Verloop kabels vanmorgen ontvangen.
Van quadlock naar iso en van dubbel fakra naar din.
Dus meteen de auto in.
Originele radio eruit (stom,vergeten de cd van mn vrouw eruit te halen, geen ramp aangezien het een gebrande cd was met k*t muziek). Toen de parrot eruit,samen met de dubbele zekeringhouder voor de geschakelde plus van de parrot, aangezien je die niet de quadlock kan pakken.
Voorste interieur verlichting eruit (eerst lampglaasje eruit wippen,en dan 2 kruiskop parkers losdraaien)
Daar had ik dus dat roostertje gezie..
Dat witsige wat je in de donker gat ziet ( klinkt erg smutzig) is de antenneaansluiting van de voorruit.
Standaard microfoontje tussen die lipjes geklemd en alles weer terug gemonteerd.
Inmiddels getest en de verstaanbaarheid is gewoon goed.
Toen de gps antenne.
Het bovenste handschoenen kastje eruit gehaald ( 2 torx parkers)
en daar dat plaatje met de ontvanger erop met dubbelzijdige tape vastgezet.
Toen alle kabels kwa voeding en remote voor de versterker gemaakt.
Daarna rca kabels van de versterker naar de radio doorvoeren.Middentunnel weer los.De 3 meter kabel die je overhoud ergens netjes wegwerken (wat je niet te lomp mag doen ivm ruis, nu ik dit type bedenk ik me dat ik de motor nog niet gestart heb,en het dus goed kan dat ik dynamoruis heb)
de reden dat ik rca kabels gebruik ipv de hi-low converter die ik er al in heb gemaakt is dat ik high en lowpass filters op de radio heb ,dus kunnen de filters op de versterker op full/throug.
Radio aansluiten,en testen.heeh,hij doet het.heeh hij gaat niet uit als ik het contact uit zet.hmmmm?
Hoe zat dat ook alweer met die geschakelde plus in die quadlock? Multimeter erbij.En idd ook nu weer geen geschakelde plus te vinden ( alsof die er ineens bij gekomen zou zijn).
Dus maar weer de dubbele zekeringhouder terug plaatsen,wat stekkers aan een kabel knijpen ,en het werkt.
Verre van ideaal,want nu kun je niet de radio aanzetten zonder sleutel ( denk aan tijdens het autowassen),en doet hij het pas bij contact stand 1.
Hier vind ik nog wel iets op.
Toen die berg kabels een beetje netjes in dat dubbeldin vak proberen te stoppen,en de radio erin schroeven.
Conclusie tot nu toe:
-Het geluid is veeeeeel beter,zelfs onafgesteld
-het opstarten duurt veeeeel te lang ( ruim 10 seconden)
-de navigatie werkt
-de carkit werkt
-64gig usb stick werkt niet
-het skippen tussen nummers op cd gaat veel sneller nu
-het navigatie menu (garmen) is en blijft engels op de een of andere manier.