audience > aux

tim

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: TDIDSG</font><hr />
Mooie kleur flamenco red.

[/ QUOTE ]

Ja, ben er ook enorm blij mee!

Ik heb net een O2 combi 1.9TDI (Ambiente met oa climatronic, jumbo box, stream mp3, CC etc..) besteld. Na het lezen van deze thread vroeg ik me wel even af of die aux ingang standaard in de jumbo box is voorzien of dat dit een optie was?

Henny

Actief lid
Dit maar weer eens opgerakeld ...
Ik heb op mijn Audience (jan-2006) toch wel die aux functie (MKS heeft dus gelijk!) en volgens het boekje een aansluiting voor externe geluidsbron. ("Your radio has an external input allowing playback from other audio sources.")
Verder kan ik volgens allerlei inbouwwinkels geen iPod aansluiting laten maken (iCelink) omdat dat op dit bouwjaar niet zou kunnen. (zou nagevraagd zijn bij Densionleverancier -icelink)
Wat zou inderdaad nou het nut zijn van de mogelijkheid van AUX als je er niets op kan aansluiten? Of kan je dan wat anders dan een iPod aansluiten?
Heeft iemand nu een iPod aansluiting op een Audience? Dus vóórdat die op de nieuwe modellen in de jumbobox geleverd werd? (vanaf 2007 dacht ik)
Krijg allemaal vage antwoorden, de dealer weet het niet (vreemd vind ik aangezien ze het bouwjaar en alles weten), een inbouwzaak vertelde me dat het feit dat ik aux in beeld zie niet hoeft te betekenen dat er ook een aux-aansluiting op zou zitten (...) en ga zo maar door.
Ik zou het willen met een icelink omdat je dan via het display de ipod-display kan zien toch? En bedienen via het multifunctionele stuur.
En zo ja, waar laten doen? Of zelf gedaan?

(misschien staat het elders op het forum, maar niet kunnen vinden met de zoekmachine)

Rallye

Forumguru
Ik begrijp je probleem wellicht niet helemaal. Ik begrijp dat je wel de mogelijkheid om AUX te kiezen op je radio, maar geen aansluiting in de jumbobox hebt? Ik heb een Stream, met een aansluiting in de jumbobox. Dat is overigens geen USB-aansluiting of iPod-aansluiting, maar een mini-jack; je sluit er de koptelefoonaansluiting van je MP3-speler (kan ook een iPod zijn) op aan.

Als ik je probleem goed begrijp (wel kiezen AUX, geen aansluiting in dejumbobox) zit er dan achterop de radio niet een AUX-aansluiting?

Ik had je anders dit aan willen raden, maar dat lijkt ook niet te kunnen voor de Audience. Vreemd.

@ Rallye,

Het laatste antwoord is van december 2006, 2 jaar oud dus......
Zulke topics bumpen/kicken heeft geen zin.

Henny

Actief lid
Heeft zeker wel zin EdRaT, want mijn bericht is recent (zoals Edgecrusher al opmerkte) en het probleem blijft hetzelfde bij de oudere bouwjaren, dat verandert niet zo maar met het verstrijken van de tijd.

@ Rally: Op mijn radio (Audience) kan ik dus wel "aux" kiezen, maar pas vanaf bouwjaar 2007 of 2008 zit er een aansluiting (mini-jack) in de jumbobox. Ik heb die dus niet!
Mij gaat het erom dat ik steeds overal hoor (dus niet gecheckt aan de achterkant van de radio) dat je bij die bouwjaren en de bijbehorende audience, niets zou kunnen aansluiten. Dat er niets zou zitten. Dát vind ik vreemd, want waarom heb je die keuze dan? (zoals MKS ook al veel eerder schreef) Ik zoek dus iemand die dáár ervaring mee heeft of een echte oplossing weet!

Omdat ik onlangs in een leenauto reed met zo'n mini-jack heb ik het ervaren hoe het klinkt en daarom wil ik het nu toch weer uitzoeken, maar de garages die ik geprobeerd heb, weten het niet of zeggen dat het niet kan ....

Henny

Actief lid
Mooie foto's, maar ik heb geen idee of het bij mijn Audience (jan-2006) hetzelfde is en of er bij mijn Audience een dus aansluiting is voor aux. Zitten er trouwens geen "stopkontaktjes" meer aan achterkant van de radio en gaat dat met die platte draden?
Ik kan het toch niet zelf, moet het laten doen, maar wil weten of het kan.
Ik vind het namelijk, net als MKS, onlogisch dat je aux kan keizen en dan er niets op zou kunnen aansluiten, maar nogmaals, de garages waar ik het gevraagd heb zeiden allemaal dat het niet mogelijk was.... (en ze vonden het niet vreemd dat je aux kan kiezen , maar dat er dan geen aansluiting zou zitten ...)
Bij de latere modellen/bouwjaren dus wel!
Bij de leenauto (met mini-jack in de jumbo-box) was de bediening ietsje anders van de radio.

Roco

Lid
Mooie foto's, maar ik heb geen idee of het bij mijn Audience (jan-2006) hetzelfde is en of er bij mijn Audience een dus aansluiting is voor aux. Zitten er trouwens geen "stopkontaktjes" meer aan achterkant van de radio en gaat dat met die platte draden?
quote]

nee nee, die platte draden zijn van de printplaat.
je moet de foto hebben waarop aleen een aansluiting te zien is voor 4 draden en ernaast 8 draden(speakers) en daarachter een stekerblokje waar de zwarte ronde draad ingaat.
Als je de achterkant van de radio ooit bekijkt zou je het zo kunnen zien.

Ehm, ik denk dat de enige makkelijke oplossing is, radio er uit en gewoon even kijken..

En wat betreft de garages die zeggen dat je aux kan kiezen, maar het niet hebt... Tja, hoe dom het klinkt het kan heel goed de waarheid zijn. Je zal niet de eerste zijn.

Gebeurd vrij veel met electronica dat er in de software opties zijn die jij niet kan gebruiken, dit door vlugge updates (vaak zonder tests) van de fabrikant. Helaas in dat geval.

Maar als je de radio eruit haalt zie je ongetwijfeld of je er een aux gang op hebt of niet. Moet er wel bij zeggen; zonder de speciale haakjes om de radio er uit te halen is het een bijzonder lange en vervelende klus... (Hoe doen die autoradio dieven dat toch altijd zo snel... :S)

In ieder geval succes!

-------------
Soms komt het voor dat je via de iso stekker een aux ingang hebt, maar dan moet je er toch echt iets over kunnen vinden in de handleiding in het aansluit/stroom schema.

VEEJAY

Forumguru
Nog updates? Ik heb een O2 uit sept 2006, niet met jumbobox aansluiting helaas.

Ik wil een Audience aanschaffen maar weet dus niet of die aux-in heeft...

Bovenaan Onderaan