Apple carplay werkt niet betrouwbaar

iRob1984

Senior Member
Ik ben erachter gekomen dat de Skoda Connect app de verbinding met mijn Apple Watch onderdrukt.
Steeds als ik in de auto geweest ben en de Connect app heeft verbinding gemaakt, dan krijg ik daarna geen oproepen en berichten meer binnen op mijn horloge, buiten de auto
Pas nadat ik mijn telefoon uit en weer aan heb gezet, dan pas zie ik weer oproepen binnenkomen.
Ik heb de Connect app verwijdert en de MySkoda app ook. Ik ben in de auto gestapt, motor aangezet en de bluetooth en Apple CarPlay hebben verbinding gemaakt. Uitgestapt en getest of de oproepen binnenkomen, deze komen nu wel binnen.
Er zit iets in de app die de connectie met binnenkomende oproepen en berichten onderdrukt van de telefoon naar de smartwatch.

Dag dag Skoda Connect app! Dan maar geen inzage in de dagritjes, het vergrendelen en ontgrendelen op afstand, knipperen met de lichten en toeteren op afstand. Verder zag ik toch het nut niet van de Connect app. De dealer was nog aanhoudend dat ik die app echt moest hebben voor de auto.

iRob1984

Senior Member
In tegenstelling tot mijn bericht gister ben ik er toch achter gekomen dat het niet aan de apps ligt van Skoda dat mijn Apple Watch geen notificaties meer geeft.
Ik heb nu het vermoeden dat het door Apple Carplay komt, dat ik na het autorijden geen oproepen meer krijg op mijn horloge. Pas na dat ik mijn telefoon uit en aan heb gezet werkt het allemaal weer
Hebben hier nog meer mensen last van?

Japanese Power

Donateur
Ik ben erachter gekomen dat de Skoda Connect app de verbinding met mijn Apple Watch onderdrukt.
Zo hoort het ook. Als je autorijd moet je niet met je smartwatch bezig zijn. Al die notificaties leiden je aandacht toch alleen maar af. Klinkt misschien betweterig maar is wel zoals ik het zie. Voor mij geen ACP (zit in m’n Kodiaq) of een AW ondanks dat ik al 26 jaar Apple ICT-er ben. Sommige zaken wil je gewoon niet.

jesse_s93

Forumguru
Lijkt mij ook dat het in de auto werkt zoals het bedoeld is: geen notificaties op je horloge om afleiding te voorkomen. Dat hij daarna nog geen notificaties meer doorgeeft zal wel een bug zijn in de software (aan welke kant is onduidelijk).

Daarnaast vraag ik me af of het aan Apple CarPlay ligt of een andere functie van de iPhone die wordt ingeschakeld bij het verbinding maken met de auto: automodus. Die schakelt namelijk alle notificaties op de telefoon uit tijdens het autorijden. Het zou me niks verbazen als deze functie ervoor zorgt dat ook notificaties naar wearables worden uitgeschakeld op dat moment.

Bovenaan Onderaan