Antenne verwijderen

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn (“haaienvin”) antenne van mijn Skoda Octavia Combi uit 2018 kan verwijderen? Bij hoge uitzondering wil ik hem een keer door de wasstraat laten gaan ivm al het Saharazand, maar dan wil ik ook graag mét antenne eruit komen

JeSko

Forumguru
Wasstraat en zand, NIET doen! Spuit hem zelf goed en overvloedig af met de HD, dat kan ook in een zelf carwash, daarna kan je hem met shampoo bedekken, nogmaals afspuite met de HD en je auto is al 99% proper. Daarna kan je met de washmit aan de slag om hem echt perfect proper te hebben.

Geen krassen op die manier, en je kan die antenne laten zitten ;)

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Is daar iets raars aan @JeSko ..?

1647624397129.png

@remcop1989 : aan een haaienvin-antenne zonder spriet kun/hoef je niets te verwijderen en kun je zo door de wasstraat.
Wel even je spiegels inklappen…

Is daar iets raars aan @JeSko ..?

Bekijk bijlage 95317

@remcop1989 : aan een haaienvin-antenne zonder spriet kun/hoef je niets te verwijderen en kun je zo door de wasstraat.
Wel even je spiegels inklappen…

Ik heb geen spriet maar een vin als antenne. Ik begreep dat ook de vin antenne schade kon oplopen?

Wasstraat en zand, NIET doen! Spuit hem zelf goed en overvloedig af met de HD, dat kan ook in een zelf carwash, daarna kan je hem met shampoo bedekken, nogmaals afspuite met de HD en je auto is al 99% proper. Daarna kan je met de washmit aan de slag om hem echt perfect proper te hebben.

Geen krassen op die manier, en je kan die antenne laten zitten ;)

Thanks! Langzaamaan weet ik niet meer wat goed is en wat niet ik probeer mij er een beetje in te verdiepen: ik heb begrepen dat bij saharazand juist zelf wassen slecht was. Daarbij heb ik ook op meerdere plekken gelezen dat de hoge druk slecht is voor je lak. Tot slot zou de borstel met schuim van de zelfwasbox schadelijk zijn. En als je bedoeld afspoelen in de box en dan thuis met schuim: dan is hij toch al ver droog eer ik thuis ben?

hemi24

Forumguru
Als je twijfelt: de handleiding bij je wagen heeft een eigen hoofdstuk “Aanwijzingen voor het reinigen

:lezen:

Tees

Donateur
Niet te panisch...een antennevin overleeft de wasstraat prima en als je de wagen even goed voorspoelt met een HD reiniger (wat ze bij de, bijzonder goedkope, wasstraat waar ik heen ga altijd doen), dan heb je heus geen enorme krassen. Ik denk dat ik zelf gewoon de tuinslang er even overheen haal dit weekend, ie t merendeel van t zand/stof ook wel weg.

Bedenk wel dat 99% van de Nederlandse autobezitters haalt z'n auto door de wasstraat, er zijn er niet zo veel die de moeite nemen om zelf te wassen, en zeker niet echt uitgebreid detaillen zoals sommigen hier. Is het resultaat beter als je echt detailt? Tuurlijk! Is het mij de moeite waard? :nono:

En volgens mij is dat míj́n antennesprietvin (3x de woordwaarde!) die ik daar zie @hemi24 :tongue:

Tees

Donateur
Mag hoor, staat hier op publiek terrein tenslotte :jaja:
Overigens overleeft zelfs een antennesprietvin de wasstraat wel, al is t wel verstandig m plat te leggen (doet dat vriendelijke personeel bij mij óók al voor je)

Chrisjemol

Forumguru
Die haaienvin kan prima door de wasstraat… die hoeft er écht niet af
In 3 jaar tijd met de superb met haaienvin (zonder spriet dus) enkel door de wasstraat gehaald en nooit problemen

Canon-Eye

Forumguru
Dat Sahara"zand" is helemaal geen zand, maar zeer fijn stof. Alleen daardoor kan het zo ver worden meegevoerd...
Krassen zal het niet geven, die krijg je eerder van de borstels.

JeSko

Forumguru
Hogedrukreiniger kan echt geen kwaad hoor. Zelf wassen met de juiste methode is het beste, de borstel van de carwash zelf moet je inderdaad links laten liggen, daarom dat ik zei gebruik een washmit, zoiets als op de foto, en liefst twee, eentje voor de bovenzijde, eentje voor de onderste regionen van de auto ( die zijn doorgaans vuiler )

cyclone_washmit.jpg

EdK

Forumguru
Wacht wel tot het weer gaat regenen dan spoelt dat stof/zand uit de Sahara er vanzelf wel weer af.....

JeSko

Forumguru
Vergeet het maar @EdK , dat stof is enorm plakkerig, daarstraks snel met de, vrij krachtige, tuinspuit over de Citroën willen gaan maar dat deed niets, na drogen was de auto nog net zo vuil. Je hebt echt een HD nodig.

EdK

Forumguru
Hollands Sahara stof is toch anders dan het Vlaamse blijkbaar.....
Zou het door die friet dampen erbij komen dat het bij jullie meer plakt ?? :koffie:

Loop nu al meer dan een halve eeuw op deze aardkloot, maar al die keren dat er van dat stof op de wagen lag en er weer een lekkere bui regen overheen kwam , was meer dan 80% van die bende alweer weggespoeld...

JeSko

Forumguru
is dat een handschoen van Pino?

Nee het condoom

Loop nu al meer dan een halve eeuw op deze aardkloot, maar al die keren dat er van dat stof op de wagen lag en er weer een lekkere bui regen overheen kwam , was meer dan 80% van die bende alweer weggespoeld...

Andere ervaring hier, en jullie zouden willen dat jullie zo'n lekkere fritten hadden, in plaats daarvan kappen jullie Pindasaus over frit :wavecry:

EdK

Forumguru
in plaats daarvan kappen jullie Pindasaus over frit :wavecry:
Ik kap helemaal niets over die frit ( Friet)
Moet er zelf geen eens zout op hebben, die opvangbak laat al genoeg zout achter op je Frieten.
Maar goed eet die dingen misschien 1 keer per jaar, gooi liever me eigen aardappels in stukken in een vuurvaste schaal met wat olijfolie in de oven voor een 45min met een schaal vis erbij !

Bovenaan Onderaan