Antenne permanent verwijderen

Monteurtje

Forumguru
Een nieuwe superb wordt al helemaal niet meer geleverd met spriet. Ongeacht navigatie. En een vin zit er zowieso op. Alleen is de vin van een superb een stukje kleiner. Die dieven vinden de auto's met navi toch wel.

ReneSkoda

Nieuw lid
Dat laatste is helaas maar al te waar. Risico loop je altijd.

Heb vandaag eens goed om me heen gekeken en er zijn inderdaad veel auto's met alleen een haaienvin. Dacht dat een vin impliceerde dat er dan ook altijd een navi aan boord is, blijkbaar moet ik me toch iets meer verdiepen in deze materie. ;)

Bij de Superb zitten er 2 antennes in de ramen (links en rechts) net zoals in de Passat. Die heeft de spriet dus niet nodig. Octavia heeft maar 1 antenne in de ramen. Je hebt voor optimale ontvangst naast de vin dus ook de spriet nodig. Maar je kunt natuurlijk zelf testen of het echt nodig is.

mmarechal

Actief lid
kleine update: Inmiddels zit er een boutje in (ook om mogelijke roest tegen te gaan) en het ontvangst is nog steeds prima. Ben inmiddels op verschillende plekken geweest, wel hoofdzakelijk in de randstad.

Fabia II Sport

Actief lid
Voordat mijn Octavia werd afgeleverd zag ik dat er standaard een klein zwart dopje op de plek zet van de antenne, ik denk dat de dealer deze er uit haald en dan de antenne er in schroeft.

Racer

Lid
@VEEJAY: ik weet niet welke haaievin op mijn O2 uit 2006 zit, maar icm de Stream was de ontvangst slecht in grote delen van het land. Nu heb ik een plak-antenne achter mijn binnenspiegel: helemaal top!

Kortom: haaievin (in de lakkleur natuurlijk) voor de looks, plak-antenne voor de ontvangst.

Racer

Broenepoater

Nieuw lid
Rij al vanaf levering met een haaivin. Nooit probelemen met ontvangst gehad; niet van de radio, niet van TMC, niet van telefoon en niet van GPS: kan het iedereen aanraden. Exacte gegevens van de vin heb ik al eens in een andere draad gepost.

hai gershwin,
ik ben niet zon compu freak dus hou me ten goede hoe dit hier werkt en ben pas sinds 02072010 de trotse bezitter van een yeti. wil de antenne wisselen. kun jij me de link naar het draadje geven :923:eek:ver de haaievin of gewoon mailen?
groet

Bovenaan Onderaan