Andere stoelen inbouwen

Mark69

Senior Member
Met dat vele krom zitten tijdens het schaatsen en wielrennen heb je je rug vernaggeld (haags voor kapot gemaak) nu heb je "onderuitgezakt" stoelen nodig om nog lekker te zitten in je auto :D

Persoonlijk vind ik de stoelen prettig stevig. Als je de handel goed instelt is er niets aan de hand. Maar al eens eerder aangegeven hier... de meeste mensen zitten verkeerd in de auto.

Havana

Forumguru
Het is zeker zo dat mijn houding niet goed is. Dat krijg ik op mn werk ook altijd te horen van collega's.

Jewepe

Forumguru
@Havana
Knappe oplossing! Voor mij zijn de stoelen in een Volvo (ik heb een V70 gereden) ook de fijnste die ik ooit in een auto gehad heb. Jij hebt nu het beste van twee werelden: een perfecte stoel uit een (te) dure auto in een "simply clever car" :jaja:

PMT

Lid
Gisteren voor het eerst een langere rit van bijna 600km gemaakt met mijn "nieuwe" O2. Hetgeen ik in mijn voorsteltopic al aanhaalde bleek op die langere rit toch een beetje voor problemen te zorgen. Voor mijn rug zit de leuning perfect en totaal geen last gehad, maar de zitting is iets te smal en te kort waardoor ik met name mijn rechter bovenbeen iets afknel, waardoor die gaat slapen. Ik ben niet lang (voor mijn leeftijd gemiddeld: 178cm) en ik heb diverse standen onderweg uitgeprobeerd. Iets naar voren, stoel naar beneden gepompt, maar de druk van de oplopende zijkant blijft.
Misschien is het wennen na de heerlijke zit in een C5, maar ik ben bang van niet. Dat ik een minder comfortabel veergedrag zou hebben was me op voorhand wel duidelijk (appels met peren vergelijken qua vering) en zeker met 225/45/17 banden tov 205/65/15 van de C5. Is er een iets bredere en/of vlakkere stoel voor een Octavia te krijgen of moet ik me behelpen met een extra tuinstoelkussentje?

Bakkertje

Forumguru
De stoelen met elektrische verstelling hebben een kantelfunctie voor de zitting, daarmee kun je de perfecte zit vinden. (ik wel in ieder geval)
Wat je wellicht kunt proberen is om het onderstel van een stoel uit een VW met handmatige verstelling te vinden (in mijn Passat zit ook een kantelfunctie, maar dan handbediend net als de hoogte verstelling).

Maar ja, of dat heel fraai is is een andere vraag.

Er is ook iemand hier op het forum die ringen onder zijn rails heeft gelegd van de stoel, dat zou ik niet doen..

Het is misschien vloeken in de kerk, hiervoor had ik een seat leon met sport-up / FR/ Cupra stoelen, ben zelf rug patient, die stoelen waren voor mij geweldig, ook bij lange afstanden, deze stoelen passen gewoon in een O2, dit ga ik misschien ook nog wel doen of GTD/GTI stoelen uit de golf VI, want de stoelen in de O2 zijn iig niet beste stuk van de O2 ;)

Bijlagen

• fr stoelen.jpg
    fr stoelen.jpg
    160,9 KB · Weergaven: 30
  • gtdstoelen.JPG
    gtdstoelen.JPG
    21,8 KB · Weergaven: 27

Bakkertje

Forumguru
Dat is geen vloeken hoor @Pdpower iedere auto heeft zijn sterke en zwakke punten. De stoelen in de O2 konden mij ook niet echt bekoren eerlijk gezegd. In de S2 had ik elektrische stoelverstelling, daarmee was het echt perfect in te stellen. Momenteel in de passat ook dezelfde verstelling als bij de S2, maar dan handmatig (toch minder fraai).

Bovenaan Onderaan