casejunky

Forumguru
@casejunky ik heb ook die airbagstoring, maar kan die zelf resetten.
Over dat knopje, als jouw superb dezelfde schakelknopjes heeft dan wel. Er zijn op Ali meerdere versies van te vinden, ook vierkant (rond de schakelpook zitten bij jou toch vierkante knopjes?)

EDIT: je hoeft geen nieuwe bezel te kopen, de Swing is dubbel DIN en heeft dezelfde afmetingen.
Ja heb die storing ook al gereset.

Die bezel is bij mijn radio 1 geheel met de unit net als bij de bolero unit. Dus dat gaat niet op om die her te gebruiken.

Die knopjes /usb. Heb je daar een zoek term voor?

Stuiver

Forumguru
Allen, goedmiddag!
Ik overweeg ook een bovenstaande radio in te bouwen in de Fabia van mijn vrouw (2010). Daar zit nu een Skoda Dance in, en een " wegwerk-rand" (bezel?). Ik vraag me alleen af of ik die kan blijven gebruiken als ik hetzelfde systeem koop als @greenlinediesel , of moet ik die ook vervangen? Heeft iemand al eens een Dance vervangen door een ali-alternatief?

robm84

Actief lid
Dat gaat wel passen, ik had de RNS 300 erin zitten.
En als ik Google zo snel bekijk dan zijn de uiterlijke hetzelfde.
Ik heb dus ook dezelfde als Greenlinediesel besteld!

Tevens loop ik nog wel te klooien dat ik het appje niet werkend krijg op de telefoon om de hotspot automatisch kan laten activeren, kan iemand mij hiermee helpen?

Spinal

Forumguru
Tevens loop ik nog wel te klooien dat ik het appje niet werkend krijg op de telefoon om de hotspot automatisch kan laten activeren, kan iemand mij hiermee helpen?

Heb je wel de flowchart gemaakt zoals greenlinediesel en ik ? (ik heb hem van hem nagemaakt)

Screenshot_20190113-162225__01.jpg

Om het eerst blokje (van de BT connectie) werkend te krijgen moet je telefoon verbonden zijn met je radio via BT. Dan tik je op dat blokje en zie je dit:
Screenshot_20190127-172855__01.jpg

Bij pick device kies je de BT verbinding van de radio uit de lijst en zou het moeten werken.

Stuiver

Forumguru
Om welke reden hebben jullie de hotspot nodig? Dat is toch niet om de navi te laten werken (google maps)?

robm84

Actief lid
Om welke reden hebben jullie de hotspot nodig? Dat is toch niet om de navi te laten werken (google maps)?

Google Maps kan je offline kaarten voor downloaden, maar dan kan je niet door heel Nederland heen rijden, en je mist de file informatie wat toch ook verdomd makkelijk is!

robm84

Actief lid
Heb je wel de flowchart gemaakt zoals greenlinediesel en ik ? (ik heb hem van hem nagemaakt)

Bekijk bijlage 71586

Om het eerst blokje (van de BT connectie) werkend te krijgen moet je telefoon verbonden zijn met je radio via BT. Dan tik je op dat blokje en zie je dit:
Bekijk bijlage 71587

Bij pick device kies je de BT verbinding van de radio uit de lijst en zou het moeten werken.

Dat stukje van bt kreeg ik niet voor elkaar, ga het weer proberen!

Spinal

Forumguru
Ook de Sinosmart dashcam kun je erop aansluiten, wat er gefilmd wordt zie je zelf natuurlijk ook maar toch een leuke gimmick. De instellingen zijn alleen aan te passen via de MioCam app (die niet te installeren is op de radio zelf dus dat moet via je telefoon)

IMG_20190129_182944__01.jpg

brepus13

Forumguru
Ik heb deze https://nl.aliexpress.com/item/Car-...=1007.13339.99734.0&scm_id=1007.13339.99734.0
In een S2 combi van het laatste model S2 geplaatst.
Bij het laatste model moest ik wel even zelf een beugeltje maken over de boutjes.
Als je een orgineel camera heb moet je er een kopelkastje tussen zetten om het beeld om te zetten.
Maar die kastjes zijn duurder dan de bovenstaande camera.

Marco.

Heb hem ook besteld (met brede aansluiting ) en inmiddels al binnen. De stekkers passen iig. Ook werkt de drukknop. Morgen eens kijken of ik de boel volledig kan installeren. Thnx voor de link!

Tman0961

Forumguru
Met veel interesse volg ik dit draadje. Volgende week krijg ik mijn superb 2 combi uit 2012 met een Columbus erin.
Een dergelijke upgrade zoals jullie hebben gedaan gecombineerd met achteruitrijcamera lijkt me super. :dankje:

Een aantal zaken vraag ik me af:

-Gebruiken jullie de gsm als internetbron? Ik lees ook dat een aantal systemen zelf een WiFi netwerk creëren, wordt dit middels hotspot verbinding met de gsm gedaan of een apart simkaarten met 3G / 4G oid?

- Ondersteunt jullie systemen Car Play?

- Levert het ontbreken van functieknoppen, dus bij alleen touchscreens, een extra afleiding op? (Ik stel me voor dat je meer handelingen moet verrichten voordat je een functie kan bedienen die normaliter onder een knop zit? Misschien de knop op de tast kunt bedienen terwijl je nu moet waarnemen dat je de goede plek op de touchscreen aanraakt?)

- Wel/niet DAB erbij genomen? (Waarom wel/niet?)

- Zijn er functionaliteiten die nu niet meer beschikbaar zijn? Welke en in hoeverre mis je deze? (Bijv bepaalde functies vanuit stuurbediening of vanuit bijv Columbus zelf?)

