Andere remmen

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Hallo,
Ik moet nieuwe remschijven en blokken aan de voor en achterkant van de auto.
Zijn er hier bestuurders die deze veranderd hebben t.o.v. de standaard remmen.
Of misschien alleen andere remblokken.
En zoja, welke heb je dan genomen en wat heeft het ongeveer gekost?
En zou je ze weer nemen?

Alvast bedankt,
Marcel

Dutch4x4

Senior Member
Ik in ieder geval nog niet. En ik moet zeggen: de standaardremmen (op een 4x4 turbo in ieder geval) zijn verrassend adequaat zolang er niet mee op het circuit gaat. Alleen in erg natte omstandigheden vallen ze tegen.

Voorlopig is het dus voor mij nog geen overweging om over te stappen op Ferodo's of Brembo's of om de standaardremblokken te vervangen door bijvoorbeeld EBC Greenstuff.

purk

Senior Member
Mijn vraag aan jou is, Waarom zou je andere remmen monteren.
de standaard remmen werken naar mijn mening 100%

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Ik ben ook wel tevreden met de standaard set maar als ik voor het zelfde of bijna het zelfde geld beter kan dan vind ik dat ik dat moet overwegen.

Gurbe

Nieuw lid
Misschien een beetje late reactie! Ik heb nieuwe schijven gemonteerd van het merk Brembo en de blokken van het merk TRW (vroeger Lucas). Een perfecte comb. Het merk TRW wordt op veel merken OEM gemonteerd; dus af fabriek!

Ik heb net nieuwe blokken en schijven op mijn bolide gekregen. Wist niet dat ze af waren maar kreeg een telefoontje van de garage dat ze vervangen dienden te worden. Heb even de factuur er bij gepakt en vind daarop de volgende bedragen:

Remblokset voor Octavia met indicator € 72,60
2x remschijf geventileerd( € 61,70) € 123,40

daar nog 19 % btw overheen maakt € 233,24

Overigens zit daar montagen niet bij in en kan de kosten daarvan niet los ui de rekening opmaken omdat deze zijn vervanging tijden grote beurt. Overigens als ik op de site van Skoda kijk bij de onderhoudsprijzen dan wordt daar een totaalbedrag van € 289,00 genoemd (inclusief montage). Dan blijft er dus zo'n € 56,00 over voor installatie door monteur.

Bovenaan Onderaan