Argh, koplampsproeierafdekschermpje afgebroken!

Rolle

Senior Member
Lijkt me ook straf dat je boven de 70/u niet kan/mag sproeien. Als die kapjes er dan afvliegen kan je nog beboet worden voor sluikstorten ook of het in gevaar brengen van andere weggebruikers.

Constant

Erelid
Lijkt me ook straf dat je boven de 70/u niet kan/mag sproeien. Als die kapjes er dan afvliegen kan je nog beboet worden voor sluikstorten ook of het in gevaar brengen van andere weggebruikers.
Ik kan het niet terugvinden in de gebruiksaanwijzing, maar als ik kijk naar de degelijkheid (of eigenlijk het gebrek daaraan) denk ik toch dat de servicemanager gelijk heeft.

Wat ook nog kan (en dit stond wel in de gebruiksaanwijzing), is dat een lading dode insekten als een soort lijm werken waardoor het kapje kan beschadigen.

Gysman

Actief lid
ben ook voor de tweede keer mn kapje kwijt. vorige keer rechts geloof ik, nu links.
tja, best jammer. En die 70 km/u?? raar verhaal. Koplampen sproeien eens in de 5 keer, of eerste keer na starten.

skodaboy

Forumguru
ik heb ook koplampsproeiers op m'n 02.
tot nu ben ik nog géén kapje kwijtgeraakt...
en niet sproeien boven de 70km/u.... tjaa dat is het eerste wat ik daar over hoor...
ik heb die sproeiers al meermaals gebruikt tijdens het rijden op de autosnelweg ff sproeien met 120km/u en meer tot nu toe nog géén problemen gehad met de sproeiers of de kapjes...:smiley29:

r_d_k

Actief lid
Ik heb diverse auto's met koplampsproeiers gehad en ik sproei wanneer dit noodzakelijk is. Veelal met snelheden ruim boven de 70 km/u en ben nog nooit een kapje kwijt geraakt.

Voor Skoda Octavia is volgens mij ingeregeld dat na starten 1 op 3 keer de koplampen worden gereinigd.

Overigens vind ik het altijd leuk om te zien, dat als de koplampen gereinigd worden, dat bij de auto's achter je de ruitenwissers aangaan. :1761:
Ik let er wel op dat er geen motorrijder achter mij rijdt...

Fabia II Sport

Actief lid
In de gebruiksaanwijzing staat:
The headlights are being cleaned after the windscreen has been sprayed for the first
time and fifth time, the low beam or main beam are switched on and the windscreen
wiper lever was held in the position​
page 69, fig. 70 for about 1

second.

Dus ze komen de 1ste en de 5de keer dat je de raam sproeiers gebruikt.
Rond vliegende kapjes ... niet goed gelijmd, onderdelen horen niet van auto's te vliegen.

Als de dealer met allerlei excusses komen dan vind ik dit onkunde, ik moet er niet aan denken als mijn vrouw of een andere Skoda rijder voor mij rijd en de ruiten boven de 70km/h of hoger sproeit (laat staan in Duitsland met 180 km/h) en dat ik z'n kapje volop in mijn gezicht krijg op mijn motorfiets.

Constant

Erelid
Het is natuurlijk niet de schuld van de dealer dat Skoda zo'n gammele constructie heeft bedacht. Nadat het kapje eraf was, heb ik met verbazing naar de bevestiging gekeken.

Constant

Erelid
Kapje zit er weer op, 2 reservekapjes gelijk gekocht. De servicemedewerker had ze met een spuitbus van een tientje gespoten, resultaat is identiek aan een dure spuiter (die rekent 35 Euro per kapje). Dus nu voor ruim drie tientjes klaar inclusief 2 reservekapjes.

Nog even met de Servicemedewerker meegekeken en gesproken over de bevestiging, die is inderdaad niet stevig. De 70 km /u grens is wellicht een vergissing en is het verstandig om niet boven de 120 km/u te sproeien, ik zou het niet weten maar het klinkt wel logisch toen ik nogmaals de bevestiging zag :smirk:

Bovenaan Onderaan