Android auto draadloos

Wolf75

Senior Member
Ik heb hier op de zoekfunctie het antwoord niet kunnen vinden. Ik heb een Skoda Superb van 11-2018 met Android auto en een Samsung Galaxy S20 met Android 13. Ik heb mijn telefoon al weten te verbinden met de auto via de een mobiele hotspot, maar ik krijg geen apps in het scherm zoals ik krijg als ik de telefoon met de kabel verbind. Iemand idee hoe de finishing touch is om het aan de praat te krijgen?

hemi24

Forumguru
Verbinding is o.a. ervoor om je radio-navigatie unit contact te verschaffen met het internet voor de online diensten: o.a. verkeersinformatie, weer, benzineprijzen, parkeerinformatie, e.d.

Wolf75

Senior Member
Verbinding is o.a. ervoor om je radio-navigatie unit contact te verschaffen met het internet voor de online diensten: o.a. verkeersinformatie, weer, benzineprijzen, parkeerinformatie, e.d.
Maar moet ik dan voor elke rit mij mobiele hotspot op de telefoon aan zetten, om up to date verkeersinformatie te krijgen en zulk soort zaken?

Nieles

Lid
En als je pech hebt verbind die dan niet automatisch en moet je alsnog elke keer het wachtwoord invoeren bij de auto( zoals hij bij mij niet meer doet ) haha

Ik heb er de carsify dongle voor aangeschaft. Het werkt. Laat ik het zo zeggen. Soms valt hij zomaar even uit na een half uurtje ofzo, maar dan pakt hij hem zelf wel weer op. Op andere momenten doet hij het perfect.

Wolf75

Senior Member
Waarom heb je specifiek voor die dongle gekozen?

Laatst bewerkt door een moderator:

Antera

Donateur
deze modellen kennen geen draadloos Android auto of CarPlay. Wil je dit toch dan kan je een van de volgende modules bestellen:

CarPlay = c2playair
Android auto = aawireless

Wolf75

Senior Member
deze modellen kennen geen draadloos Android auto of CarPlay. Wil je dit toch dan kan je een van de volgende modules bestellen:

CarPlay = c2playair
Android auto = aawireless
Deze heeft Superb uit Fryslân inderdaad ook. Vanaf welk bouwjaar kan dat wel?

jongetje

Forumguru
Als je auto draadloos Android Auto heeft dan krijg je die vraag direct als je je telefoon via Bluetooth verbind. Gebeurd dan niet, dan heb je het niet.

Wolf75

Senior Member
Ik heb de telefoon nu met een aawireless dongle gekoppeld. Werkt net zo goed en snel en zonder storingen. 2 ritjes van 3 kwartier gehad nu. Het valt me wel op dat ik de telefoon goed warm voel worden in mijn broekzak. Het lijkt me dus wel een aanslag op de accu van mijn telefoon te zijn waar ik dan weer niet helemaal blij van wordt. Telefoon ging in 3 kwartier van 80% naar 70%. Telefoon is een 3 maanden oude Samsung Galaxy S20.

Bovenaan Onderaan