Antenne O2

vw125

Forumguru
Hoi collega skoda rijders.
Had eens een vraagje over de antenne die op de O2 staat.
Ik wou gisteren een kleinere antenne op men O2 plaatsen maar nu blijkt dat deze antenne niet losraakt.
Ff naar garage gebeld en die wist me te vertellen dat die antenne's beveiligd zijn tegen diefstal.
Nu heb ik gelezen op een ander forum dat er een trucje zou bestaan om hem er toch af te krijgen en de kleinere erop te zetten.Weet iemand daar mss meer info over of dit correct is of niet.Alvast bedankt. /forum/images/graemlins/wink.gif

Grtz vw125

vw125

Forumguru
Heb het juist geprobeerd maar krijg hem er niet af, durf niet goed doortrekken omdat ik bang ben dat ik iets ga beschadigen.
Gaat die er makkelijk af of niet?

Grtz vw125

Gerard

Nieuw lid
Hier is reeds een draadje van, zoek maar eens naar "antenne vervangen". Het is overigens goed te doen.

vw125

Forumguru
Heb juist het draadje gevonden en eens helemaal doorlezen.
Komt de antenne er met schroefdraad ineens uit of is het enkel de antenne die loskomt en blijft de schroefdraad zitten?
Krijg hem er van geen kanten af en het lijkt of ik de antenne gewoon van de schroefdraad ruk.

Grtz vw125

Matra_Murena

Actief lid
Als je de antenne eerst helemaal losdraait dan heb je de schroefdraad uit de bus in het vaste deel geschroeft. Op de antenne zit na de schroefdraad een glad stuk en daarna een verdikking. Deze verdikking is de beveiliging want deze gaat moeizaam door de opening heen. Ik was er zelf eerst ook wat voorzichtig mee en durfde hem er niet af te trekken, maar toen de wasstraat mijn netjes achterover gevouwen antenne knikte moest ik wel. Het gaat niet te makkelijk maar beschadigen is vrijwel onmogelijk!
vakantie036k8dh.jpg

Mijn nieuwe antenne (tje)

Als je eraan dent wat een krachten er door de wasstraat op het antennevoetje worden uitgeoefend ben je misschien wat minder bang om er eens aan te trekken.

Gerard

Nieuw lid
De schroefdraad zit aan de antenne.
Zo heb ik het gedaan:
1. De antenne helemaal losdraaien
2. De antenne vervolgens met enige kracht terugdrukken naar de voet ( je duwt door enige weerstand heen)
3. De antennevoet vasthouden en de antenne omhoogtrekken.

Zo moet het echt lukken!

LenK

Forumguru
Het was me nog niet eerder opgevallen maar VW (Golf V, Touran) heeft tegenwoordig geen dakantenne meer. Hebben die nu een raam antenne?
Hadden ze dus ook wel op de O2 kunnen toepassen.

RSTDI

Actief lid
Ja de Golf 5 had in het begin geen antenne maar problemen met de ontvangst is in modeljaar 2006 het antenne weer terug op het dak.

harry

Senior Member
Antenne 0ctavia

Vraagje over de nieuwe antenne op de octavia Combi:

Dit is nu een haaievin en zo'n spriet antenne.
Mijn vraag, waar dient de haaievin voor en waarvoor dient de spriet?

Deze laatste vind ik namelijk niet zo mooi en ik vroeg me af wat er zou gebeuren als je deze er af schroeft?

Iemand?

Ronnie

Forumguru
Vraagje over de nieuwe antenne op de octavia Combi:

Dit is nu een haaievin en zo'n spriet antenne.
Mijn vraag, waar dient de haaievin voor en waarvoor dient de spriet?

Deze laatste vind ik namelijk niet zo mooi en ik vroeg me af wat er zou gebeuren als je deze er af schroeft?

Iemand?
Dit is een z.g. "triplexantenne";Het onderste gedeelte is voor de GPS ontvangst voor de navigatie, de spriet is voor de radioontvangst, de draad die er omheen "gewikkeld" is is voor eventueel een telefoon. In het onderste gedeelte zit tevens nog een antenneversterker ingebouwd welke gevoedt wordt door de radio/navi.

harry

Senior Member
OK, ik heb zojuist (echt een uur geleden) mijn ocavia besteld. Ik heb echter geen navigatie erin. Nu vraag ik me dus af of ie uberhaupt met een haaivin geleverd wordt. Heb je dus blijkbaar niet echt nodig.

Bestelling: Octavia Combi Ambiente 1.8tsi, 17"pegasus, zwart, klein leer pakket, multifunctioneel stuur, aansluiting voor externe media, elektrische ramen achter, schuifdak, park d. c., 4 extra speakers, en afneembare trekhaak.

Ronnie

Forumguru
Ik denk dat je zonder navi ook een "gewoon" sprietje krijgt.....
(kostenbesparing?)
Gefeliciteerd met de bestelling!!

michelover

Forumguru
Mooie bak besteld en perfecte motor , maar wat ik er van weet is dat de antenne (spriet) benodigd is voor de radio. De voet is bij alle nieuwe skoda's hetzelfde geloof ik. Heb deze op mijn Superb laten vervangen door een haaievin. De antenne voor de radio plus de versterker voor de ontvangst zitten ergens anders in de wagen. Ontvangst van de radio is perfect. Haaievin is allen nog benodigd voor de telefoon en de navigatie.

harry

Senior Member
Antenne

Mooie bak besteld en perfecte motor , maar wat ik er van weet is dat de antenne (spriet) benodigd is voor de radio. De voet is bij alle nieuwe skoda's hetzelfde geloof ik. Heb deze op mijn Superb laten vervangen door een haaievin. De antenne voor de radio plus de versterker voor de ontvangst zitten ergens anders in de wagen. Ontvangst van de radio is perfect. Haaievin is allen nog benodigd voor de telefoon en de navigatie.

Mmh, ik begrijp je verhaal niet helemaal. 'De voet is bij nwe skoda's hetzelfde', bedoel je de haaievin? 'De spriet is voor de radio' en 'de antenne van de radio zitten ergens anders in de wagen' ??? Ik vermoed dat het bij de superb toch iets anders zit. Volgens 2 berichten hierboven namelijk zit de haaienvin er zowieso op ook zonder een navigatiesysteem.

Motor is idd geweldig. Heb deze 1.8tsi getest in een superb en was gelijk verkocht!

michelover

Forumguru
Antenne

Wat ik eigenlijk bedoel ik heb de standaard antenne met dat lompe stuk plastic op het dak en de spriet laten vervangen door een haaievin. Deze is zonder dat er een gaatje inzit voor de spriet. Conform de passat is nu de radio antenne ergens in de auto ingebouwd , volgens mij in de bumper.
Gaat dus niet om de orginele antenne welke skoda tegenwoordig op zowel de superb als octavia plaatst. Hier kan je inderdaad de spriet van afhalen en dan heb je ook een haaievin alleen geen radio ontvangst meer. Radio ontvangst werkt namelijk via de spriet.

Bijlagen

• user2380_pic1340_1246465852.jpg
    user2380_pic1340_1246465852.jpg
    45 KB · Weergaven: 72
Bovenaan Onderaan