- Woont er iemand in het noorden die zin/tijd heeft om eea te demonstreren?

- Kennen jullie iemand in het noorden die op den duur bij mij eea zou kunnen inbouwen?

Spinal

Forumguru
-Gebruiken jullie de gsm als internetbron? Ik lees ook dat een aantal systemen zelf een WiFi netwerk creëren, wordt dit middels hotspot verbinding met de gsm gedaan of een apart simkaarten met 3G / 4G oid?

Ik gebruik mijn telefoon als hotspot. Op de radio zit een wifi antenne waarmee je verbinding kunt maken. Er zijn radio's waar je een simkaart in kunt stoppen maar dan zul je dus een extra simkaart met databundel moeten hebben.

- Ondersteunt jullie systemen Car Play?

Nee maar wel screen mirroring voor zowel iOS als Android. Dit heb ik nog niet gebruikt/getest omdat ik de apps die ik wil hebben via de Playstore op de radio het gedownload.

Levert het ontbreken van functieknoppen, dus bij alleen touchscreens, een extra afleiding op? (Ik stel me voor dat je meer handelingen moet verrichten voordat je een functie kan bedienen die normaliter onder een knop zit? Misschien de knop op de tast kunt bedienen terwijl je nu moet waarnemen dat je de goede plek op de touchscreen aanraakt?)

Op mijn radio en die van greenlinediesel zitten functie toetsen. Wel minder dan op een Columbus. Als je apps die je vaak gebruikt op het homescherm zet (radio, navigatie, Spotify etc) dan heb je alles onder handbereik.

Wel/niet DAB erbij genomen? (Waarom wel/niet?)

Nee omdat ik de normale radio voldoende vind, achteraf kan dit nog altijd.

- Zijn er functionaliteiten die nu niet meer beschikbaar zijn? Welke en in hoeverre mis je deze? (Bijv bepaalde functies vanuit stuurbediening of vanuit bijv Columbus zelf?)

Alleen de navigatie aanwijzingen op de maxidot heb je niet meer, voor de rest werkt alles hetzelfde. Stuurbediening en de info van de climatronic op het scherm werkt allemaal.

En het ziet er echt helemaal top uit, zeker in vergelijking met de zwaar verouderde Amundsen en Columbus units.
Én je hebt meteen een bluetooth handsfree functie erbij, dat is met de fabrieks navi's niet standaard.

greenlinediesel

Senior Member

Op het moment gebruik ik net zoals @Spinal een hotspot. Werkt prima, over langere afstanden trekt het wel de batterij van je telefoon leeg. Ik zit er over na te denken om een 4G dongle aan te schaffen. Extra sim erbij en gaan.

- Ondersteunt jullie systemen Car Play

Nee. Inderdaad wel screen-mirroring, en ik heb middels een app ook Android Auto werkend gekregen.

- Levert het ontbreken van functieknoppen, dus bij alleen touchscreens, een extra afleiding op? (Ik stel me voor dat je meer handelingen moet verrichten voordat je een functie kan bedienen die normaliter onder een knop zit? Misschien de knop op de tast kunt bedienen terwijl je nu moet waarnemen dat je de goede plek op de touchscreen aanraakt?)

Ik gebruik het touchscreen eigenlijk niet tijdens het rijden. Ik stel mijn navigatie in voor ik vertrek, en ik zet ook alvast de goede afspeellijst op Spotify aan. Verdere bediening doe ik met de knoppen op het stuurwiel.

- Wel/niet DAB erbij genomen? (Waarom wel/niet?)

Voor alsnog niet. Er zijn dongles beschikbaar voor een paar tientjes die dit mogelijk maken. Ik gebruik de normale FM al zelden dus verwacht DAB ook niet te gebruiken. Ik doe alles via 't internet.

Zoals @Spinal al aangeeft is eigenlijk alleen de navigatie instructie op de Maxidot niet meer werkzaam. Mis dit ook niet echt.

- Woont er iemand in het noorden die zin/tijd heeft om eea te demonstreren?

Ik woon in Lelystad, stuur maar een PM!

casejunky

Forumguru
Heb het even door gelezen nog, maar zo'n frame werkje waar ook de airbag checklight in zit. Is daar een artikel nummer voor?

Spinal

Forumguru
@casejunky

Jij hebt het over dit frame toch? Rondom je navigatiesysteem (of Swing radio want die heeft dezelfde afmetingen)

Screenshot_20190131-120210__01.jpg

Waarom wil je een nieuwe? De Android radio's hebben exact dezelfde afmetingen dus kun je je huidige frame toch terug klikken zoals greenlinediesel in zijn Faab in ik in mijn Octavia?

EDIT: gaat niet passen idd

Screenshot_20190131-120816__01.jpg

Als je in de Superb een Swing hebt zitten, is inderdaad het airbag lampje een uitdaging... Maar voor elke uitdaging is natuurlijk weer een oplossing.

l_2635760310[1].jpg

https://broditnederland.nl/contents...0-2-DIN-frame-ECO-Skoda-Superb-2008-2015.html
Kost een paar centen, dat dan weer wel.

VAG-man

Forumguru
Ik wil dit topic nieuw leven inblazen.
Wat is momenteel de meest actuele plug&play Android autoradio voor de S2?

Ik ben zelf op zoek naar een Android autoradio en had er een gevonden die voor de S2 is gemaakt met een display van 10.2", maar kwam op tijd achter dat het airbaglampje onder de radio kwam te vervallen. Zijn er redenen dat deze melding zichtbaar moet blijven?

Bovenaan Onderaan