Sinds deze week een Xtrons PQ90MTVL in mijn Skoda Octavia gebouwd als vervanging van de Columbus, was vrijwel plug and play.
Heb het nodige voor elkaar, dmv tasker op de mijn telefoon word de hotspot in en uitgeschakeld bij power icm BT verbinding. Kon de aanwezige GPS antenne op het dak gewoon aansluiten, maar blijkbaar werkt die toch niet lekker icm de unit (hoogstens 10 satellieten, soms helemaal geen) , de bijgeleverde antenne dus maar aangesloten en die geeft 16 a 17 satellieten.
- De standaard radio app heb ik vervangen door NavRadio+, werkt veel beter. Meer mogelijkheden. Radio werkt overigens prima, frequentie wisselt vrij snel wanneer de ontvangst minder word. Dat deed de Columbus niet echt lekker (eigenlijk vrijwel niet
)
- Heb een Andoid Auto/Apple Carplay dongle er bij gekocht (ja het is al Android, maar gewoon omdat het kan
), Op zich werkt dat goed, alleen bellen via Android Auto gaat niet, die zegt dan geen bluetooth verbonden (terwijl hij wel verbonden is met de unit via bluetooth, zodra ik de telefoon los koppel van de dongle gaat mijn telefoon bellen. Had al iets gevonden:
https://www.autoevolution...-android-auto-149543.html , maar krijg dat niet echt voor elkaar. Weet iemand hier een oplossing voor?
Heb Car Launcher er op gezet, ook al een hele verbetering t.o.v. de standaard launcher
Al met al een flinke upgrade vanaf de Columbus