenec in NL kost.....

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Allereerst welkom Frank. Zowel om wat extra rechten te krijgen op het forum, als om gezeur over voorstellen voor te zijn, is het handig om je (ook) even voor te stellen in het meet&greet deel (en dan heb je rechten om straks de oude Skodaradio in de 'bazaar' op het forum te koop te zetten).

Geen idee van de Kenwood kost, maar voor Zenec heb ik prijzen vanaf 400-500 euro gezien. Wat ik heb begrepen van anderen is dat Zenec wat meer op de originele apparaten van de VAG-groep(Skoda-Seat-Audi-VW) lijkt, en bepaalde opties als stuurwielbediening schijnt met Zenec net wat beter/makkelijker te gaan.

Thnx voor de tip Cordoba, zal ik doen:jaja:.

Heb de Zenecs ook gezien (oa bij Trendsboutique in Almere), de getoonde Kenwood blijft net onder 200,=, een mooi bedrag wat mij betreft.

EdK

Forumguru
Bij de Kenwood is het wel zo dat als je stuurwiel bediening wil hebben dat je daar apart voor moet betalen.
En bij de Zenec is dat kastje inclusief en werkt het gegarandeerd met de maxidot ( scherm tussen de tellers )

Spierings

Forumguru
Nadeel van sommige dubbelfinale radio's is dat ze erg veel licht geven..

Is mijn superb had ik een dubbel din Pioneer, hierin zaten redelijk wat leds welke zelfs in de dimstand irritant veel licht gaf.

Zou hier dus wel bij opletten.

EdZ

Donateur
Je kunt ook een inbouwframe-met-bakje kopen en er een 1 DIN radio in plaatsen. Ik heb een Pioneer met BT en USB gekocht voor €95 - en nu een beetje extra opbergruimte.

Denk er ook even aan dat je een mogelijk een dubbele fantoomvoeding nodig hebt. Als je goed kijkt naar het midden van je voorruit en je ziet daar van boven naar halverwege beneden een heel smal streepje dan heb je twee antennes. Even zoeken op 't forum, er zijn meerdere draadjes over.

Dank voor jullie meedenken:). Heb geen extra antenne (wist niet eens dat dat bestond, morgen toch nog eens goed kijken), geen stuurbediening (helaas), en van dat felle licht had ik ook nog geen weet...

En ja, vanmiddag bij Trendsboutique in Almere de AudioVolt S100 gezien, precies passend op mijn telg van de VAG-groep :greedy:..... dan ben ik natuurlijk wel in 1x klaar (nav, USB, BT):pieker:
skoda-navi-510x372.jpg

Iemand ervaring (bedrijf, apparaat) mee?

Cordoba

Forumguru
Ik ken het merk absoluut niet, en ook de winkel niet. Wees je er wel van bewust dat er veel Chinese rommel onder de meest fraaie namen op de markt wordt gebracht, en pas op het moment dat je er iets mee wil, blijken er allerlei problemen te zijn. Ik zeg niet dat het in dit geval ook zo is, maar de kans bestaat.

Stuurbediening is eventueel achteraf te doen: mits de electronicamodules in de auto er geschikt voor zijn (anders moet je die ook wisselen en dan wordt het wel heel duur). Je moet dan je stuur wisselen voor een stuur met knoppen voor stuurbediening, en daar hangt ook een prijskaartje aan.

@Joske google zegt dat ie bij de winkel die FRoomsteR heeft gevonden deze maand zo'n 450 euro kost. Ik heb overigens gezien dat Zenec wat duurder is geworden.

Cordoba

Forumguru
Over 3 kwartier en 24 uur is de aanbieding afgelopen (nieuwe maand) en de suggestie is dat ie dan 50 euro duurder wordt (maar ik denk van niet).

Ik ken het merk absoluut niet, en ook de winkel niet. Wees je er wel van bewust dat er veel Chinese rommel onder de meest fraaie namen op de markt wordt gebracht, en pas op het moment dat je er iets mee wil, blijken er allerlei problemen te zijn. Ik zeg niet dat het in dit geval ook zo is, maar de kans bestaat.
Stuurbediening is eventueel achteraf te doen: mits de electronicamodules in de auto er geschikt voor zijn (anders moet je die ook wisselen en dan wordt het wel heel duur). Je moet dan je stuur wisselen voor een stuur met knoppen voor stuurbediening, en daar hangt ook een prijskaartje aan.
@Joske google zegt dat ie bij de winkel die FRoomsteR heeft gevonden deze maand zo'n 450 euro kost. Ik heb overigens gezien dat Zenec wat duurder is geworden.
- Tja, daar had ik ook al aan gedacht. Maar hoe het kaf van het koren te scheiden...?
- Ga ik maar niet aan beginnen dan
- Klopt, dat kost ie idd, best een bedrag dus...

Thnx Cordoba:thumbsup:

EdK

Forumguru
Maar hoe het kaf van het koren te scheiden...?

Waar ik op let is hierbij het volgende.

Hoe word het kaartmateriaal ondersteund ?
Kun je na aanschaf periodiek de kaarten updaten of is de geleverde versie degene waar je mee moet doen totdat de unit defect is en je weer een nieuwe moet aanschaffen...?
Hoe is het met de firmware updates waarmee eventuele bugs worden gefixt
Maar ook indien er BT carkit inzit er hier updates in verschijnen zodat nieuwere mobiels straks ook ondersteund worden.

En ja ik prefereer de Zenec units hierdoor.
Frequente kaart updates voor acceptabele prijzen
Goede ondersteuning met firmware update's
Stuur ik een mail naar Zenec dan krijg ik ook netjes een antwoord terug.
En de units voor VAG modellen werken ook perfect met de Zenec ( canbus ) en dit wil nog wel eens anders zijn met andere merken ( ook grote merken als pioneer / JVC / Kenwood ) en kunnen hierin nog wel wat leren van Zenec

Tsja en hierdoor is Zenec misschien wel duurder , maar tov de orginele VAG modules is het stukken goedkoper.

Bovenaan Onderaan