Een (niet eens zo) wilde gok over het branden van het ASR lampje:
het motorvermogen kan niet meer 100% geregeld worden, vanwege een storing.
hierdoor krijgt de rem electronica een storing door en vindt het niet meer verantwoordelijk om het ASR systeem actief te laten.
Het ASR systeem wordt dan uitgeschakeld.
De rem electronica is met dit soort storingen vrij gevoelig.
Ik heb vergelijkbare situaties gezien met diesels, bijv. de PD motoren met een niet goed werkende kabel in de kop. Hierdoor is er 1 cylinder die minder goed/niet werkt, en ook het rem systeem grijpt hierop in door het ASR of evt. ESP uit te zetten.
Zie het als een extra beveiliging, er is iets niet 100%, dus systemen die daar afhankelijk van zijn gaan dan ook uit.
Gerard
waarom zou het asr lampje gaan branden ? werk zelf bij een vw dealer maar dit komt mij niet bekend voor!
ben nooit te oud om te leren.
Bij mij brand dit lampje bij vlagen ook continu. En ik merk dan indd minder vermogen. Ik heb wel een benzine auto. Waar zou dat vermogensverlies op kunnen duiden dan?Een (niet eens zo) wilde gok over het branden van het ASR lampje:
het motorvermogen kan niet meer 100% geregeld worden, vanwege een storing.
hierdoor krijgt de rem electronica een storing door en vindt het niet meer verantwoordelijk om het ASR systeem actief te laten.
Het ASR systeem wordt dan uitgeschakeld.
De rem electronica is met dit soort storingen vrij gevoelig.
Ik heb vergelijkbare situaties gezien met diesels, bijv. de PD motoren met een niet goed werkende kabel in de kop. Hierdoor is er 1 cylinder die minder goed/niet werkt, en ook het rem systeem grijpt hierop in door het ASR of evt. ESP uit te zetten.
Zie het als een extra beveiliging, er is iets niet 100%, dus systemen die daar afhankelijk van zijn gaan dan ook uit.
Gerard