Audio upgrade

Bakkertje

Forumguru
Als de Match systemen per definitie uitgaan van een sub dan zou ik eerder kijken voor een versterker waarbij je zelf de dsp instellingen naar smaak kunt regelen.
In je auto zitten 4 16,5 cm speakers, die zijn best in staat om wat in het laag te doen.
Mijn Passat is uitgerust met het Dynaudio systeem en heeft ook geen subwoofer, desalniettemin is er (voor mij in ieder geval) voldoende oempf in de auto, tot trillende spiegels aan toe.

xplain

Forumguru
Match werkt ook zonder sub volgens hun website dus dat zit wel snor. Momenteel op zoek naar een erkend installateur in de buurt. Blijkbaar nog niet zo simpel.

xplain

Forumguru
In een vorige auto had ik een Audiotec Fischer Match versterker die met een Y-stekker op de bestaande radio aangesloten kon worden. Echter kan ik tot dusver geen ervaringen vinden van een Octavia 4 en een Match versterker. De importeur van Match gaf aan dat de Octavia III Facelift adapter kabel ook compatibel is met de IV, maar geeft ook aan dat ze geen ervaring hebben met de combinatie.

Dat wordt denk ik ook bevestigd in deze post https://www.skodacommunity.de/threads/car-hifi-im-octavia-4.135203/post-2116975:
According to my hi-fi shop, the O4 has no special, new plugs.
The ones from the Golf 7 (and others from the group) fit and were installed with me: https://www.kolumbus24.com/Lautspre...-Quadlock-3-Anschluss-ca-1-5-m-Plug-Play.html

xplain

Forumguru
Weet iemand waar de radio versterker zich bevind, ik heb deze nog niet kunnen vinden in de diverse manuals.

Die schijnt achter het handschoenkastje te zitten:
20210402_170827-jpg.192100

Hoe je daar aan geraakt kan je hier lezen: https://www.skodacommunity.de/threads/car-hifi-im-octavia-4.135203/#post-2142208

Tom D

Actief lid
Misschien een tip: in mijn vorige O3 station zat een Canton systeem met een sub linksachter in de kofferruimte ter hoogte van de achterlichten in het "gat" gemonteerd waar je normaal kleine spulletjes kan wegleggen. Is het misschien zo dat de standaard kabelboom om die sub op aan te sluiten al aanwezig is daar achter de bekleding? dan zou ik een Canton sub op te kop proberen te tikken. Klinkt goed hoor.
heb in mijn huidige S3 wederom Canton en ik kan je verzekeren: dat gaat hard én strak hoor! Zonder de SUB klinkt het al goed met alle speakers, maar de SUB voegt echt het laag toe dat voor de punch in de Bass zorgt.
Geen idee trouwens of de Canton sub actief is, of wordt aangestuurd door het hoofdsysteem maar ik denk het eerste.

Stoffels

Nieuw lid
Ik ben de aankomende twee weken onderweg, maar zal naderhand proberen mijn Match versterker aan te sluiten. @xplain, dank voor de info!

xplain

Forumguru
Geen probleem! Hou ons op de hoogte als je wil. Zelf ook erg geïnteresseerd om er op termijn iets aan te doen.

Stoffels

Nieuw lid
Dank voor het delen! Ik heb zo veel problemen met de Octavia dat ik nog niet gedurft heb te gaan rommelen met de audio..

hallo allen, ik heb ook getracht wat aan de geluidskwaliteit van de Octavia 4 te doen. nu heb ik er een van aug-23.
Ik heb een doorlus stekker met dsp versterker geprobeerd, maat de radio unit pikte dat niet. ik heb daarna het bruine (luidspreker) stekkertje alleen doorgelust en stroom vanaf het zekeringen kastje links onder het stuur weggehaald.
na het weer aansluiten van de accu en ermee rondgereden te hebben deed alles het. maar zodra ik de auto uitging, hem afsloot en de volgende keer weer aandeed deed de dsp het niet meer, alleen de 'laura' luidspreker achterin het scherm deed het.
ook brandde er een motorstoringslampje. na alles weer omgeplugd te hebben naar 'origineel' was die storing weg..
heeft al iemand anders dit meegemaakt?
bijkomend ding was wel in deze setup dat als de auto van het contact ging de luidsprekers via de dsp meteen uitgingen en de laura luidspreker achterin het scherm bleef als normaal doorgaan tot de deur geopend werd.

Bovenaan Onderaan