ASR controle lampje

purk

Senior Member
dan heb ik het nog nooit me gemaakt...niet in combinatie met een tempratuursenor in iedergeval.

Een (niet eens zo) wilde gok over het branden van het ASR lampje:

het motorvermogen kan niet meer 100% geregeld worden, vanwege een storing.
hierdoor krijgt de rem electronica een storing door en vindt het niet meer verantwoordelijk om het ASR systeem actief te laten.
Het ASR systeem wordt dan uitgeschakeld.

De rem electronica is met dit soort storingen vrij gevoelig.

Ik heb vergelijkbare situaties gezien met diesels, bijv. de PD motoren met een niet goed werkende kabel in de kop. Hierdoor is er 1 cylinder die minder goed/niet werkt, en ook het rem systeem grijpt hierop in door het ASR of evt. ESP uit te zetten.

Zie het als een extra beveiliging, er is iets niet 100%, dus systemen die daar afhankelijk van zijn gaan dan ook uit.

Gerard

Uitermate correct GBN, dit is de enig juiste omschrijving.

hekko

Lid
Nou mensen ik ben blij! De auto is vandaag bij de dealer in de Meern geweest en na twee uur was alles opgelost... het probleem bleek een defecte thermostaat.

Nu loopt de temperatuur meter in het weer dashbord netjes op, het toerental is iets verhoogd bij een koude start, de radiator fan slaat niet meteen meer aan, de kachel wordt gewoon snel warm...en..het ASR lampje is uit. Wat zo'n thermostaat allemaal niet regelt!

Dank aan iedereen die heeft meegedacht over dit probleem ieg!

Een (niet eens zo) wilde gok over het branden van het ASR lampje:

het motorvermogen kan niet meer 100% geregeld worden, vanwege een storing.
hierdoor krijgt de rem electronica een storing door en vindt het niet meer verantwoordelijk om het ASR systeem actief te laten.
Het ASR systeem wordt dan uitgeschakeld.

De rem electronica is met dit soort storingen vrij gevoelig.

Ik heb vergelijkbare situaties gezien met diesels, bijv. de PD motoren met een niet goed werkende kabel in de kop. Hierdoor is er 1 cylinder die minder goed/niet werkt, en ook het rem systeem grijpt hierop in door het ASR of evt. ESP uit te zetten.

Zie het als een extra beveiliging, er is iets niet 100%, dus systemen die daar afhankelijk van zijn gaan dan ook uit.

Gerard
Bij mij brand dit lampje bij vlagen ook continu. En ik merk dan indd minder vermogen. Ik heb wel een benzine auto. Waar zou dat vermogensverlies op kunnen duiden dan?

Tees

Donateur
Vermogensverlies kan 1001 oorzaken hebben. Beginnen met uitlezen is altijd een goed idee, zo is in dit (nogal oude) topic ook de oplossing gekomen.

Bovenaan Onderaan